Dok se Evropa sprema za još jednu godinu spektakularnih događaja u svetu sporta, muzike i filma, rezultati najnovije godišnje ankete kompanije Mastercard, pod nazivom Experience Economy, otkrivaju nove trendove u potrošačkim navikama. Dve trećine ispitanika želi da uloži u ispunjenje svojih želja sa tzv. „bucket liste“, birajući nezaboravne trenutke koji će im obezbediti trajne uspomene, posebno u oblasti putovanja i turizma.

Zanimljivo je da se Srbija nalazi na vrhu liste evropskih zemalja, zauzimajući treće mesto – odmah iza Rumunije (88%) i Poljske (87%) – jer čak 86% ispitanika u Srbiji očekuje da ispuni još jednu želju sa svoje „bucket liste“ tokom 2025. godine.

Godina 2025. u znaku ispunjenja želja

Prema anketi koju je sprovela kompanija Mastercard na više od 15.000 ispitanika širom Evrope, uključujući i Srbiju, čak dve trećine njih (70%) smatra da je ostvarivanje aktivnosti sa liste želja prioritet u 2025. godini. Glavni motivi se razlikuju – 44% ispitanika želi da stvori nezaboravne uspomene, 39% teži da svet doživi na potpuno nov način, dok isti procenat (44%) želi da ta iskustva podeli sa voljenima.

Predvodnici ovog „pokreta liste želja“ su pripadnici generacije Z – čak 32% njih iz Srbije nastoji da ispuni dve ili više želja sa svog spiska upravo ove godine. Iako je fokus na ostvarivanju ličnih snova u porastu, ulaganje u događaje poput venčanja, rođendana i porodičnih okupljanja i dalje je među prioritetima. Naime, 35% učesnika istraživanja smatra da je provedeno vreme sa voljenima jednako vredno kao i nova iskustva.

Prema rečima Jelene Sretenović, direktorke kompanije Mastercard za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine, ova anketa pokazuje da dolazi do velikih promena u prioritetima potrošača.

„Kako bi ostvarili neke od želja sa svoje liste, potrošači su danas više nego ikada pre spremni da štede zarad ispunjenja tog cilja. Učesnici istraživanja su jasno istakli koliko cene vreme koje provode sa najbližima, uz posebno uživanje kada zajedno dožive novo iskustvo – bilo da je u pitanju putovanje, poseta novom restoranu ili neka manifestacija. S obzirom na to da se globalno, ali i u našem regionu, održava veliki broj kulturnih, sportskih i muzičkih događaja, postoje brojne prilike da svako od nas kreira iskustva koja će pamtiti tokom celog života“, ističe Sretenović.

Dodaje i da Mastercard kroz svoju Priceless platformu inspiriše nezaboravne gastronomske momente, otkriva više od 30 novih destinacija i omogućava pristup prvim redovima uzbudljivih sportskih i kulturnih manifestacija.

Koja iskustva su u fokusu ove godine?

Pored putovanja i turizma, koji su i dalje na vrhu liste želja, potrošači planiraju da potroše više od 1.000 evra kako bi putovali po svetu. Odmah iza toga slede avanture na otvorenom, gastronomska iskustva, filmski festivali i sportski događaji. Posebno se izdvaja značajan porast interesovanja za sport – čak 72% ispitanika iz Srbije planira da prisustvuje bar jednom sportskom događaju tokom 2025. godine.

Potrošači u Evropi postaju sve spretniji kada je reč o načinu na koji planiraju da finansiraju ostvarenje svojih želja. Mnogi svesno smanjuju potrošnju na odeću (37%), luksuzne proizvode (38%) i najnovije gedžete (34%), jer veruju da uspomene traju duže od najnovijeg modnog trenda ili tehnološkog unapređenja.

Da se potrošnja sve više usmerava ka iskustvima, a ne stvarima, potvrđuje i podatak Mastercard Economic Institute-a, prema kojem je u 2024. godini 32,1% evropske potrošnje na iskustva (izuzev putovanja i restorana) bilo usmereno na prisustvo događajima – što je porast u odnosu na 2023. (31,5%) i 2019. godinu (30,7%).

Mastercard je dugogodišnji partner mnogim prestižnim evropskim institucijama u oblasti zabave i sporta, a ovogodišnji program obuhvata između ostalog UEFA Champions League, Svetsko prvenstvo u ragbiju za žene, Roland Garros, Festival u Kanu, Filmski festival u Berlinu, League of Legends turnire, kao i stotine Live Nation koncerata širom Evrope.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.