U vreme kada nam tehnologija omogućava da svi budemo vidljivi u javnosti, makar preko svojih društvenih kanala i mnogobrojnih mreža, dobili smo prostor da pokažemo nešto više. Odlično! Zaista je danas svaki čovek medij. Međutim, kako taj prostor koristimo, pitanje je od milion dolara.

Da li zaista SVI treba da imamo mišljenje o svakoj temi? Da. Treba. Ali nije svima jednako važno vaše mišljenje ili vaš život. Sigurno vam nije toliko važno ni moje mišljenje. Međutim, tu ste – čitate i dalje – pa da ga podelim sa vama.

Društvene mreže nam omogućavaju da podelimo neki nama važan ili samo lep trenutak sa zajednicom koju sami okupljamo. Ta zajednica je široka onoliko koliko mi dozvolimo. Idemo sa pretpostavkom i da nas ta zajednica prihvata takve kakvi jesmo. Možda i voli naš sadržaj. Ali, da li je zaista bitno da iznosimo baš sve? Šta smo jeli, sa kim/gde smo putovali, koliko smo krpica kupili ili samo isprobali pre kupovine… Možda nam se čini zanimljivim, ali više nisam sigurna da jeste. Bar ne kao ranije.

Društvene mreže doživljavam kao zveri koje su uvek gladne i koje treba „hraniti“ novim sadržajem. Ukoliko to ne radimo, surovi algoritam nas sklanja ili eliminiše kao irelevantne. Ukoliko razgovarate sa influenserima – koji se profesionalno bave svojim kanalima i od njih zarađuju, shvatićete da postoji još gora vrsta „gladnih“. To su ljudi – njihovi pratioci. Oni uvek žele još! Žele njihovu decu u sadržaju, njihove realne živote i ogoljenu istinu: šta ih boli, da li su se razveli, posvađali ili pomirili. Neka vrsta onlajn rijaliti sadržaja je najtraženija. Da li želite da se toliko ogolite?

Ako razmislite i budete iskreni prema sebi, verujem da ćete zaključiti isto što i ja – društvene mreže me najmanje zanimaju kada imam previše posla ili dovoljno zadovoljstva u realnom životu. Ne zanimaju me kada sam na putu, jer tada upijam lepotu destinacije. Obično, sa zakašnjenjem, delim i neke (meni) super fotografije/snimke sa tog putovanja – više zbog uspomene nego zbog drugih. Moj digitalni, zaključani album za mali broj pratilaca.

Koliko je preterano deljenje ličnog života kroz društvene mreže opasno, ne želim ni da razmišljam. Zato vas molim, budite umereni. Lepo je kada sačuvamo deo sebe i svoje intime. Život zaista i jeste najlepši kada je sakriven od očiju šire javnosti, bez obzira na znatiželjne dobronamernike.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.