Kako biste objasnili strateški značaj akvizicije SBB-a za Yettel i e& PPF Telekom Grupu? Na koji način ova integracija menja poziciju Yettela na srpskom tržištu?
Značajno menja našu poziciju, jer sada, zajedno sa SBB-om, postajemo znatno jača telekomunikaciona kompanija na tržištu centralne i istočne Evrope. Ovu akviziciju smo dugo iščekivali, bila je potpuno logičan potez. Zašto? Zato što su Yettel i SBB idealan spoj. Reč je o dve jake kompanije koje pružaju izuzetno kvalitetno korisničko iskustvo, a svaka ima nešto što se dodatno može unaprediti. Yettel ima fenomenalnu poziciju na tržištu mobilne telefonije i želimo to da postignemo i u segmentu televizije i kućnog interneta. Upravo takvu poziciju ima SBB koji, sa druge strane, nije bio prisutan u mobilnom poslovanju. Sada smo deo jedne grupacije i možemo međusobno da se dopunjujemo.
Naš vlasnik, e& PPF Telekom Grupa, poznat je po tome što stalno pomera granice i postavlja pitanje: šta je sledeći, logičan korak? Grupa je u potpunosti usmerena na rast, trenutno zapošljava 9.000 ljudi i ima 12 miliona korisnika mobilnih usluga. Takvo razmišljanje o poslovanju i stalno pomeranje granica uticalo je i na nas u Yettelu i dovelo do toga da smo trenutno vodeći digitalni operator u Srbiji.
Kako odgovarate na zabrinutost da bi Srbija mogla ostati sa samo dva dominantna igrača u oblasti distribucije sadržaja i mobilne telefonije? Da li postajemo tržište sa prevelikom koncentracijom?
U ovom trenutku, Yettel ima manje od pet odsto tržišnog učešća u segmentu kućnog interneta i televizije. Ni nakon spajanja sa SBB-om nećemo biti lider po broju korisnika. Takođe, A1 je nedavno ušao na to tržište, tako da očekujem da će konkurencija i dalje biti veoma dinamična.
Srbija je sve bliže Evropskoj uniji kada govorimo o telekomunikacionom tržištu i konvergentnom modelu: objedinjene usluge, neutralnost sadržaja i ponude sa tri ili više usluga. Konsolidacija usluga Yettela i SBB-a u skladu je sa evropskim standardima kada govorimo o pristupačnosti sadržaja, izgledu TV platformi i odnosu prema korisnicima.
U saopštenju sa početka aprila proglasili ste novu eru za Yettel korisnike, koji mogu da prate sve domaće i svetske lige, takmičenja i događaje. Kada će Yettel TV platforma ponuditi dodatne kanale, i da li to uključuje i one u vlasništvu United Media?
Važno mi je da naglasim da smo od samog početka – dakle, još pre dve i po godine, kada smo lansirali našu TV platformu – želeli da uključimo sve kanale, uključujući one u vlasništvu United Media. Tada to nismo mogli, jer su SBB i United Grupa insistirali na ekskluzivnosti sadržaja. Danas je pitanje trenutka kada će to da se desi. Želimo da predstavimo novu, modernizovanu verziju naše TV platforme, sa bogatijim sadržajem i osveženom ponudom. Modernizacija platforme je složen proces koji podrazumeva unapređenje kako načina funkcionisanja platforme i aplikacije, tako i korisničkog interfejsa i sistema. Taj proces zahteva vreme, posebno zato što zaista želimo da unapredimo celokupno korisničko iskustvo. Korisnici će moći da vide rezultat kroz potpuno novi izgled i sasvim drugačiji način gledanja televizije. Ukratko, želimo da tržištu ponudimo nešto što do sada nije postojalo. Zajedno sa tim, do kraja juna uključićemo nove kanale u našu ponudu, uključujući i kanale koji su u vlasništvu United Media.
Koje su ključne strategije Yettela za jačanje pozicije na našem telekomunikacionom tržištu u narednom periodu? Na koje oblasti ćete se fokusirati?
