Jeste li se ikada zapitali kako bi izgledala lepota u budućnosti? Možda ste mislili da je to domen naučne fantastike: fenovi koji štite kosu, manikir koji je precizniji od bilo kog salona, ili farbanje kose kod kuće bez ijedne fleke. Ali šta ako vam kažemo da to više nije budućnost – već naša sadašnjost? Zaboravite na stare predrasude da pamet i lepota ne idu zajedno! U 21. veku, one ne samo da idu ruku pod ruku, već zajedno redefinišu svaki aspekt naše beauty rutine. Dobro došli u fascinantni svet beauty tech-a.

Ako pitate ChatGPT, reći će vam da je beauty tech presek tehnologije i industrije lepote, koji uključuje upotrebu naprednih alata, uređaja i digitalnih rešenja za poboljšanje proizvoda, tretmana i doživljaja lepote. Uključuje sve, od analize nege kože vođene veštačkom inteligencijom, do isprobavanja šminke pomoću proširene (AR) i virtuelne (VR) stvarnosti i personalizovanih kozmetičkih saveta.

Lepota po mojoj meri

Kada govorimo o budućnosti lepote, san o ultimativnoj personalizaciji i nezi „po mojoj meri“ postaje opipljiva stvarnost, a to ne bi bilo moguće bez istinskih vizionara. U srcu ove transformacije stoji kompanija koja je dokazala da inovacija nije rezervisana samo za IT, farmaceutske i druge gigante. Naprotiv, L’Oréal grupa je, prema prestižnom magazinu Fortune, proglašena najinovativnijom evropskom kompanijom u 2025. godini, što je potvrda njihove liderske pozicije u spoju tehnologije, nauke i lepote.

Šta to konkretno znači za vas? To podrazumeva personalizovane preporuke za negu kože, dijagnostičke alate zasnovane na veštačkoj inteligenciji (analiza kože putem selfija), četbotove za predloge proizvoda i virtuelno isprobavanje šminke (npr. L’Oréalov ModiFace koji postoji još od 2018, i na koji ste možda naišli na sajtovima brendova kao što su Maybelline, Lancôme i aplikacijama poput Amazon AR). A na Instagramu ste se sigurno sreli sa mogućnošću da isprobate boje i frizure.
Beauty tech biće dominantan u epohi koja je pred nama a kompanije poznate po inovacijama već su se „upisale“ sa velikim brojem izuma koji transformišu negu lepote u pozitivnom smeru.

Koža, omotač koji treba čuvati

Zaštita kože je prioritet u L’Oréalu kada je reč o lepoti i zato je My Skin Track UV, prvi nosivi UV senzor koji prati izloženost suncu i agresorima iz okoline, brzo postao jedan od najpopularnijih gedžeta za negu lica kuće La Roche-Posay. Napaja se solarnom energijom, sinhronizuje se sa aplikacijom za pametne telefone, meri UVA, UVB, zagađenje, polen i vlažnost.

A ako ste već „zakasnili“, za hiperpigmentaciju, starenje i probleme sa teksturom kože, tu je SkinCeuticals Custom D.O.S.E. mašina koja meša prilagođeni serum za vašu kožu posle dijagnostike kože u prodavnici od strane stručnjaka.

Zar nije fascinantno kako tehnologija omogućava preventivnu negu i ciljano rešavanje problema, preokrećući igru nege kože?

Kozmetika koja brine o prirodi

Novi potrošači imaju velika očekivanja u pogledu održivosti, svrhe i raznolikosti. Generacija Z i mlađi milenijalci mnogo više pažnje poklanjaju zaštiti životne sredine i kupovini čistih kozmetičkih proizvoda, pa pažljivo razmatraju sastojke pre kupovine. Važna im je i transparentnost u nabavci sastojaka i procesima proizvodnje kozmetičkih proizvoda. Svesni svega ovoga, brendovi se trude da budu odgovorni i minimiziraju negativne efekte na životnu sredinu i ozbiljno pristupaju ovom aspektu – od održivih metoda za uzgoj biljnih sastojaka koji se koriste u kozmetičkim proizvodima pa do energetski efikasnih uređaja za stilizovanje kose.

U januaru 2025. godine, L’Oréal i IBM najavili su saradnju kako bi iskoristili IBM-ovu generativnu AI (GenAI) tehnologiju i stručnost za identifikaciju novih ključnih uvida iz podataka o formulaciji kozmetičkih proizvoda. To im omogućava da efikasnije koriste održive sirovine, znatno smanje potrošnju energije i minimiziraju otpad u proizvodnji. Rezultat? Čista lepota koja je jednako dobra za vas kao i za planetu.

Ovaj pristup, vođen dubokim razumevanjem nauke i podržan snagom veštačke inteligencije, direktno se ogleda u inovacijama koje transformišu i svakodnevnu rutinu nege kose.

Nedavno je predstavljen fen za kosu Professionnel AirLight Pro, stvoren u saradnji L’Oréala sa Zuvi, koji kombinuje vazduh, toplotu i, po prvi put, infracrveno svetlo koje direktno cilja molekule vode. To znači – brže sušenje, manja potrošnja energije (do 31%!), a kosa ostaje bolje hidrirana, sjajnija i glađa. Ovo je samo nastavak kada je reč o nezi kose pošto je 2024. izašao L’Oréal Colorsonic ručni uređaj za farbanje kose bez nereda i kod kuće (nema odlaska i salon ali je kvalitet identičan).

Dakle, budućnost lepote je stigla, a ona je inteligentnija, personalizovana i održivija nego ikada pre. Spoj pameti i lepote preoblikuje način na koji brinemo o sebi, a uskoro će svako od nas moći da ima ličnog asistenta za lepotu, dostupnog 24/7, koji će nam pomoći u donošenju najboljih odluka.

Da li ste spremni da prihvatite eru u kojoj je vaša lepota rezultat najnovijih naučnih otkrića i tehnoloških inovacija? Jer, zahvaljujući pionirima poput L’Oréala, ova budućnost je već tu.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.