
Održana prva godišnja konferencija „ESG Zaokret: Od regulative do kulture“
„ESG nije trend, već ključ održivog razvoja“
BiznewsOnlajn šoping je nadmašio sve druge oblike potrošnje prošlog meseca, više od polovine Evropskih kupaca (57 procenta) je izjavilo da kupuju onlajn više nego ikada, a primetan je i rekordan broj prijava na virtuelna iskustva poput časova kućnog fitnesa, prijavljivanja na onlajn sajtove za filmove, TV i onlajn učenje u izolaciji.
Istraživanje kompanije Mastercard iz maja 2020. godine koje je sprovedeno na 15 tržišta i na uzorku od 12.500 ljudi, otkrilo je da jedan od tri stanovnika Evrope (30%) troši više novca na virtuelna iskustva, a skoro 2 od 3 (58%) gleda TV ili filmove preko onlajn pretplata na sajtove, više od četvrtine (26 %) ,,pohađa” časove vežbanja onlajn dok 24% posećuje virtuelne muzeje i druge sadržaje.
Prema istraživanjima, trenutan način života uticao je na plemenitost, više od četvrtine (28%) je izvršilo onlajn donacije prošlog meseca, a 14% je po prvi put izvršilo donaciju.
Ljudi širom Evrope takođe koriste dodatno vreme koje provode u domu kao priliku da nauče neke nove veštine onlajn, čak dve od pet osoba (37%) počelo je da koristi onlajn bankarske usluge, više od četvrtine (28%) uči kako da upravlja svojim zdravljem i nabavlja lekove onlajn, a trećina (31%) uči da kuva preko onlajn tutorijala. Svaka deseta osoba (10%) uči da programira, 7% koristi internet da nauči da svira muzički instrument, a 14% prati onlajn vodiče za šišanje kose.
Pored povećanja od 36% u onlajn kupovini osnovnih životnih namirnica, još neki od najpopularnijih trendova je i porast onlajn kupovine knjiga (32%), mašinica za šišanje (19%) i fitnes opreme kao što su tegovi i joga prostirke (13%).
Istraživanja su takođe pokazala da navike u onlajn šopingu reflektuju ponašanja u stvarnom životu, pa 4 od 5 korisnika (81%) su tipični detaljisti koji satima pretražuju sajtove kako bi pronašli najbolju ponudu, 2 od 3 (66%) su ,,razgledači” koji kažu da redovno prave liste želja proizvoda, ali ih retko kada kupuju. Polovina novih onlajn kupaca (51%) je izjavila da je ostala lojalna trgovcima iz stvarnog života.
Skoro svi (81%) vode računa o tome šta i gde kupuju onlajn, dok 65% brine o tome da će postati žrtva onlajn prevara. U pokušaju da održi bezbednost onlajn kupovine, 4 od 5 Evropljana (81%) teži da kupuje od poznatih trgovaca, 80% proverava recenzije i sajt sa koga kupuju, dok trećina ispitanika (31%) kontaktira novog ili nepoznatog trgovca pre nego što izvrši kupovinu.
Mark Barnet, predsednik za tržište Evrope u kompaniji Mastercard kaže: “Svi se prilagođavamo novom načinu života i razumljivo je, više kupujemo onlajn, ali ne radi se samo o životnim namirnicama već i o virtuelnim iskustvima od filma do fitnesa. Teška vremena mogu izvući najbolje iz nas i možemo pronaći utehu i zadovoljstvo u porastu onlajn donacija i ogromnom broju ljudi koji uči da onlajn obavlja svakodnevne aktivnosti. Sada je više nego ikada ljudima potreban pristup digitalnoj ekonomiji i svi mi u kompaniji Mastercard konstanto radimo na tome da onlajn šoping učinimo jednostavnijim, sigurnim i besprekornim u smislu korisničkog iskustva za svakoga, bez obzira da li kupuje životne namirnice ili virtuelna iskustva.”