Nakon uspešno završene integracije, AikBank je postala treća banka po veličini u Srbiji. Koji su bili najveći izazovi tokom procesa spajanja poslovnih sistema i kako ste obezbedili da tranzicija protekne glatko za klijente i zaposlene?

Pripreme za integraciju trajale su preko godinu dana, krunisane su vikendom tokom kojeg je završeno operativno i pravno spajanje banke. Tokom ta dva dana tim od 350 ljudi je sinhronizovano izvršio 10.000 zadataka.

Integracija je strateški važan projekat koji je sam po sebi veoma kompleksan. Najveći izazov se ogledao u tome da morate paralelno raditi na svim drugim aktivnostima koje banka sprovodi u redovnim okolnostima. Paralelno smo proširivali ponudu naših digitalnih rešenja, unapređivali procese rada i radili na poboljšanju veština naših zaposlenih.

Integracija je sprovedena zajedno sa projektom promene našeg vizuelnog identiteta. U toku integracionog vikenda rebrendirali smo kompletnu poslovnu mrežu od 150 filijala i u potpunosti promenili način na koji komuniciramo i izgledamo. Naš novi brend oslikava nove strateške smernice i novu tržišnu poziciju.

Sve ovo bilo je moguće zahvaljujući posvećenosti, stručnosti i zalaganju svih zaposlenih da idemo ka zajedničkom cilju da izgradimo banku koja je još bolja, još bliža klijentima i koja će biti prepoznata po sjajnom korisničkom iskustvu koje se pamti i prenosi dalje.

AikBank je kroz akvizicije Alpha banke, Sberbanke i sada Eurobank Direktne odigrala veliku ulogu u konsolidaciji bankarskog sektora u Srbiji. Kako vidite dalji uticaj ovog procesa na stabilnost i konkurentnost finansijskog tržišta u zemlji?

Ukrupnjavanje bankarskog tržišta je globalni trend koji se preliva i na nas. U Srbiji je od 2015. broj banaka smanjen za 33% (sa 30 na 20 banaka 2024. godine, pri čemu je AikBank zaslužna praktično za trećinu tog ukrupnjavanja).

Uticaj ovog procesa na stabilnost i konkurentnost finansijskog tržišta je vrlo pozitivan. Manji broj banaka ne znači automatski i slabiju konkurenciju. Konkurentnost zavisi od kvalitetnih proizvoda i usluga, od finansijskih uslova i korisničkog iskustva koje nudimo klijentima.

Konsolidacija doprinosi stabilnosti finansijskog sistema, a veće banke imaju kapacitet da značajno investiraju u inovacije, bezbednosne tehnologije, proširenje ponude i razvoj zaposlenih, što unapređuje korisničko iskustvo i podiže tržišne standarde.

Veće banke mogu da finansijski podrže diversifikaciju proizvoda i usluga, kao i da sprovode i finansiraju kapitalno zahtevnije projekte. Ipak, tržištu su potrebne i univerzalne i specijalizovane banke, i mali i veliki igrači, jer ta raznolikost garantuje stvarnu slobodu izbora za klijente.

Sa novim vizuelnim identitetom i obećanjem najboljeg korisničkog iskustva, kakve inovacije AikBank planira da uvede u narednom periodu kako bi dodatno unapredila usluge za svoje klijente?

Kreiranje najboljeg korisničkog iskustva biće naš primarni fokus. Mi razumemo da je Srbija tržište na kome korisnici još uvek preferiraju da odu u filijalu i da određene bankarske potrebe završavaju u razgovoru sa savetnikom. Zato ćemo nastaviti da unapređujemo i transformišemo našu mrežu na način da umesto servisnih veći fokus stavimo na prodajno-savetodavne aktivnosti. Istovremeno, znamo da budućnost bankarstva leži u digitalnim tehnologijama i spremni smo da intenzivno ulažemo resurse u tehnološka unapređenja kako proizvoda koje klijenti koriste, tako i internih sistema.

AI je tehnologija kojoj polako ali sigurno pronalazimo realnu upotrebnu vrednost i verujem da imamo znanja i kapaciteta da budemo među tržišnim liderima na polju primene veštačke inteligencije u bankarstvu. Posvećeni smo tome da digitalizacija i transformacija ne budu prazna obećanja, već obaveza da postanemo još bolji i da sve klijente uključimo i edukujemo o benefitima koje nove tehnologije donose.

Kao deo AikGroup, koja beleži značajnu regionalnu ekspanziju, kakva je vaša vizija za pozicioniranje AikBank na domaćem i regionalnom tržištu u narednih pet godina?

AikGroup je jedna od najbrže rastućih finansijskih grupacija u Jugoistočnoj Evropi i ta pozicija je rezultat strategije koja podrazumeva kontinuirano unapređivanje poslovanja i konstantno širenje i ulazak na druga tržišta. Ambicija Grupe ista je kao i ambicija AikBank – da budemo prepoznati kao pouzdana, moderna i relevantna finansijska institucija koja će uspešno razumeti i odgovarati na potrebe klijenata iz svih segmenata. Naša vizija je da u narednih pet godina na svim tržištima gde budemo prisutni postanemo jedna od vodećih sistemskih banaka.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.