Kompanija Delez Srbija, jedan od najvećih maloprodajnih lanaca u zemlji, saopštila je da sprovodi detaljne analize kako bi sagledala pun uticaj novih mera Vlade koje podrazumevaju intervencije na tržištu hrane.
Prema njihovim procenama, propisi će imati negativne posledice na poslovanje i zahtevaće značajna prilagođavanja, ne samo za ovu kompaniju, već i za ceo maloprodajni sektor.
Negativan uticaj i neophodna prilagođavanja
Kao poslodavac za više od 12.000 ljudi, sa mrežom od 559 prodavnica, kompanija je izrazila zabrinutost zbog promena koje se uvode. U saopštenju se navodi da se mere pažljivo procenjuju.
„Prema trenutnim procenama, novi propisi imaju negativan uticaj i zahtevaju značajna prilagođavanja kako za našu kompaniju, tako i za čitav maloprodajni sektor“, ističu iz Deleza.
Oni naglašavaju da je reč o složenom sistemu dobavljača, logistike i investicija, gde ovakve promene zahtevaju temeljnu analizu svih operativnih aspekata.
Odgovornost celog lanca snabdevanja
Iz kompanije poručuju da rešavanje problema inflacije i rasta cena hrane ne može biti odgovornost samo jednog učesnika na tržištu i apeluju na sveobuhvatan pristup koji uključuje sve karike u lancu.
„Rešavanje ovog izazova zahteva zajedničku odgovornost države, proizvođača hrane, veletrgovaca, distributera i trgovaca na malo, a ne samo maloprodaje hrane“, stoji u saopštenju. U cilju transparentnosti,
Delez je objavio i podatak o svom poslovanju, navodeći da je u 2024. godini ostvario neto profitnu maržu od 4,4 procenta.
Poziv na dijalog i održiva rešenja
Ističu da je za prevazilaženje trenutne situacije neophodan otvoren razgovor.
„Ostajemo otvoreni za razgovore sa Vladom i drugim relevantnim akterima kako bismo zajednički došli do rešenja koja mogu doprineti smanjenju inflacije, uz očuvanje zdravog i održivog tržišnog okruženja“, zaključuje se u saopštenju kompanije Delez Srbija.



