• Krediti stanovništvu i mikro klijentima nastavili su da rastu i to za 5,5% u odnosu na kraj 2021. godine i iznose 110,92 milijarde dinara; depoziti stanovništva i mikro klijenata su uvećani za 1,2% i iznose 124,30 milijardi dinara.

 • Krediti pravnim licima su porasli za 7,8% u odnosu na kraj 2021. godine i iznose 110,23 milijarde dinara; depoziti pravnih lica su zabeležili rast od 11,3% i iznose 93,15 milijardi dinara.

 • Operativni rezultat Banke beleži rast od 12,4% u odnosu na isti period prošle godine i iznosi 3,47 milijardi dinara na kraju trećeg kvartala.

• Bilansna suma je uvećana za 7,7%, sa 320 milijardi dinara na kraju 2021. godine na 344 milijarde dinara.

 • NPL koeficijent na kraju trećeg kvartala 2022. godine iznosi 2,5%.

 „Na kraju trećeg kvartala beležimo nastavak pozitivnih trendova poslovanja u svim segmentima, zahvaljujući poverenju naših klijenata i izuzetnoj posvećenosti naših zaposlenih, bez obzira na sve izazove sa kojima se suočava čitav svet. Primetan je značajan rast kredita i dvocifren rast depozita pravnih lica, što je potvrda da Erste Banku prepoznaju kao sigurnog partnera. Posebno me raduje činjenica što smo prema podacima* za prva tri kvartala trenutno na prvom mestu na tržištu prema korisničkom iskustvu klijenata fizičkih lica i na tome sam izuzetno zahvalna svim svojim koleginicama i kolegama. Personalizovana usluga i savetodavni pristup koji negujemo je nešto što naši klijenti prepoznaju. Mi želimo da ih podržimo na putu da postanu finansijski zdravi, što će im omogućiti da budu još uspešniji, a samim tim i zadovoljniji. Finansijsko zdravlje prepoznajemo kao jednu od ključnih komponenti društva u kojem svi možemo da rastemo i stvaramo bolji i kvalitetniji život za sve,“ izjavila je Jasna Terzić, predsednica Izvršnog odbora Erste Banke a.d. Novi Sad.

*Izvor: Istraživanje Banking Market Monitor Q1-Q3 2022; istraživanje sprovela agencija za istraživanje tržišta IMAS iz Austrije.

 Na kraju trećeg kvartala 2022. godine stanje kredita plasiranih stanovništvu i mikro klijentima uvećano je za 5,5% u odnosu na kraj prethodne godine i iznosi 110,92 milijarde dinara. U poređenju sa krajem 2021. godine, stanje depozita stanovništva i mikro klijenata beleži rast od 1,2% i iznosi 124,30 milijardi dinara. Stanje kredita plasiranih pravnim licima je sa krajem trećeg kvartala 2022. godine zabeležilo rast od 7,8% u odnosu na kraj 2021. godine i iznosi 110,23 milijarde dinara. Stanje depozita pravnih lica takođe beleži promenu – više je za 11,3% u poređenju sa krajem 2021. godine i iznosi 93,15 milijardi dinara.

U pogledu operativnog poslovanja, Banka je na kraju trećeg kvartala 2022. godine ostvarila 12,6% više operativnih prihoda u odnosu na isti period prošle godine, kao i rast operativnih rashoda za 12,7%. U odnosu na isti period 2021. godine, operativni rezultat Banke beleži rast od 12,4% i iznosi 3,47 milijardi dinara.

Na kraju trećeg kvartala 2022. godine ostvareno je 7,38 milijardi dinara dobiti po osnovu kamata, što je za 10,4% više u odnosu na isti period prethodne godine, kada je taj prihod iznosio 6,68 milijardi dinara. Neto dobit po osnovu naknada i provizija je viša za 52,7% i iznosi 2,44 milijarde dinara dok je na kraju istog perioda prošle godine iznosila 1,59 milijardi dinara.

Ukupna neto dobit na kraju trećeg kvartala 2022. godine iznosi 1,92 milijarde dinara, što je za 14,5% niži rezultat u odnosu na kraj istog perioda 2021. godine, kada je neto dobit iznosila 2,24 milijarde dinara. NPL koeficijent je na kraju trećeg kvartala 2022. godine iznosio 2,5%.

Broj korisnika digitalnih kanala distribucije na kraju trećeg kvartala 2022. godine je veći za 12,2% u odnosu na kraj 2021. godine, tako da sada Erste Banka ima oko 145 hiljada aktivnih korisnika. Mreža Erste Banke broji 87 poslovnih jedinica na kraju trećeg kvartala 2022. godine.

PROGNOZA Erste Bank a.d. Novi Sad nastavlja da pruža sveobuhvatnu podršku stanovništvu i privredi Srbije prilikom ostvarivanja njihovih finansijskih potreba i ciljeva. Principi poslovanja koji podrazumevaju fokusiranje na stalno poboljšavanje usluge klijentima te konstantno unapređivanje unutrašnje organizacije i efikasnosti i ubuduće će činiti osnovu poslovanja Banke.

NAPOMENA 1: Prikazani rezultati su u skladu sa Zakonom o računovodstvu i donetom Odlukom o kontnom okviru i sadržini računa o kontnom okviru za banke („Službeni glasnik RS“, br. 71/2014) i Odlukom o obrascima i sadržini pozicija u obrascima finansijskih izveštaja za banke („Službeni glasnik RS“, br. 71/2014) koje su stupile na snagu 31.12.2014.

NAPOMENA 2: Objavljeni rezultati pojedinačnih članica Erste Grupe nisu direktno uporedivi sa objavljenim rezultatima Erste Grupe po segmentima. Zbog efekata konsolidacije na nivou Erste Grupe, prema kojima se određene transakcije Erste Bank a.d. Novi Sad sa članicama Erste Grupe eliminišu, kao i zbog distribucije određenih troškova alociranog kapitala, konsolidovani rezultati Erste Bank a.d. Novi Sad na nivou Erste Grupe razlikuju se od rezultata koje je Banka ostvarila i prikazuje na lokalnom nivou.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.