Projekat „Lokalac na internetu“ predstavlja dugoročnu inicijativu usmerenu na jačanje lokalne internet zajednice, razvoj znanja, podršku mladim talentima i povezivanje lokalnog potencijala sa globalnim digitalnim i obrazovnim tokovima. Lokalac je nastao pod okriljem Fondacije „Registar nacionalnog internet domena Srbije“ (RNIDS), fondacije odgovorne za vođenje registra .rs i .срб internet domena i operatera IKT infrastrukture od posebnog značaja, a projekat je osmišljen kao održiv model koji internet sagledava ne samo kao tehničku infrastrukturu već i kao strateški resurs za društveni, obrazovni i kulturni razvoj.

Od samog početka, cilj projekta bio je da pojedincima, obrazovnim institucijama i organizacijama obezbedi prostor za vidljivost, povezivanje i dugoročnu afirmaciju. U savremenom digitalnom okruženju, u kojem se vrednost često meri brzinom i obimom, „Lokalac na internetu“ nastao je kao odgovor na potrebu da se digitalni prostor koristi promišljeno i sa jasnom društvenom svrhom. Tokom godina se iz inicijative razvio u stabilan i prepoznatljiv brend sa jasnom misijom i merljivim rezultatima.

Osnovna ideja projekta postavljena je jednostavno ali dugoročno – da internet postane alat za razvoj znanja i osnaživanje lokalne zajednice. Projekat nije zamišljen kao jednokratna kampanja, već kao platforma koja kontinuirano podržava lokalne priče i povezuje ih sa širim, često globalnim kontekstom, čineći internet konkretnim instrumentom zajedničkog napretka.

Put ovog projekta počeo je od zamisli da se napravi kolekcija korporativnih majica za poklone saradnicima i zaposlenima Fondacije, takvog dizajna da ljudi zaista žele da obuku te majice a da to ne bude samo prilikom uređivanja dvorišta ili tokom treninga. Prva majica nastala je 2020. godine kao simbol prepoznavanja i vidljivosti lokalne internet zajednice. Ideja je bila da se internet domen predstavi kao svojevrstan brend, ali bez isticanja domenske oznake u prvi plan, što je bio zaista izazovan zadatak za dizajnere. Kako su u toj zamisli uspeli na samom početku, ideja je kasnije sve više rasla, kroz različite oblike dizajna, ali i proizvode.

Jednostavan ali snažan vizuelni identitet stvorio je osećaj pripadnosti i istakao vrednosti koje Lokalac promoviše. Usled velike potražnje, koja prevazilazi opredeljene budžete, ideja je prerasla u humanitarni projekat, i u komercijalno dostupnu kolekciju odevnih predmeta.

Dechkotzar je, od samog početka, RNIDS-ov zvanični partner u ovom projektu i odgovoran je za prepoznatljiva dizajnerska rešenja koja se nalaze na kolekcijama, a majice i kompletne kolekcije dostupne su u njihovim radnjama, kao i na njihovom veb-sajtu.

Kupovina proizvoda iz Lokalac asortimana predstavlja direktan način da pojedinci postanu deo zajednice i aktivno doprinesu inicijativama koje projekat podržava. Na taj način, simbol pripadnosti dobija i vrlo konkretnu, društveno korisnu funkciju. Sav ostvaren profit od prodaje ovih proizvoda partneri u ovom projektu doniraju u društveno odgovorne aktivnosti, koje se opredeljuju na šestomesečnom nivou. Na taj način nastoji se da se pomogne što većem broju organizacija kojima je, za realizaciju sopstvenih projekata i aktivnosti, potrebna podrška zajednice.

Sredstva prikupljena od prodaje kolekcije tokom 2023. godine donirana su Centru za mlade talente „Nikola Tesla“, čime je dodatno osnažena podrška razvoju izuzetno vredne i nadarene dece, a koja su zauzvrat u Srbiju donela čak dvadeset sedam zlatnih i srebrnih medalja.

U narednom periodu, donacije su bile usmerene ka Matematičkoj gimnaziji, čiji su učenici, zahvaljujući toj podršci, boravili u Ženevi i posetili institucije poput CERN-a, ostvarujući direktan kontakt sa vrhunskom naučnom zajednicom.

Tokom tekuće godine, sredstva su namenjena organizacijama „Lice ulice“ i „Kliker IT centar za decu“, čime je dodatno proširen društveni i obrazovni domet projekta, kroz podršku digitalnoj pismenosti, solidarnosti i inkluziji.

Pored digitalne promocije, projekat je dobio i trajnu oflajn formu kroz mural na Dorćolu u Gastrošoru, koji su oslikale stritart umetnice TKV i Zmaja. Mural predstavlja simbol vrednosti koje Lokalac promoviše – znanje, povezanost i pripadnost zajednici.

Projekat je u potpunosti usklađen sa misijom RNIDS-a da sistematski ulaže u razvoj znanja i jačanje lokalnih kapaciteta, a njegovi rezultati prepoznati su i nagradom „Kampanja sa svrhom“, dodeljenom u kategoriji društveno odgovornih kampanja. Festival „Kampanje sa svrhom“ je prvi festival društveno odgovorne komunikacije u Srbiji, regionu, ali i jedan od prvih takve vrste u svetu, sa jasnom misijom da prepoznaje, nagrađuje i podstiče kampanje koje doprinose dobrobiti deteta, pojedinca i društva u celini. Pokrenut 2021. godine, festival se održava jednom godišnje, na Međunarodni dan deteta, 20. novembra.

Na taj način, „Lokalac na internetu“ prevazilazi okvire klasične kampanje i funkcioniše kao platforma poverenja između institucija i pojedinaca, lokalne zajednice i globalnog digitalnog prostora – u duhu slogana Locally grown, globally known, koji simbolično oslikava i vrednost nacionalnih internet domena .rs i .срб: lokalno registrovanih, a globalno dostupnih.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.