Pored edukacije potrošača o zdravim navikama, na koje konkretne načine Nestlé direktno doprinosi lokalnim zajednicama u Srbiji i regionu? Možete li izdvojiti jedan projekat na koji ste posebno ponosni, a koji pokazuje vašu posvećenost rešavanju nekog specifičnog lokalnog izazova?

Siromaštvo i glad su realnost i izazov, kako u svetu, tako i kod nas. Kao najveća svetska prehrambena kompanija, zadatak da obezbedimo hranu za one koji je nemaju shvatamo veoma ozbiljno. Donacije hrane sprovodimo širom Srbije, a samo u poslednjih pet godina ugroženim grupama širom Srbije donirali smo Nestlé proizvode u vrednosti većoj od 150 miliona dinara. Isporuke hrane sprovodimo u saradnji sa našim partnerima – bankama hrane Beograda, Vojvodine i Niša, kao i brojnim drugim organizacijama civilnog društva.

Vaša kompanija svojevrsni je promoter regenerativne poljoprivrede. Kako ova globalna strategija izgleda u praksi u Srbiji? Na koji način vaša saradnja sa lokalnim dobavljačima i poljoprivrednicima ne samo da obezbeđuje kvalitetne sirovine za Nestlé, već i direktno osnažuje lokalnu ekonomiju i promoviše održivost na terenu?

Krajem 2021. godine, Nestlé je započeo saradnju sa poljoprivrednim proizvođačima povrća za Začin C kako bi ih podržao u prelasku na regenerativne prakse poljoprivrede koje dugoročno utiču na održivu obradu zemlje. Godinu dana kasnije, program je proširen i na proizvođače suncokreta, koji se koristi u proizvodnji Thomy majoneza, a ubrzo su regenerativne prakse obrade zemljišta počeli da primenjuju i domaći proizvođači soje, koju koristimo za proizvodnju obroka iz asortimana Garden Gourmet. U projektu se trenutno nalazi 14 dobavljača, sa oko 4000 hektara, a u projekat je uloženo skoro dva miliona švajcarskih franaka.

Osnovni cilj je beskompromisni – očuvanje plodne srpske zemlje. Za taj cilj je neophodno uvođenje održivih metoda, a koje će uskoro biti apsolutni uslov za nabavku kod sve više proizvođača, a samim tim i za izvoz i tržišni rast.

Svesni smo da su faktori poput cene, tradicionalnih navika i infrastrukture za reciklažu realni izazovi u našem regionu. Kako kao velika kompanija balansirate između promocije društveno odgovornih praksi i realnosti tržišta? Koje korake preduzimate da bi održivi izbori postali dostupniji i lakši za prosečnog potrošača u Srbiji?

Smatram da je na industriji da uradi sve što je do nje u pogledu održivosti, iako joj sistem možda ne ide naruku u svim segmentima. Recimo, nedostatak reciklažne infrastrukture jeste lokalni izazov, ali to nije usporilo napredovanje na polju unapređenja reciklabilnosti pakovanja, štaviše skoro celokupan Nestlé portfolio je pogodan za reciklažu, a potrošač to ceni i daje svoje poverenje brendovima koji ulažu u ove procese. Uvođenje „plant-based“ rešenja za obroke takođe je korak ka održivosti, a tom trendu se građani sve više priklanjaju, nezavisno od tradicionalnih prehrambenih navika. Tržište se stalno menja, kao i navike potrošača, ali brendovi koje decenijama prati dobra reputacija, sa naglaskom na kvalitet, sigurnost proizvoda i brigu o zajednici, to su oni koji opstaju i kojima su potrošači lojalni.

Gledajući unapred, kako vidite dalju evoluciju uloge velikih kompanija u društvu? Koja je, po vašem mišljenju, sledeća velika tema ili inicijativa na polju društvene odgovornosti na koju će Nestlé staviti fokus u regionu, kako bi nastavio da stvara pozitivnu promenu za zajednicu?

Kompanije neminovno moraju da idu ka primeni i poštovanju ESG standarda jer su oni sve manje opcija, a više obaveza. I to ne samo zakonska, već su potrošači sve više svesni kako kompanije posluju i kritički nastrojeni, ne praštaju greške, dok mlađa populacija ne želi ni poslodavca koji ne radi na održiv i društveno prihvatljiv način.

Kada je Nestlé u pitanju, brojne su inicijative koje sprovodimo, kojima ostajemo verni i u koje nastavljamo da ulažemo, a to su svakako pomoć ugroženim grupama, promovisanje zdravog stila života i borba protiv gojaznosti kod dece, kao i održivi načini prerade i proizvodnje hrane.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.