Naš cilj je da izađemo iz postojeće podele na mobilne i fiksne operatore, da budemo jedinstveni i neponovljivi na tržištu. Želimo da budemo tehnološka kompanija koja na svim poljima pruža najbolje korisničko iskustvo, okrenuti ka Yettel aplikaciji u skladu sa našom idejom o digitalizaciji, i sa jakim ekosistemom usluga.
I mogu vam reći da smo na tom putu već ozbiljno odmakli. Naša aplikacija beleži rast iz dana u dan i trenutno ima 1,5 miliona aktivnih korisnika mesečno. Držimo rekord u neto prihodu – u prvom kvartalu 2025. dobili smo gotovo 40.000 novih korisnika. Zajedno sa CETIN-om, Yettel Bankom i sada SBB-om, gradimo ekosistem usluga koje ne mogu da ponude druge kompanije u Srbiji. Takve ponude korisnici vole, a nama daju jasnu prednost u odnosu na konkurenciju.
Nastavićemo u tom pravcu, imajući u vidu da je u Srbiji paket Internet + fiksne usluge + TV jedina objedinjena usluga koja donosi značajan rast, uz prosečnu godišnju stopu rasta od 11 odsto u poslednje četiri godine. Tokom 2023. godine, 11 od 17 vodećih operatora u zapadnoj Evropi zabeležilo je porast usvajanja koncepta fiksno-mobilne konvergencije, jer potrošači sve više daju prednost besprekornoj povezanosti između uređaja.
Nedavno ste poručili da sa nestrpljenjem čekate aukciju za 5G. Kako očekujete da će ta tehnologija transformisati korisničko iskustvo i poslovne operacije u zemlji?
Yettel je spreman za 5G i učestvovaće u aukciji, u skladu s uslovima koje je postavila Vlada Republike Srbije i RATEL, kao nadležno regulatorno telo. Više od 35 odsto ukupnog mobilnog internet saobraćaja u Srbiji prolazi kroz našu mrežu. Naš krajnji cilj jeste da nastavimo da razvijamo i unapređujemo mrežu kako bismo obezbedili da ona ostane stabilna, bezbedna i pouzdana, sa dovoljnim kapacitetom da odgovori na sve veće zahteve naših korisnika.
Ponovo ste osvojili Umlaut nagradu za najbolju mobilnu mrežu i kućni internet. Koje dalje investicije Yettel planira u Srbiji kako biste zadržali i unapredili nivo kvaliteta usluga?
Želimo da nastavimo da budemo prvi izbor korisnika, a naša mreža je oduvek bila jedan od glavnih razloga zašto nam ukazuju poverenje. Zbog toga nam priznanje „Best in Test“ toliko znači. Pored toga što smo deveti put proglašeni za najbolju mobilnu mrežu, drugu godinu zaredom dobili smo i nagradu za najbolji kućni internet. U okviru e& PPF Telekom Grupe, i Yettel i SBB će sasvim sigurno nastaviti da ulažu u mrežu.
Dugo sarađujete sa Gorskom službom spasavanja a ugovor ste produžili na još tri godine. Šta to spaja dve toliko različite organizacije – telekomunikacionu kompaniju i spasioce obučene za akcije po najnepristupačnijim terenima?
Želimo da budemo dostupni bilo kada i bilo gde, što podrazumeva brzu i pouzdanu pokrivenost mobilnim internetom. To je posebno važno u situacijama kada životi zavise od jakog mobilnog signala, a to je nešto sa čim se Gorska služba spasavanja svakodnevno susreće na terenu. Svedoci smo njihove izuzetne posvećenosti spasavanju života. Zajedno radimo na tome da informišemo građane o tome koliko je važno da budu bezbedni, ne samo u digitalnom već i u stvarnom svetu, i koliko pouzdana mobilna mreža u tome može da pomogne. Uključili smo ih i u naše reklamne kampanje kako bismo dodatno podigli svest o značaju bezbednosti i stabilne povezanosti. Zato je i nama u Yettelu i GSS-u važno da nastavimo partnerstvo, a nedavno smo potpisali i novi trogodišnji ugovor. Imamo još puno zajedničkih planova.




