Inicijativa SME HUB, nastala kao rezultat javno-privatnog partnerstva između Švajcarske agencije za razvoj i saradnju i domaće firme ICT Hub, već dve i po godine pruža podršku srpskim malim i srednjim preduzećima i po tome je postala prepoznatljiv most između njih i domaćih velikih i multinacionalnih kompanija. Nakon devet firmi uključenih u prvoj godini, druga godina donela je čak 15 novih transformacija, rast interesa i širenje na dodatne industrije. O tome gde se SME HUB danas nalazi, kakvi su izazovi i planovi, govori direktor SME HUB-a Aleksandar Goračinov.

Kako ocenjujete drugu godinu SME HUB-a?

Druga godina nam je donela značajno ubrzanje, pa je tako u proces transformacije uključeno 15 novih firmi, do sada 24, što je povećanje za od oko 66% u odnosu na prvu godinu. Ovakvi rezultati pokazuju da je poverenje u inicijativu poraslo i da sve više preduzeća prepoznaje vrednost koju nudimo – od bespovratnog finansiranja do stručne podrške renomiranih konsultanata i povezivanja sa velikim domaćim i multinacionalnim kompanijama. Ono što je za nas posebno važno jeste da nakon završene transformacije firme izlaze konkurentnije i spremnije da se takmiče na globalnom tržištu.

Koje rezultate ističete kao najznačajnije?

Pre svega bih istakao činjenicu da su domaće firme kroz SME HUB dobile priliku da se sistemski razvijaju, da iskoriste podršku da unaprede svoje poslovanje prvenstveno kroz organizacionu transformaciju i profesionalizaciju, ali i ono veoma važno, da imaju priliku da postanu deo globalnih lanaca snabdevanja. Neke od njih, kao što su Frezal, Aura i Jugotex, prolaze kroz SME HUB i izlaze jače, sa procesima i standardima, koji im otvaraju vrata za dugoročna partnerstava i održivi rast.

Koliko je saradnja sa multinacionalnim i domaćim kompanijama važna za uspeh?

Saradnja sa velikim domaćim i multinacionalnim kompanijama je veoma važna. Velike kompanije kroz SME HUB ne samo da dobijaju profesionalnije i pouzdanije dobavljače, već i aktivno učestvuju u njihovom razvoju. Na taj način stvara se jedan zdrav ekosistem u kome mala i srednja preduzeća dobijaju šansu da rastu, dok velike kompanije jačaju lanac snabdevanja. Kod pojedinih industrija, poput automobilske ili farmaceutske, ulazak u dobavljački sistem jeste složen, ali svakako ono što vidimo je da postoji veliki potencijal za uspešne saradnje.

S kojim izazovima ste se suočili u drugoj godini?

Najveći izazov je svakako poverenje – i sa naše i sa strane preduzeća. Mala i srednja preduzeća često oprezno ulaze u proces transformacije jer, osim bespovratnih sredstava, ulažu i sopstvene resurse, vreme i energiju. To znači da očekuju jasne, merljive rezultate. Drugi izazov je identifikovati one firme koje nisu samo zainteresovane, već i spremne da sprovedu promene do kraja – to zahteva određenu dozu hrabrosti i odlučnosti. Ipak, upravo ta spremnost razlikuje one koji naprave najveći iskorak.

Kako vidite naredni period?

Druga godina SME HUB inicijative pokazala je da mala i srednja preduzeća u Srbiji imaju ogromne kapacitete za rast kada im se pruži jasna podrška i omogući povezivanje sa velikim kompanijama. Rezultati potvrđuju da se poverenje, znanje i saradnja pretvaraju u konkretne prilike i održiv razvoj. Pred SME HUB-om je sada zadatak da u narednom periodu ovaj model učini još dostupnijim većem broju malih i srednjih preduzeća, kako bi se pozitivni efekti širili što više.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.