
Demontaža Starog savskog mosta je uveliko u toku, a iz Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda za Insajder kažu da je odlučeno da se delovi mosta skladište u Batajnici, u pogonu podizvođača radova, kompanije „Mostogradnja ING“.
Direkcija je objasnila da taj pogon služi za za proizvodnju čelične konstrukcije i da je ispitivanje stanja čelične konstrukcije starog mosta najefikasnije u tom ovom pogonu“, ocenjuje Direkcija.
Procenjena težina metalne konstrukcije mosta je oko 1.400 tona, navodi se u dokumentu „Plan upravljanja otpadom“, koji je dostavljen Insajderu iz Direkcije i koji je donet 13. novembra 2024. godine.
U njemu piše da se demontirani, metalni delovi neće smatrati otpadom. Predviđeno da će „cela metalna konstrukcija starog mosta biti upotrebljena za izgradnju novog mosta na lokaciji koju će odrediti investitor“.
Mostogradnja ING kupila bivšeg građevinskog giganta
Mostogradnja ING je firma u stopostotnom vlasništvu Millennium Team, jedne od najvećih domaćih građevinskih kompanija.
Upravo je Mostogradnja ING iz stečaja, za oko 10 miliona evra, kupila nekadašnju veliku jugoslovensku građevinsku firmu „Mostogradnja“, a domaći mediji su pisali da je i pre te kupovine zakupila deo imovine i preuzela nekoliko stotina radnika „Mostogradnje“.
Na taj način je Mostogradnja ING, između ostalog, postala vlasnik upravne zgrade „Mostogradnje“ u centru Beograda u Vlajkovićevoj ulici, kao i industrijskog kompleksa u Batajnici – na koji će biti prebačeni delovi konstrukcije Starog savskog mosta.
GDE BI LUK MOSTA na kraju MOGAO DA ZAVRŠI?
Skupština grada Beograda usvojila je u martu odluku o izradi Plana detaljne regulacije za izgradnju pešačkog mosta između zemunskog Keja Oslobođenja i Velikog ratnog ostrva odnosno kupališta „Lido“.
U javnosti se spekulisalo da bi ulogu „pešačkog mosta“ mogla da preuzme metalna konstrukcija Starog savskog mosta, a Udruženje „Beograd u pokretu“ o tome je sprovelo i anketu tokom koje su učesnici većinom bili za tu ideju.
Tu anketu dovela je u pitanje Inicijativa „Most ostaje“, koja se već godinama protivi planovima za uklanjanje Starog savskog mosta, organizujući proteste i blokirajući pristup gradilištu.
Iz „Most ostaje“ su ocenili da je anketa lažna i da je razlog za njeno sprovođenje – širenje Beograda na vodi, prenela je agencija Beta.
Pre sedam godina, gradske vlasti su, kako je pisao „Blic“, najavljivale da će Stari savski most tokom 2019. godine definitivno biti pretvoren u pešačko-biciklistički i premešten na novu lokaciju kako bi povezao novobeogradske blokove i Adu Ciganliju.
Te 2019. godine je, ipak, sprovedena anketa na kojoj su se građani, prema tvrdnjama gradskih vlasti, većinom izjasnili da se lučna konstrukcija Starog mosta premesti na Ušće i postane „umetnička skulptura“ – od čega se takođe u međuvremenu odustalo.


