Prva faza geoloških istraživanja za beogradski metro je završena. Sada se prikupljaju dozvole za drugu, a radovi bi trebalo da počnu za nekoliko nedelja. Iako će se raditi u prometnim ulicama i saobraćajnicama, vršilac dužnosti direktora JKP Beogradski metro i voz Andreja Mladenović kaže da se nastoji da radovi ne naruše dnevni ritam grada i da se završe u najkraćem mogućem roku, saznaje RTS.

Laici bi za objekat koji se nalazi na placu Mostogradnje u Batajnici rekli – običan betonski krug, prečnika skoro devet metara. Za stručnjake to je prototip budućeg tunela beogradskog metroa u realnoj veličini.

KINESKE „KRTICE“ KOPAJU TUNEL OD BELIH VODA DO KARABURME

Na prvi pogled, kao da je taman toliko veliki da kroz njega prođe jedna kompozicija metroa.

Međutim, inženjeri kažu da ima mesta i za instalacije, i za ventilaciju i za dva koloseka. Pošto iskopaju stenu i zemlju, posebne TBM mašine, poznatije kao „krtice“, montiraće i betonske obloge.

„Radiće se iskop u širini jednog prstena tj. obloge od oko 1,6 metara. Zatim se prsten istom tom mašinom postavlja i radi se njegovo zaptivanje“, objašnjava Vladimir Madžarević, rukovodilac projekta iz preduzeća Mostogradnja.

Napravljen je jedan, ali za tunel od Belih Voda do Karaburme, koji je dug 11,4 kilometra, potrebno je čak 7.200 betonskih krugova. Zbog toga će na Belim Vodama, upravo na mestu gde „krtica“ ulazi pod zemlju, biti izgrađena i fabrika, u kojoj će biti proizvedena polovina od 50.000 obloga.

Madžarević navodi da će se betonski prstenovi povezivati međusobno posebnim elementima.

„Neće se ankerovati u tlo i vršiti neke dodatne akcije. Nakon toga, radiće se injektiranje masom gornjeg dela iznad prstena, kako bi se ojačala tačka kontakta prstena i tla“, dodaje Madžarević.

DRUGA FAZA GEOLOŠKIH ISTRAŽIVANJA U POŽEŠKOJ, NA TRGU REPUBLIKE, MOSTARSKE PETLJE…

Što se tiče druge faze geoloških istraživanja, ona će se izvoditi u prometnim ulicama, poput Požeške, Bulevara vojvode Mišića,  Dunavske, Trga republike, Savske i Mostarske petlje, s druge strane.

Andreja Mladenović kaže da se u ovom trenutku pribavljaju dozvole i za prvu relokaciju instalacija.

„Mislim da ćemo do kraja agusta započeti izmeštanje toplovodne infrastrukture u Vodovodskoj, odnosno Trgovačkoj ulici, što bi trebalo da se završi do početka grejne sezone „, dodaje Mladenović.

Na Makiškom polju u toku je postavljanje kišnih kolektora, a uskoro počinje izgradnja pristupnih saobraćajnica i kampova, operativne zgrade i pet velikih hala, trafostanice.

U toku je i projektovanje za dobijanje građevinske dozvole i lokacijskih uslova za 15 stanica, 10 šahtova i tunelske deonice.

Iz Kine na proleće stižu dve „krtice“.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.