Argeta, sinonim za vrhunski kvalitet u svetu delikatesnih namaza, već godinama dominira evropskim tržištem. Prema podacima istraživačke kuće NielsenIQ, još 2018. godine osvojila je titulu mesne paštete broj 1 u Evropi, a 2020. proširila je svoje carstvo na riblje namaze, potvrđujući vodeću poziciju 2022. i 2024. godine.
Uz to, potrošači u Srbiji dodelili su joj prestižnu Qudal medalju za kvalitet, dodatno učvršćujući njen status brenda od poverenja.
U ovom ekskluzivnom intervjuu razgovarali smo sa Enzom Smrekarom, potpredsednikom Atlantic grupe za Delikatesne namaze, Donat i internacionalizaciju, koji nam otkriva tajne Argetinog uspeha, planove za budućnost i šta ovaj brend čini omiljenim izborom milionima potrošača širom Evrope.
Koji su ključni faktori koji su omogućili Argeti da treću godinu zaredom zadrži poziciju vodećeg brenda mesnih i ribljih pašteta u Evropi prema NielsenIQ istraživanju?
Kao ključne faktore za ovaj uspeh možemo da istaknemo naš efikasan poslovni model i operativnu izvrsnost. Sirovine kupujemo ciljano i biramo najbolje komade mesa i od njih pravimo Argeta namaze, pa se zbog toga ističemo vrhunskim kvalitetom. Iza uspeha stoji izvanredan tim koji deluje usklađeno i efikasno. Posebno bih istakao da kombinujemo globalnu strategiju sa sjajnim lokalnim učinkom – s jakom prisutnošću na pojedinim tržištima, gde naši saradnici odlično poznaju lokalne uslove i prilike koje znaju kako da iskoriste.
Kako komentarišete značajan rast tržišnog učešća Argete u segmentu mesnih i ribljih namaza? Koje strategije su bile presudne za ove rezultate?
Tokom finansijsko-ekonomske krize koja je započela 2008. godine i trajala nekoliko godina, potvrdili smo na ličnom iskustvu da je ulaganje u brend i razvoj ljudskih potencijala u izazovnim periodima, dugoročno od velike koristi. Argeta je već nakon završetka te krize doživela snažan oporavak i rast, što je bila direktna posledica strateških odluka, investicija u brend i intenzivnog rada tokom kriznog perioda. Istu logiku smo primenili nedavno, u toku visoke inflacije. Fokusirali smo se na stvaranje ključnih poluga koje će nam omogućiti rast kada se ekonomske prilike poboljšaju i ponovo ojačaju poverenje kod potrošača.
Koliko je uloga tima koji stoji iza brenda bila važna za ovaj uspeh, i kako Atlantic grupa neguje kulturu izvrsnosti unutar Argetinog tima?
Atlantic grupa ima zanimljivu i retku osobinu – iako je u prošloj poslovnoj godini premašila promet od jedne milijarde evra, i dalje je zadržala izuzetan preduzetnički duh. Retko je i izazovno u velikim kompanijama takve tržišne moći zadržati i podržati preduzetničku ambicioznost zaposlenih. Mi okupljamo znanje velikog tima zaposlenih i iskustva cele Grupe, uz izuzetnu realizaciju na terenu. Argetin tim je veoma konstantan, dugo već radimo zajedno i pristupamo kao sistem tržištima. Ključnu ulogu u postizanju visokog tržišnog udela imala je timska kultura – sistematičnost, interdisciplinarna povezanost, razmena znanja i, što je jednako važno, stabilnost članova tima.
Kakvi su planovi za dalju internacionalnu ekspanziju Argete, i postoje li nova tržišta ili kategorije?
Argeta je već više od 25 godina međunarodni brend, s čvrstom prisutnošću na brojnim evropskim tržištima. Tokom poslednje decenije intenzivno radimo na širenju u Švajcarskoj, Švedskoj, Holandiji i Austriji, gde smo – kao i u Nemačkoj – prisutni u modernom maloprodajnom kanalu. Na svim tim tržištima komuniciramo s domaćim potrošačima kroz digitalno oglašavanje, out-of-home oglašavanje, kao i kroz aktivnosti na prodajnim mestima poput samplinga i tastinga. Naše iskustvo pokazuje da, kada potrošači jednom probaju Argetu, ukus ih odmah osvoji – zato degustacije igraju ključnu ulogu u našem pristupu.
Kako ocenjujete značaj priznanja Qudal medalje za kvalitet koje je Argeta dobila od potrošača u Srbiji, i šta ono govori o percepciji brenda na regionalnom tržištu?
Priznanje Qudal medalje za vrhunski kvalitet ima izuzetnu vrednost jer dolazi direktno od onih koji su za nas najvažniji – potrošača. To je potvrda poverenja koje smo gradili godinama, kroz dosledan kvalitet, pažljivo odabrane sastojke i posvećenost inovacijama.
Ovakva priznanja ne samo da nas čine ponosnim već i obavezuju da nastavimo u istom pravcu – da budemo brend koji ljudi biraju, jer znaju da u svakom pakovanju dobijaju sigurnost, pouzdanost i vrhunski ukus – bez bilo kakvih veštačkih dodataka. Ovakva percepcija Argetu pozicionira kao lidera u svojoj kategoriji i potvrđuje da vrednosti koje negujemo prevazilaze granice, kao što potvrđuje i kvalitet koji pružaju naši proizvodi.






