U Srbiji je od danas na snazi Uredba o posebnim uslovima za obavljanje trgovine za određenu vrstu robe, kojom se ograničavaju trgovačke marže na maksimalno 20 odsto. Nova pravila, koja će važiti narednih šest meseci, odnose se na sve maloprodajne trgovine koje su u 2024. ostvarile prihod veći od 4,5 milijardi dinara (oko 38 miliona evra).

To znači da će obavezu snižavanja marži imati najveći trgovinski lanci u zemlji, među kojima su Delez, Lidl, Merkator, Univereksport, Aman, Gomeks, Vero, Europrom, Tekijanka, Metalac Proleter, Šumadija market, Cash&Carry Kula, Wum Šabac i drugi. Manji trgovci u selima i lokalne radnje nisu obuhvaćeni merom, kako bi mogli da opstanu u konkurenciji sa velikim lancima.

Odluka obuhvata oko 25 vrsta proizvoda, među kojima su:

mleko, mlečni i mešoviti proizvodi

jaja

bezalkoholna pića

kafa

čaj

sveže voće i povrće

prerada voća i povrća

hleb i peciva

mahunarke

smrznuti proizvodi

sveže i prerađeno meso i sveža i prerađena riba

slani konditori i slatki konditori i ceralije

šećer

med

brašno

testenina

ulja i masti

sirće

pirinač

so i začini

kućna hemija

papirna i kuhinjska galanterija

lična higijena i kozmetika

hrana za bebe

pelene

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je da će država na ovaj način obezbediti značajno poboljšanje životnog standarda građana, ističući da je cilj da osnovne životne namirnice i svakodnevne potrepštine budu dostupnije svima. „Čak i oni koji su i do sada imali marže ispod proseka moraće da ih dodatno smanje tamo gde prelaze 20 odsto“, naglasio je Vučić.

Trgovci su imali nedelju dana da se pripreme, a potrošači već od danas mogu da očekuju niže cene u velikim trgovinskim lancima širom zemlje.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.