
Izložba Paralelni tokovi, Wiener Art kolekcije, otvorena je sinoć u Umetničkoj galeriji „Čedomir Krstić“ u Pirotu i predstavilja 40 pažljivo odabranih umetničkih radova koji se kreću u širokom rasponu od klasične slike, objekta, fotografije i skulpture, obuhvatajući period dinamičnog umetničkog razvoja od 50-ih godina, pa sve do prve decenije novog milenijuma.
U svom obraćanju prisutnima domaćin izložbe, Ratomir Kostić, direktor Umetničke galerije „Čedomir Krstić“, je izrazio značaj saradnje pirotske gradske galerije sa korporativnim i privatnim kolekcijama koje podstiču umetničku produkciju i praksu, te čine dela dostupnijim najširem krugu građana.
Širok vremenski raspon stvaralaštva koji je obuhvaćen izložbom, odabran je sa namerom da pokaže bogatstvo alternativnih razmišljanja o umetnosti i njenim granicama, i to kroz ključne radove u kojima su ta razmišljanja bila prvi put artikulisana.

„Pojavivši se na domaćoj umetničkoj sceni kao paralelan tok, ovaj izraz srpske avangardne, radikalne i eksperimentalne umetnosti, nije zaostajao za najavangardnijim tokovima u zapadnoj umetnosti, već je u pojedinim slučajevima išao i ispred njih“, istakao je Saša Janjić, kustos izložbe.
Svi radovi čine važan deo Wiener Art kolekcije savremene srpske umetnosti koju je kompanija Wiener Städtische osiguranje počela da formira 2011. godine i koja sa preko 600 radova, koliko danas broji, predstavlja jednu od najreprezentativnijih zbirki novije umetnosti kod nas i retku kolekciju sa ovih prostora koja se sistematično i dosledno bavi sakupljanjem i čuvanjem umetničkih dela savremene srpske umetnosti.
„Većina radova okupljenih na izložbi Paralelni tokovi bili su predstavljeni prošle godine austrijskoj publici na izložbi „Unknown Familiars” (Nepoznati poznanici) u prestižnom bečkom Leopold muzeju. Po povratku dela u u Srbiju, želeli smo da se i domaća publika širom Srbije upozna sa istinskim remek delima domaće umetničke scene, koja odražavaju duh svog vremena, istovremeno se krećući ispred uvreženih društvenih, političkih i umetničkih praksi u vreme nastanka“, izjavila je Nela Bojović, rukovodilac marketinga Wiener Städtische osiguranja.

Radove umetnika – Vladana Radovanovića, novosadske grupe DEI LEČI (Bora Vitorac, Dragoljub Pavlov), Mire Brtke, Milene Čubraković, Dragoljuba Raše Todosijevića, Mrđana Bajića, Ane Bešlić, Zorana Popovića, Nedeljka Neše Paripovića, Radomira Damnjanovića Damnjana, Srđana Apostolovića, stanovnici Pirota i gosti ovog grada će moći da vide do 27. juna do kada izložba traje. Nakon Kruševca, u kom je izložba prikazana u aprilu, i Pirota, ona putuje u Vršac i druge gradove u Srbiji sa ciljem obogaćivanja kulturne ponude, čime Wiener Städtische osiguranje nastoji da doprinese povećanju dostupnosti i raznovrsnosti kulturnih sadržaja u različitim sredinama.
Radovi i opus umetnika dostupni su na sajtu: https://art.wiener.co.rs/


