Brojevi i grafikoni deluju jasno, rekla bih i zavodljivo ukoliko su rezultati pozitivni. Klijenti ih vole, jer su izveštaji u tom formatu za njih razumljiviji. Kroz njih mogu jasnije da vide šta stoji kao rezultat rada u profesijama poput moje.

Kada bi me neko pitao šta sve radimo, ni sama nisam sigurna da li bih do detalja uspela da nabrojim. Sigurno je tako i u vašem poslu ili veštini koju razvijate decenijama, a ne podrazumeva opipljiv proizvod kao krajnji rezultat. Vama potezi deluju jasno, a neko ko nije u oblasti može da vas razume samo ako mu „plastično“ objasnite. Idealno kroz brojeve. Ali, da li je sve merljivo?

Iskreno, ni sama ne znam iza koliko PR objava agencijski stojimo. Godinama smo, zajedno s urednicima i novinarima, pokretali teme o kojima je vredelo govoriti, pisati i o kojima ste sigurno čitali. Svaka priča, naslov i prilog imaju svoj put. Iza kulisa, najčešće, stoje nebrojeni sati strategije i planiranja, koordinacije i ozbiljna posvećenost. Fizički arhivirani magazini mogu jasno da svedoče. O TV gostovanjima i digitalnim objavama neću ni govoriti – oni možda nemaju fizički oblik, ali zauvek ostaju u etru.

Možda je najvažnije istaći da trag koji ostavljamo, bio vidljiv ili nemerljiv, jeste bitan. Šta smo rekli, na koji način i teme koje smo pokrenuli imaju težinu, posebno za kompanije. Prema Wikipediji, brend (engleski: brand) predstavlja sinergiju svih podataka o proizvodima ili grupama proizvoda radi poboljšanja verodostojnosti i ugleda organizacije. Primetno je da i pojedinci počinju da uviđaju važnost i značaj (ličnog) brenda.

Jasno je da brend nije nešto što se gradi preko noći. Možete zasijati na trenutak, ali pravu vrednost ima kontinuitet. Kontinuitet u kvalitetu i doslednost u negovanju pravih vrednosti. Neretko se dešava da dobijamo upite od potencijalnih klijenata koji žele saradnju na mesec dana kako bi poboljšali svoju poziciju na tržištu. Moguće je, ukoliko je u pitanju jednokratna kampanja. Međutim, gotovo ništa se ne dešava preko noći. Neophodno je osmisliti pravu strategiju, isplanirati mudro svaki korak i naći zainteresovane strane koje pozitivnim pristupom doprinose u uvećanju vrednosti vaše kampanje, a samim tim i brenda.

Najvažnije je da kada sklonimo sve tabele koje, poželjno je, idu u pozitivnom pravcu (prema standardima firme) imate lojalnog kupca, poslovnog partnera ili ljude koji vas i vaš rad cene. Idealno je i da kada niste prisutni pozitivno govore/pišu o vama i da vas dalje preporučuju.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.