
Britanska medijska kuća ITV potvrdila je da vodi pregovore o mogućoj prodaji svog medijskog i zabavnog biznisa, što bi moglo da izazove tektonske promene na televizijskom tržištu Velike Britanije.
Potencijalni kupac je medijski gigant Sky, što bi, ukoliko se dogovor ostvari, spojilo dva najveća imena u britanskoj televiziji pod jednim krovom, piše Gardijan.
detalji pregovora
U zvaničnom saopštenju objavljenom na berzi, ITV je potvrdio da je u preliminarnim razgovorima u vezi sa mogućom prodajom svog M&E poslovanja kompaniji Sky za vrednost od 1,6 milijardi funti.
Predmet prodaje je ITV-ov sektor za emitovanje programa, koji obuhvata sve televizijske kanale, kao i relativno novu striming platformu ITVX.
Međutim, važno je napomenuti da dogovor ne bi uključivao izuzetno uspešan produkcijski ogranak ITV Studios.
Ovaj deo kompanije, odgovoran za globalno popularne formate poput „Love Island“ i „I’m a Celebrity“, kao i hvaljenu dramu „Gospodin Bejts protiv pošte“, predmet je odvojenih pregovora o preuzimanju.
Uprkos potvrdi, iz kompanije su naglasili da ishod pregovora nije siguran, navodeći da „ne može se garantovati pod kojim uslovima bi se potencijalna prodaja mogla dogovoriti, niti da li će do transakcije uopšte doći.“
Ko su potencijalni kupci?
Iza ponude stoji Comcast, američki globalni medijski i tehnološki gigant i matična kompanija Sky-a. Comcast je vlasnik ogromnog portfolija koji uključuje filmski studio Universal Studios i televizijsku mrežu NBC.
Kompanija je ušla na evropsko tržište na velika vrata 2018. godine, kada je nakon žestoke borbe sa konkurentima kupila Sky za neverovatnih 30 milijardi funti.
Sky je dominantan igrač na britanskom tržištu plaćene televizije, pre svega poznat po ekskluzivnim pravima na prenose Premijer lige, što ga čini ključnim akterom u medijskoj industriji.
Zanimljivo je da ovo nije prvi put da se putevi ove dve kompanije ukrštaju. Pre dve decenije, tada pod kontrolom Ruperta Murdocha, Sky je kupio značajan udeo od 17,9% u ITV-u, pre svega kako bi blokirao preuzimanje od strane konkurentske kompanije Virgin Media. Britanski regulatori su kasnije primorali Sky da proda taj udeo.
Finansijski pritisci i budućnost emitovanja
Ova potencijalna prodaja dolazi u trenutku kada se ITV suočava sa ozbiljnim finansijskim izazovima. Kompanija je nedavno najavila privremeno smanjenje budžeta za 35 miliona funti kao odgovor na loše makroekonomsko okruženje i sve veću neizvesnost na tržištu oglašavanja.
Predviđa se da će prihodi od reklama, koji i dalje čine glavni izvor zarade, pasti za čak 9% tokom ključnog predbožićnog perioda. Vrednost ITV-a je u poslednjoj deceniji pala za skoro 75%, pritisnuta revolucijom striming servisa koju predvodi Netflix.
Dok se deo za emitovanje bori sa opadajućim prihodima, produkcijski ogranak ITV Studios cveta, što je navelo analitičare na zaključak da taj deo kompanije sam vredi više od ostatka.
Prodaja emiterskog dela mogla bi omogućiti ITV-u da se fokusira na svoj najprofitabilniji sektor, dok bi Comcast-u dala još jaču poziciju na britanskom tržištu.

