U dinamičnom svetu maloprodaje, gde veliki trgovinski lanci dominiraju globalnim tržištem, nezavisni trgovci u Srbiji i regionu i dalje igraju važnu ulogu, posebno u ruralnim sredinama. METRO Cash&Carry, kao vodeća veleprodaja prisutna na više od 20 tržišta, prepoznao je potencijal ovih trgovaca i pokrenuo franšizu “Jutro” – inovativni model koji pomaže porodičnim biznisima da se modernizuju i ostanu konkurentni. O uspehu ovog projekta, koji je za nepune dve godine dostigao 100 prodavnica u Srbiji, i planovima za dalje širenje, razgovarali smo sa Draganom Miladinovićem, menadžerom za franšizu u kompaniji METRO Cash&Carry, koji nam otkriva kako “Jutro” menja maloprodajnu mapu Srbije.

Kako biste opisali trenutne trendove u globalnoj maloprodaji i gde se Srbija pozicionira u odnosu na njih?

Globalna maloprodaja razvija se uglavnom u pravcu dominacije velikih trgovinskih lanaca koji kroz akvizicije i organsko širenje preuzimaju većinski udeo na tržištu. Nove usluge i inovacije, poput „Convenient“ formata sa pripremljenom i polupripremljenom hranom (food to go), kafom i drugim napicima za poneti, ali i dodatnim uslugama kao što su plaćanje računa, igre na sreću, ili preuzimanje paketa, postaju ključni za privlačenje potrošača. Ovakvi maloprodajni formati nisu samo odredište za nabavku proizvoda za kuću, već i za zadovoljavanje nekih trenutnih potreba potrošača dok su u pokretu. Dakle, na razvijenim tržištima, mali, nezavisni trgovci skoro da ne postoje i njihovu ulogu su preuzeli novi, moderni formati velikih igrača.

Postoje, međutim, tržišta na kojima nezavisni trgovci i dalje igraju značajnu ulogu na maloprodajnoj mapi. Ovo je slučaj sa regionom Centralne i Jugoistočne Evrope, pa i u Srbiji, gde oni čine  30-40% maloprodaje, i imaju poseban značaj u ruralnim i manje naseljenim sredinama gde su lokalne, komšijske radnje prva adresa za snabdevanje stanovništva osnovnim stvarima.

METRO je pokrenuo “Jutro” franšizu pre manje od dve godine. Šta je bio ključni cilj ovog projekta i kako pomažete nezavisnim trgovcima?

METRO je, kao jedna od vodećih veleprodaja koja je prisutna na više od 20 tržišta, posvećen razvijanju saradnje sa nezavisnim trgovcima, kao jednom od ključnih grupa kupaca. U cilju što jačeg povezivanja sa njima i sa težnjom da im pomogne da opstanu na maloprodajnom tržištu, METRO je pokrenuo projekat franšize, kreirajući model saradnje koji treba da pomogne nezavisnim trgovcima da svoje poslovanje unaprede, modernizuju i približe se novim trendovima u trgovini.

Na tržištu Srbije Metro je pokrenuo projekat franšize pre nepune dve godine, kada smo stvorili “Jutro” kao novo ime na maloprodajnoj mapi i započeli proces uključivanja naših kupaca u franšiznu mrežu. “Jutro”, kao nešto novo, kao početak novog dana, predstavlja i novi početak za mnoge nezavisne trgovce koji su se već pridružili našoj franšizi, ali i onima koji će se tek pridružiti.

Sa 100 “Jutro” prodavnica u Srbiji, postigli ste značajan uspeh. Koji su ključni benefiti za trgovce koji se pridruže franšizi?

