Papa je osudio klikbejt kao „ponižavajući“ deo novinarstva, na privatnoj audijenciji sa svetskim novinskim agencijama, piše Guardian.

Predstavnici australijskih medija bili su među onima koji su u četvrtak u Vatikanu direktno čuli razgovor sa papom Lavom XIV, zajedno sa oko 150 članova novinske alijanse Minds International.

U prvih šest meseci svog papstva, papa Lav je bio proaktivan pristalica novinarstva kao „javnog dobra koje svi treba da štitimo“.

„Komunikacija mora biti oslobođena pogrešnog razmišljanja koje je kvari, od nelojalne konkurencije i ponižavajuće prakse takozvanog klikbejta“, rekao je u četvrtak.

Klikbejt je oblik senzacionalističkog, hiperboličnog naslova koji mami čitaoce na mreži da kliknu na priču izostavljajući ključne informacije.

Čitajući govor na italijanskom jeziku, papa je takođe istakao rad novinara koji izveštavaju sa fronta u Gazi i širom Ukrajine.

„Slobodan pristup informacijama je stub koji drži konstrukciju naših društava i zbog toga smo pozvani da ga branimo i garantujemo“, rekao je.

„Aktuelni događaji zahtevaju posebnu razboritost i odgovornost, i jasno je da mediji imaju ključnu ulogu u formiranju savesti i podsticanju kritičkog razmišljanja.“

Papa je takođe govorio o izazovima sa kojima se suočavaju mediji zbog uspona veštačke inteligencije.

„Veštačka inteligencija menja način na koji primamo informacije i komuniciramo, ali ko je usmerava i u koje svrhe? Moramo biti budni kako bismo osigurali da tehnologija ne zameni ljudska bića i da informacije i algoritmi koji njome danas upravljaju nisu u rukama nekolicine“, rekao je on.

On je naveo „transparentnost izvora vlasništva, odgovornost, kvalitet i objektivnost“ kao ključne za medije.

„Pozivam vas: nikada ne prodajte svoj autoritet“, rekao je.

Papa je posebno bacio svetlo na rad novinara novinskih agencija.

„Jedan oblik aktivnog građanstva jeste vrednovanje i podržavanje… agencija koje pokazuju ozbiljnost i istinsku slobodu u svom radu… vrlinski krug koji koristi društvu u celini“, rekao je on.

„Novinari koji rade za novinske agencije pozvani su da prvi stignu na lice mesta i izveštavaju o najnovijim vestima. Ovo je još tačnije u eri kontinuirane komunikacije uživo i sve rasprostranjenije digitalizacije masovnih medija.“

Novinske agencije pružaju uslugu koja „zahteva kompetentnost, hrabrost i osećaj za etiku“.

„Ovo je neprocenjivo i mora biti protivotrov širenju ‘bezvrednih’ informacija“, rekao je papa.

P.S. Kako vam se sviđa naslov ovog teksta?

Komentara

  1. Petar
    10. oktobra 2025. 23:35

    Kako nam se sviđa naslov? Vrlo neprofesionalno! Tinejdžersko, neprikladno čak i za rad u osnovnoj školi. Samo zato što nije "clickbait" ne znači da nije nepotrebno senzacionalistički napisano. Naslov toliko neozbiljan za novine da se od takvih članaka bježi brzinom svjetlosti. Nepotrebno.

  2. Графит
    11. oktobra 2025. 18:25

    Наљутићете предсједникове медије јер им крадете стил наслова!

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.