
Delegacija predvođena predsednikom Vučićem obilazi novoizgrađenu deonicu „Moravskog koridora“ u dužini od 14 kilometara, između petlji „Vrnjačka Banja“ i „Vrba“, kojim Opština Kraljevo dobija priključak na auto-put, javlja RTS.
Vučić je izjavio povodom otvaranja deonice na auto-putu „E-761“ (Moravski koridor) da se „ovom trasom Vrnjačka Banja spaja sa Kraljevom“.
VUČIĆ: MORAVSKI KORIDOR GOTOV DO SEPTEMBRA 2026.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je da će ceo „Moravski koridor“ biti gotov do septembra 2026. godine.
„Nama ostaje, kada budemo otvorili u maju, junu, ‘Čačak-Kraljevo’, odnosno ‘Preljina-Adrani’, još ovih 12 kilometara od Adrana do Vrbe – da se ovo poveže oko Kraljeva – i to će biti gotovo do septembra“, rekao je Vučić dok mu je direktor „Koridora Srbije“ Aleksandar Antić predstavljao aktuelne radove na mapi u Novom Selu kod Vrnjačke Banje.
Vučić je naveo da je od ukupno 112 kilometara ostalo još 29, od Čačka do Kraljeva.
„To ćemo u maju da otvorimo, što je strašno važno za celu zapadnu i jugozapadnu Srbiju. I onda nam ostaje još dva meseca da završimo ovo dokle ćemo danas da dođemo, a to je predgrađe Kraljeva“, izjavio je predsednik Srbije.
Za izgradnju Moravskog koridora Srbija se zadužila 1,89 milijardi evra
Deonica auto-puta (E-761) „Pojate-Preljina“ od Vrnjačke Banje do petlje „Vrba“ ima 13,78 kilometara, što znači da ukupna dužina novoizgrađenog auto-puta iznosi 72 kilometra.
Predviđena trasa „Moravskog koridora“ dugačka je 112,4 kilometra i trebalo bi da poveže Pojate i Preljinu, odnosno Rasinski, Raški i Moravički okrug.
Izgradnja auto-puta je počela 2019. godine i predviđeni troškovi izgradnje iznosili su oko 800 miliona evra.
U međuvremenu, Srbija se za potrebe izgradnje ovog auto-puta zadužila 1,89 milijardi evra, što se pravda povećanjem cene materijala, rada, energenata i eksproprijacije zemljišta u proteklih pet godina.
Pored samih radova na auto-putu, sređuje se i korito Zapadne Morave i njenih pritoka u dužini od 60 kilometara, čime se auto-put, kako se navodi u saopštenju „Koridora Srbije“, štiti od velikih voda Zapadne Morave, ali se povećava i „stepen zaštite od poplava okolnog područja“.
Državni vrh i ambasadori na otvaranju nove deonice
Investitori navode da je reč o prvom pametnom, odnosno digitalnom auto-putu u Srbiji, koji je opremljen optičkim kablovima i internetom, za briznu do 130 kilometara na čas. Ujedno, u pitanju je najširi auto-putu u zemlji, u širini od 30 metara.
Prema podacima Koridora Srbije, na deonici Vrnjačka Banja-Vrba izgrađena je i denivelisana raskrsnica Vrba, koja omogućava vezu „Moravskog koridora“ sa postojećim državnim putevima „Kruševac-Kraljevo“ i „Kraljevo- Kragujevac“.
Izgrađena je i pristupna saobraćajnica koja saobraćajno povezuje i ova dva magistralna puta, a u okviru nje izgrađen je i novi most preko Zapadne Morave dužine 361 metar.
Novi auto-put povezuje stanovnike Ćićevca, Varvarina, Kruševca, Trstenika, Vrnjačke Banje, Kraljeva i Čačka.
Izvođač radova je američko-turski konzorcijum.
Zajedno sa Vučićem, svečanom otvaranju novog auto-puta prisustvuju i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandra Sofronijević, ministar odbrane Bratislav Gašić, direktor „Puteva Srbije“ Zoran Drobnjak, direktor „Koridora Srbije“ Aleksandar Antić, otpravnik poslova ambasade Sjedinjenih Američkih Država u Srbiji Aleksandar Titolo, ambasador Velike Britanije Edvard Ferguson i turski ambasador Ilhan Sajgili, kao i predsednik opštine Vrnjačka Banja.



