Infrastruktura železnice Srbije dobila je krajem maja lokacijske uslove za rekonstrukciju peronskih greda na železničkoj stanici „Beograd Centar“ poznatoj i pod nazivom Prokop.
Na gredama su se, kako se navodi u dokumentaciji, na sredinama raspona u donjoj zoni pojavile prsline – pa je neophodno da se ojačaju, objavio je Forbes Srbija.
„Na peronskim gredama železničke stanice Beograd Centar na sredinama raspona uočeno je da je došlo do pojave prslina u donjoj zoni. Na osnovu ispitivanja koje je uradio institut IMS iz Beograda, došlo se do zaključka da je armatura u tim gredama znatno manja od projektovane“, navodi se.
Nakon ispitivanja urađene su naknadne računske analize i došlo se do zaključka da je neophodno uraditi ojačanje postojećih greda.
Takođe, između betonskih temelja i peronskih greda koje se ojačavaju, predviđeno je izvođenje metalnih stubova.
Rekonstrukcija greda u planu nabavki Infrastrukture železnice
Lokacijske uslove Infrastrukturi je 28. maja izdalo Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukuture, kao nadležni organ za izdavanje tog dokumenta.
Pre nedelju dana, 2. jula, Infrastruktura je podnela i zahtev da joj se izda rešenje o odobrenju izvođenja radova. Postupak po tom zahtevu je i dalje u toku.
Početkom jula, Infrastruktura je i u svoj plan javnih nabavki za ovu godinu uvrstila nabavku pod nazivom „rekonstrukcija objekta – ojačanje peronskih greda Železničke stanice Beograd Centar“.
Ova nabavka bi trebalo da bude objavljena u trećem kvartalu koji traje od jula do kraja septembra.
railway city partner države u izgradnji prokopa
Prema pisanju Forbes Srbija, stanična zgrada na Prokopu, koja je otvorena u oktobru 2023, dobila je upotrebnu dozvolu krajem februara ove godine.
Vrednost radova na zgradi je tokom izgradnje porasla sa 1,8 na 2,34 milijarde dinara. U junu su upotrebnu dozvolu dobili i prateći komercijalni objekti i parking, čija je cena takođe uvećana na oko 2,57 milijardi dinara.
Partner države u ovom projektu je, kako podseća Forbes, firma Railway City, čiji je stvarni vlasnik biznismen Branislav Grujić, iako je kompanija formalno u vlasništvu istoimene kiparske firme.
Partnerstvo je sklopljeno kroz javni poziv za „zajedničku gradnju“ iz 2019. godine, gde je država uložila zemljište, a privatni partner finansirao izgradnju. Međutim, organizacija Transparentnost Srbija ukazala je da je ovakav model bio nezakonit, jer je morao biti primenjen Zakon o javno-privatnom partnerstvu koji bi garantovao transparentniji postupak.



