
Pepco grupa, vodeći evropski diskontni trgovac raznovrsnim proizvodima na malo, završava godinu transformacije, uz odlične finansijske rezultate i nepokolebljivo sprovođenje svog novog okvira strategije. Grupa je tokom ove fiskalne godine otvorila 247 novih prodavnica, uskladila svoj asortiman i ojačala brend Pepco kao svog glavnog pokretača rasta, praveći snažnije temelje za dugoročno održivo ostvarivanje vrednosti.
Pepco grupa je tokom godine zabeležila značajan napredak u usklađivanju poslovanja i jačanju svog strateškog fokusa. Uspešna prodaja trgovinskog lanca Poundland u junu 2025. godine i kompletan izlazak iz sektora robe široke potrošnje u okviru brenda Pepco su predstavljali glavne prekretnice, koje su ovoj grupi omogućile da se koncentriše isključivo na profitabilnu odeću i opšte proizvode. Ova promena fokusa je dovela do jednostavnije, agilnije i disciplinovanije organizacije, koja je u boljoj poziciji da koristi mogućnosti za rast i uspešno odgovara na promenljive potrebe potrošača širom Evrope.
Za grupu je 2025. godina zaista bila prava prekretnica. Nakon definisanja novog okvira strategije u martu, grupa je izuzetnim tempom počela da sprovodi tu strategiju, što je dovelo do ogromnog napretka u kratkom vremenskom roku. Ovi odlični rezultati potvrđuju da je odluka da se fokus usmeri na Pepco i isključivo na naše osnovne kategorije odeće i opštih proizvoda bila dobra – izjavio je Stefan Borhert, generalni direktor Pepco grupe.
Odlični finansijski rezultati podržani disciplinovanim sprovođenjem strategije
Ovaj snažniji strateški fokus je doveo do odličnih finansijskih rezultata u fiskalnoj 2025. godini. Prihod grupe je porastao za 8,7% na 4,5 milijardi evra, podržan povratkom na pozitivan rast prodaje od 2,6% i nastavkom povećanja broja prodavnica. Osnovna EBITDA (IFRS 16) porasla je za 10,3% na 865 miliona evra, što predstavlja poboljšanje bruto marže za 100 baznih poena u odnosu na prethodnu godinu koja sada iznosi 48,0%, zahvaljujući unapređenoj operativnoj efikasnosti i izlasku iz kategorija robe široke potrošnje.
Osnovna neto zarada je porasla za 19,7% na 219 miliona evra, što predstavlja potvrdu poboljšane EBITDA konverzije, dok je snažno stvaranje slobodnog novčanog toka od 334 miliona evra dodatno ojačalo bilans stanja grupe. Pepco grupa je tokom godine uspešno refinansirala svoj dug, čime je produžila rokove dospeća obaveza i značajno smanjila kamatne troškove, što je poboljšalo finansijsku fleksibilnost i otpornost.
Pored ovih rezultata, grupa je nastavila sa redovnim povećavanjem broja prodavnica, otvorivši 247 novih radnji u fiskalnoj 2025. godini, tako da njihov broj širom Evrope sada iznosi ukupno 4359. Širenje je i dalje fokusirano na profitabilna tržišta u regionima Centralno-istočne i Zapadne Evrope, koja zajedno predstavljaju pokretače rasta grupe.
Ponosni smo na snagu i veličinu mreže prodavnica širom Evrope, uz 175 Pepco prodavnica u Srbiji, koje dokazuju značaj ovog tržišta u okviru grupe i njegovu ulogu u podršci dugoročnom rastu – istakao je Tomislav Bekavac, Country Manager u Pepcu.
Stvaranje dugoročne vrednosti zasnovane na ljudima, platformi i odgovornosti
Suština strategije Pepco grupe je stvaranje dugoročne vrednosti, podržano ulaganjima u modernu, proširivu platformu. Grupa je tokom fiskalne 2025. godine ubrzala digitalnu transformaciju, postavljajući temelje za nove mogućnosti koje očekuju kupce, kao što su novi sajt, mobilna aplikacija i program lojalnosti planirani za prvi kvartal 2026. godine. Ulaganja u podatke, sisteme i lanac nabavke unapređuju proces odlučivanja, operativnu efikasnost i iskustvo kupaca.
Društveni uticaj se i dalje ostvaruje putem programa Budućnost u srcu, kroz koji Pepco grupa ulaže više od 3 miliona evra godišnje u inicijative za dečje obrazovanje, obuhvatajući preko 90.000 dece svake godine u partnerstvu sa više od 50 nevladinih organizacija na tržištima na kojima posluje.
Sigurnost u strategiju i buduće izglede
Pepco grupa ostaje sigurna u svoju strategiju i izglede za rast i u Centralno-istočnoj i u Zapadnoj Evropi. Grupa planira da otvori oko 250 novih prodavnica u fiskalnoj 2026. godini, najviše u regionu Centralno-istočne Evrope, kao i da ubrza širenje na odabranim tržištima Zapadne Evrope, uključujući Iberijsko poluostrvo i Italiju.
Uz usklađen asortiman, osvežen liderski tim i sve veću sigurnost u svoje izglede, Pepco grupa ostaje čvrsto posvećena cilju da postane jedan od najuspešnijih trgovaca raznovrsnim proizvodima na malo u Evropi. Oslanjajući se na snažno prisustvo, vodeće cene i bogatu ponudu za kupce, grupa nastavlja da se fokusira na pretvaranje rasta u održivu dugoročnu vrednost.




