
Prošlo je skoro pune dve godine od kada je na Divčibarama otvorena prva „Jutro“ radnja i od tada je širom Srbije otvoreno više od 75 objekata u okviru ove METRO trgovačke franšize.
Maloprodajno tržište sada već jasno pokazuje da su promene u ponašanju i trgovaca i potrošača neophodne, kao i da je veća dinamičnost i raznolikost ponude i potražnje ključna za zdravije, održivije tržište, i svih njegovih elemenata. Trend ukrupnjavanja maloprodajnog sektora je prisutan duže vreme, ali Srbija još uvek u odnosu na ostatak regiona pokazuje značajniji doprinos malih, samostalnih trgovaca domaćoj ekonomiji. Savremeni, krupniji formati retail industrije u Srbiji svakako imaju dominantnu ulogu, posebno u većim gradovima, ali to ne znači da ne postoji prostor, kao i potreba, za samostalnim trgovačkim sektorom.
Situacija na terenu pokazuje da van većih gradova i gušće naseljenih centara, lokalne zajednice jedino mogu da se oslone na male, nezavisne trgovačke objekte, za redovno snabdevanje neophodnim namirnicama za svakodnevni život. Posebno bitan faktor je i činjenica da značajan broj samostalnih trgovačkih objekata predstavlja porodični biznis, čiji razvoj u lokalnoj zajednici u kojoj posluje tu zajednicu uvek čini snažnijom i održivijom.
Kao veletrgovac sa višedecenijskim globalnim iskustvom, METRO je prepoznao potrebe malih, nezavisnih trgovaca u Srbiji i pokrenuo svoju trgovačku franšizu „Jutro“. METRO je ovaj, za domaće prilike, netipični franšizni program kreirao kao odgovor na realne potrebe tržišta, ali i zbog želje da svojim dugogodišnjim i vernim partnerima ponudi još nešto više.

Nezavisni trgovci predstavljaju jednu od dve osnovne grupe profesionalnih kupaca na koje je METRO Cash & Carry fokusiran već dvadeset godina, koliko posluje u Srbiji, kao jedini zaista pravi veletrgovac. Male, nezavisne trgovine možda ne predstavljaju značajnu konkurenciju velikim maloprodajnim lancima, ali njihov doprinos zdravijoj i bogatijoj privredi i ekonomiji države, svakako nije zanemarljiv. Upravo je ta činjenica bila i jedan od osnovnih razloga i motivacija METRO tima u Srbiji da pruži podršku nezavisnim trgovcima i pokrene „Jutro“ franšizu. Time je ujedno i dosadašnje dugogodišnje partnerstvo sa trejderima podignuto na još viši nivo, gde su uzete u obzir njihove potrebe i planovi za razvoj i ponuđena mogućnost da ulaskom u franšizu unaprede svoje poslovanje i modernizuju svoje maloprodajne objekte, u skladu sa najnovijim trendovima.
„Jutro“ franšiza stavlja fokus na razvoj poslovanja i unapređenje usluga, jer se, na primer, od maloprodajnih radnji sve češće očekuje da budu mesta gde možemo da pronađemo i hranu i napitke za poneti, a ne samo osnovne životne namirnice. Ipak, samostalne trgovačke radnje najviše benefita imaju od efikasnijeg pristupa svom osnovnom poslovanju. Zbog toga franšizu odlikuje pravi partnerski proces u kojem pri kompletnoj transformaciji samostalnog trgovačkog objekta, METRO vlasnicima radnji pruža podršku u remodelingu i postavci radnje, zameni i nabavci nove opreme, brendiranju, kao i kroz savete koji se odnose na unapređenje i isticanje asortimana, usluge, ali i poslovanje uopšte.
U godini kada METRO obeležava 20 godina rada u Srbiji, jedan od najvrednijih dugoročnih rezultata će svakako biti i otvaranje više desetina novih „Jutro“ objekata.


