„Nismo organizovali svečano otvaranje ove deonice zbog tragičnog događaja koji se desio pre 11 meseci, ali želeli smo da na neki način obeležimo ovaj trenutak, zato što verujem da je veliki uspeh za Srbiju“, rekao je predsednik Srbije Aleksandar Vučić kada se smestio u kupe voza koji je njega, ministre u Vladi Srbije, ambasadore i druge zvaničnike kao i novinare dovezao od Beograda do Subotice.

Radi se, naime, o otvaranju treće deonice buduće pruge od Beograda do Budimpešte, na potezu od Novog Sada do Subotice.

„Tragični događaj“ je, naravno, obrušavanje nadstrešnice na železničkoj stanici u Novom Sadu 1. novembra prošle godine, u kome je život izgubilo 16 ljudi i zbog koga su krenuli studentski i građanski protesti koji i dalje traju.

ko je znao za otvaranje?

Jutros je RTS prvi put objavio informaciju da se za danas planira otvaranje deonice od Novog Sada do Subotice, iako bi dešavanje takve važnosti inače bilo danima najavljivano, uz prigodna gostovanja ministara i stručnjaka, i analize izvedenih radova, troškova, brzine vozova, cena karata i tako dalje.

Ovoga puta, ne samo da nije bilo najava koje novinske agencije šalju unapred redakcijama kako bi se organizovao rad, već dolazak predsednika Srbije na stanicu Beograd Centar nije bio najavljen ni  na zvaničnom portalu Predsedništva Srbije, koji je inače sigurna adresa da se makar proveri da li će Vučić prisustvovati nekom dešavanju ili ne.

kroz novi sad priča o NIS-u

Voz u kome su bili Vučić, ministarka građevinarstva Aleksandra Sofronijević, koja je taj resor preuzela od Gorana Vesića koji je pod istragom zbog slučaja „Nadstrešnica“, zamenik ministra za saobraćaj i građevinarstvo Mađarske Nandor Čepregi, ambasador Kine u Srbiji Li Ming i drugi zvaničnici krenuo je iz stanice Beograd Centar u 11:30 časova.

Nije krenuo iz Novog Sada, zato što je tamošnja železnička stanica i dalje zatvorena za putnike, a kako je za RTS rekao gradonačelnik Novog Sada Žarko Mićin, neće ni biti otvorena dok se ne završe „neophodni dodatni radovi“.

Dok je voz prolazio kroz Novi Sad, međutim, pričalo se o eventualnim posledicama sankcija po NIS – a Vučić je izjavio da će SAD uvesti sankcije Naftnoj industriji Srbije (NIS), jer ne veruje da će Amerikanci prihvaiti ponudu Rusa da kupe deo njihovih akcija u toj naftnoj kompaniji.

Kako je zatvorena pruga 2019. godine, tako je danas i otvorena

Voz sa zvaničnicima danas je u Suboticu stigao u 12:38 minuta.

Današnje „diskretno“ otvaranje samo za odabrane onima sa malo dužim pamćenjem zaličilo je na zatvaranje pruge od Beograda do Novog Sada „zbog infrastrukturnih radova na magistralnoj pruzi“, koje se odigralo 1. februara 2019. godine.

Tada je, da budemo pošteni, ipak data najava putnicima i kompanijama koje koriste železnički prevoz – ali samo tri dana pre zatvaranja.

Saopštenje Infrastrukture železnice Srbije objavljeno je 28. januara 2019. godine i u njemu nije bilo reči o tome koliko bi „pauza“ mogla da potraje.

Danas znamo da će deonica od Novog Sada do Subotice od biti otvorena za teretni saobraćaj, a od srede, 8. oktobra u 12.00 i za putnički.

Prema Vučićevim rečima, očekuje se da pruga Beograd-Budimpešta bude puštena u rad za teretni saobraćaj u roku od dva meseca, a za putnički saobraćaj krajem februara ili početkom marta sledeće godine.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.