Omiljeni srpski brend Plazma odlučio je da se proširi na još jedan kontinent, i to Afriku. Iako se ovaj brend već izvozi na više od 30 tržišta širom sveta, po prvi put se proizvodi van granica Srbije. Šta možemo očekivati od ovog poslovnog poduhvata, pitali smo Milicu Šetku, direktorku za snack kategoriju Coca-Cola HBC Grupe, čiji je deo i kompanija Bambi.

Kada su se u vašoj poslovnoj viziji prvi put susreli Plazma i Nigerija i da li će to biti jedina zemlja u kojoj će se, pored Srbije, omiljeni domaći brend proizvoditi?

Proizvodnja Plazme u Lagosu je za nas istorijski trenutak – prvi put se omiljeni brend kompanije Bambi proizvodi van granica Srbije. Iza tog uspeha stoje godine planiranja, promišljanja i zajedničkog rada timova iz različitih zemalja i kultura, koje je povezala ista vizija – da se naš brend približi novim potrošačima, na novom kontinentu. Projekat je započet pre tri godine, kada smo prepoznali ogroman potencijal nigerijskog tržišta, ali i shvatili da će uspeh zahtevati pažljivo osmišljenu strategiju i pravi izbor partnera. Zbog toga smo se povezali sa lokalnom kompanijom Sona Group koja deli našu posvećenost kvalitetu i dugoročnom razvoju. Zasada se Plazma u Lagosu proizvodi isključivo za tržište Nigerije, a ono što nas najviše pokreće jeste vera da će ovaj brend, zahvaljujući svom kvalitetu i vrednostima koje nosi, osvojiti srca lokalnih potrošača – baš kao što je to učinio u Srbiji pre više od pola veka.

Da li je ovaj poslovni potez podstaknut globalnim trendom velikih kompanija koje ulaze na afričko tržište okarakterisano kao tržište budućnosti? 

Nigerija je najveće tržište Afrike sa jednom od najmlađih populacija na svetu. To znači da postoji ogromna baza potrošača koji tek formiraju svoje potrošačke navike, što za brendove u segmentu hrane i grickalica predstavlja ogroman dugoročni potencijal. Za proizvođača poput Bambija, dodatna prednost Nigerije je razvijena distribuciona mreža kroz ekspertizu Nigerian Bottling Company-a, kompanije koja je kao i Bambi deo Coca-Cola HBC Grupe i već ima snažno prisustvo i poverenje potrošača. To nam daje mogućnost da na tržište uđemo efikasno i održivo, uz oslonac na postojeću logistiku, prodajne timove i lokalno znanje.

Kakav je proces proizvodnje u Nigeriji u poređenju sa standardima koje primenjujete u Srbiji? Da li se ista Plazma može pojesti u Beogradu i Lagosu?

Zahvaljujući tome što smo odabrali jakog lokalnog partnera koji može da ispuni visoke standarde proizvodnje autentičnog keksa Plazma, celokupan proces se odvija prema našoj specifikaciji. Razvoj recepture za nigerijsko tržište je obavio tim iz Požarevca u direktnoj i aktivnoj saradnji sa kolegama iz Sona Group-a u Lagosu. Ukus je gotovo identičan, sa onom neophodnom dozom prilagođavanja u domenu hrskavosti i slatkoće koju su diktirali lokalni potrošači. Ponosni smo što smo taj simbolični trenutak puštanja u prodaju u Lagosu timski obeležili i u Beogradu. To svedoči da smo već sada razvili jaku sinergiju i timski duh koji će pomoći da se sve ključne vrednosti naše kompanije i Plazme kao brenda dosledno prenesu i zažive na tržištu Nigerije.

Nigerijsko tržište ima specifičnosti, među njima i ograničen porodični budžet. Da li je Plazma cenovno konkurentna?

Receptura, pakovanje i format su pažljivo prilagođeni, kako bi Plazma bila kvalitetan ali pristupačan proizvod. Cilj je da Plazma ostane verna svom kvalitetu, a da istovremeno bude pristupačna i uvek dostupna na lokalnom tržištu, kako bi postala deo svakodnevnog života nigerijskih porodica.

Ovaj projekat je primer kako sinergija između globalne snage Coca-Cola HBC Grupe, stručnosti Bambija i lokalnog iskustva Nigerian Bottling kompanije i Sona Group-a može da otvori nova tržišta i poveže kulture.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.