U Srbiji je od danas na snazi Uredba o posebnim uslovima za obavljanje trgovine za određenu vrstu robe, kojom se ograničavaju trgovačke marže na maksimalno 20 odsto. Nova pravila, koja će važiti narednih šest meseci, odnose se na sve maloprodajne trgovine koje su u 2024. ostvarile prihod veći od 4,5 milijardi dinara (oko 38 miliona evra).
To znači da će obavezu snižavanja marži imati najveći trgovinski lanci u zemlji, među kojima su Delez, Lidl, Merkator, Univereksport, Aman, Gomeks, Vero, Europrom, Tekijanka, Metalac Proleter, Šumadija market, Cash&Carry Kula, Wum Šabac i drugi. Manji trgovci u selima i lokalne radnje nisu obuhvaćeni merom, kako bi mogli da opstanu u konkurenciji sa velikim lancima.
Odluka obuhvata oko 25 vrsta proizvoda, među kojima su:
mleko, mlečni i mešoviti proizvodi
jaja
bezalkoholna pića
kafa
čaj
sveže voće i povrće
prerada voća i povrća
hleb i peciva
mahunarke
smrznuti proizvodi
sveže i prerađeno meso i sveža i prerađena riba
slani konditori i slatki konditori i ceralije
šećer
med
brašno
testenina
ulja i masti
sirće
pirinač
so i začini
kućna hemija
papirna i kuhinjska galanterija
lična higijena i kozmetika
hrana za bebe
pelene
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je da će država na ovaj način obezbediti značajno poboljšanje životnog standarda građana, ističući da je cilj da osnovne životne namirnice i svakodnevne potrepštine budu dostupnije svima. „Čak i oni koji su i do sada imali marže ispod proseka moraće da ih dodatno smanje tamo gde prelaze 20 odsto“, naglasio je Vučić.
Trgovci su imali nedelju dana da se pripreme, a potrošači već od danas mogu da očekuju niže cene u velikim trgovinskim lancima širom zemlje.




