Preduzeće Beogradski metro i voz podnelo je Ministarstvu zaštite životne sredine zahtev za davanje saglasnosti na Studiju o proceni uticaja na životnu sredinu projekta fazne izgradnje metro stanice Skadarlija na liniji 1, objavio je Biznis.rs.
Planirana je na javnoj komunalnoj površini u opštini Stari grad, na kojoj se u postojećem stanju nalazi gradska pijaca Bajloni.
Ovde će se graditi podzemna metro stanica i podzemna garaža u južnom delu prostora za potrebe gradske pijace. Nakon izgradnje metro stanice na površini će biti formiran pijačni trg sa tezgama i nadstrešnicom.
Idejno rešenje Egis Rail-a
Kako se napominje u dokumentaciji, ova stanica je sastavni deo metro linije 1, faza 1, ali je zbog neophodne integracije sa projektima garaže i pijace Bajloni na osnovu planskog dokumenta izdvojena u posebnu celinu.
Ukupna površina stanice iznosi 8.136,40 metara kvadratnih, navedeno je u idejnom projektu koji je uradio Egis rail iz francuskog grada Lion.
Stanica je projektovana kao podzemna, i sastoji se od nivoa prizemlja (ulazi u stanicu) i tri podzemna nivoa: nivo velikog hola i nivo perona (javni prostor, operativne prostorije, prostorije za zaposlene, tehničke prostorije), kao i nivo podperona (tehničke prostorije koje ne koriste putnici).
Neposredan pristup stanici korisnicima metroa planiran je sa ulice Cara Dušana, i to sa obe strane – sa istočne strane neposredno, a sa zapadne strane ulice posredno preko podzemne pešačke veze, stoji u studiji procene uticaja na životnu sredinu.




