Nestlé ove godine obeležava dve decenije poslovanja u Srbiji. Od prodajnog predstavništva do proizvodnog srca regiona, put je bio dinamičan i ispunjen uspesima.

O promenama u navikama potrošača i budućim pravcima, govori Marjana Davidović, generalna direktorka kompanije Nestlé za tržište Srbije, Crne Gore i Severne Makedonije.

Kada se osvrnete na (prve) dve decenije poslovanja u Srbiji, na šta ste najponosniji? A šta vam je bilo najizazovnije?

Najveći ponos su ljudi i promena koju smo zajedno ostvarili. Od 40 zaposlenih na početku, danas imamo oko 900 kolega i koleginica, fabriku u Surčinu i izvoz u 28 zemalja. Jedan od prvih artikala koje smo tada lansirali bio je NESCAFÉ 3u1, a danas je to naš najprodavaniji proizvod. Takođe, čuvamo brend C i proizvodnju, dajući globalni značaj lokalnom ukusu. Izazova uvek ima, ne zaboravimo period pandemije, koji je zahtevao brigu o svakom zaposlenom, uz istovremeno obezbeđivanje kontinuiteta snabdevanja. Upravo tada je tim pokazao svoju izuzetnu snagu i posvećenost. Važno je da, bez obzira na izazove koji dolaze i sa kojima se suočavamo, budemo spremni za brzo prilagođavanje, jer je to jedini način da ostanemo na putu koji smo odredili.

Kako biste ocenili navike potrošača u Srbiji? Šta im je važno, na šta obraćaju pažnju, i kako im Nestlé izlazi u susret?

Potrošači su danas zahtevniji, znaju šta žele i veoma su svesni izbora koji prave. Naš odgovor je unapređivanje receptura i odgovorna i otvorena komunikacija. Dakle, smanjujemo šećere, soli i masti u proizvodima, a istovremeno jasno ističemo poreklo sastojaka, procente nutrijenata, nutriscore skalu i informacije o reciklabilnosti pakovanja, i sve to ne samo na deklaraciji, već često i na prednjoj strani pakovanja. Dijalog sa potrošačima gradimo na transparentnosti jer želimo da budemo njihov pouzdan partner u svakodnevnom izboru. Možete li da vizuelizujete narednih 20 godina? Kako Nestlé planira kratkoročno, a kako dugoročno? Kratkoročno, fokusiramo se na to da sve više sastojaka naših proizvoda dolazi iz regenerativnih poljoprivrednih praksi, uz uvek dovoljne količine na policama za naše verne potrošače. Paralelno, uvodimo digitalne inovacije i koristimo veštačku inteligenciju kako bismo odgovorili njihovim potrebama. Jedan od primera je globalna saradnja sa kompanijom IBM Research, čiji je rezultat alat zasnovan na veštačkoj inteligenciji, koji identifikuje inovativne materijale za ambalažu, kako bi se smanjila upotreba primarne plastike. Dugoročno, naša vizija je jasna: težimo ka neto nultim emisijama do 2050. godine. To možemo postići kroz održivu poljoprivredu, energetsku efikasnost i transformaciju celokupnog lanca snabdevanja.

Nestlé je na neki način uspeo da nametne temu održivosti, regenerativne poljoprivrede, ali i upravljanja otpadom. Šta ove teme donose zajednici, a šta kompaniji? Ima li mesta za unapređivanje priče o održivosti i kako?

Održivost je način na koji razmišljamo i donosimo odluke. Regenerativna poljoprivreda za kompaniju znači osiguranje kvalitetnih sirovina i izgradnju otpornog biznisa, a za zajednicu zdravije zemljište, čistiji vazduh i očuvanje prirodnih resursa za buduće generacije. Kada govorimo o otpadu, naša fabrika već godinama radi po principu Zero Waste To Landfill, što znači da nijedan gram otpada iz procesa proizvodnje ne završava na deponiji. Prostor za napredak uvek postoji, od daljeg smanjenja upotrebe plastike do jačanja cirkularnog načina poslovanja.

Mada ne bi trebalo da bude toliko retko, zapravo je fascinantan podatak da više od polovine zaposlenih Nestlé-a u Srbiji čine žene. Koliko su vašoj kompaniji važni ravnopravnost, inkluzivnost i raznolikost?

Dugogodišnji rad na jednakim šansama rezultirao je timom u kom žene čine većinu na menadžerskim pozicijama, a to je plod dosledne primene politika fer zapošljavanja, programa mentorstva i fleksibilnih radnih aranžmana koji podržavaju ravnotežu između profesionalnog i privatnog života. Uvereni smo da upravo raznolikost donosi bogatstvo ideja i pokreće inovacije.

Koji je vama omiljeni Nestlé proizvod?

Veliki sam ljubitelj kafe, naročito volim Nespresso i Dolce Gusto, svaka šoljica mi donosi veliki užitak. Takođe, Začin C, senf i THOMY sastavni su deo moje porodične trpeze, a kad mi treba pauza, tu je KitKat. Lepota našeg portfolija je upravo u raznovrsnosti, jer nudimo pouzdane i kvalitetne proizvode za različite ukuse i potrebe.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.