Kroz projekat franšize želimo da nezavisnim trgovcima, koji uglavnom predstavljaju porodične biznise, ponudimo rešenje za kvalitetnije, modernije, inovativnije i efikasnije poslovanje, kako bi išli u korak sa trendovima maloprodajnog tržišta. “Jutro” franšiza omogućava im da, uz našu pomoć, modernizuju svoje radnje, zadržavajući nezavisnost. Benefiti uključuju definisanje optimalnog rasporeda prodavnica, definisanje predloga asortimana u skladu sa formatom i lokacijom radnje, razvoj dodatne ponude asortimana i usluga kako bi se povećala atraktivnost prodajnog objekta, kao i snažnu marketinšku i promotivnu podršku. Na primer, trgovci dobijaju moderan brend “Jutro”, što povećava prepoznatljivost njihovih prodavnica, a tu su i investicije u opremanje prodajnog objekta zajedno sa vlasnicima, treninzi za naše kupce i promotivne aktivnosti za njihove krajnje potrošače. Sve ovo ima za cilj da našim kupcima, nezavisnim trgovcima, pomogne da podignu svoje poslovanje na viši nivo i da obezbede sebi izvesniju budućnost na dinamičnom maloprodajnom tržištu. Vidimo da su trgovci koji su se pridružili, od Vranja do Subotice, prepoznali ove prednosti i unapredili svoje poslovanje, što potvrđuje uspešnost modela.

Kakvi su planovi za dalji razvoj „Jutro“ franšize i kako vidite budućnost nezavisnih trgovaca u Srbiji?

Nakon nepune dve godine, „Jutro“ franšiza broji 100 maloprodajnih objekata širom Srbije. Nakon prvih objekata koji su otvoreni na Divčibarama, Beogradu, Leskovcu, interesovanje za našu franšiznu mrežu pokazali su mnogi kupci sa kojima smo postigli dogovor da postanu deo novog maloprodajnog brenda na tržištu Srbije. U periodu iza nas „Jutro“ objekti otvoreni su u svim delovima Srbije i zadovoljstvo nam je da kažemo da su svi prepoznali benefite priključivanja „Jutro“ franšizi.

100 „Jutro“ radnji je veliki korak za nas kao veleprodavca koji želi da još jače sarađuje sa nezavisnim trgovcima i daje nam motiv da nastavimo dalje sa širenjem i jačanjem naše franšizne mreže. U naredne dve godine plan je da imamo 300 „Jutro“ radnji, a samim tim i da dalje jačamo i unapređujemo model poslovanja naše franšize.

Šta biste poručili trgovcima koji razmišljaju o pridruživanju Jutro franšizi?

Pridruživanje Jutro franšizi je prilika za novi početak – kao što samo ime „Jutro“ simbolizuje. To je šansa da unaprede svoje poslovanje uz podršku snažnog partnera kao što je Metro, koji razume izazove maloprodaje. Naša vizija je da zajedno sa nezavisnim trgovcima gradimo moderan, inovativan i održiv maloprodajni ekosistem. Sve informacije o pridruživanju dostupne su na sajtu „Jutro“ franšize – pozivamo trgovce da nam se jave i postanemo partneri u ovoj uzbudljivoj priči.

Šta kažu kupci? 

“Jutro nam je omogućilo da budemo ono što smo poželeli onog momenta kada smo otvarali. Sa Jutrom smo renovirali postojeće i otvorili nove radnje. Komentari mušterija su izuzetni”, Mirjana Andrić, STR Zvončica, Obrenovac 

“Trivuk i Jutro su napravili pravi spoj, jedno veliko osveženje u svakom pogledu. I estetski, i po snabdevenosti i izloženosti robe”, Željko Trifunović, STR Trivuk, Zemun  

“Ulaskom u Jutro priču dobili smo nov projekat, što nas je stavilo rame uz rame sa maloprodajnim objektima svih drugih lanaca u Srbiji. Reakcija potrošača je bila više nego odlična”, Branka Ilić, STR Pepa, Divčibare  

“Jutro brend je uneo veliku svežinu u naš posao. Oseti se i po mušterijama da im baš prija”, Dario Maroš, STR Vrba, Padinska Skela

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.