Na Portalu javnih nabavki zvanično je objavljeno da je grupa kompanija koju čine „Strela-Obrenovac“, „Strela-Ub“, „Lasta“ i „Lastra“ pobedila na tenderu grada Beograda.

Beograd je tražio privatnog partnera za uslugu javnog prevoza za prigradske i lokalne linije, kao i za prevoz na teritoriji opštine Surčin, koji ima „poseban status“ zbog organizacije EXPO 2027 na njenoj teritoriji.

Vrednost ugovora iznosi 114,4 milijarde dinara bez PDV odnosno 125,89 milijardi dinara saPDV-om – što je blizu 1,07 milijardi evra.

Prema podacima iz tenderske dokumentacije, lavovski deo posla trebalo bi da obavljaju „Strela-Obrenovac“ i „Lasta“, koji su zajedno preuzeli obavezu  da obave 80 odsto usluga koje je tražio grad Beograd, dok je ostatak na „Lastri“ i „Streli-Ub“.

Ovlašćeni predstavnik ovog konzorcijuma je „Strela-Obrenovac“, koja je većinski vlasnik „Lastre“ a manjinski suvlasnik „Laste“.

U toku je i „Strelina“ ponuda za preuzimanje preostalog kapitala „Laste“ po ceni od 665 dinara po akciji, koja traje do 19. maja.

BEOGRAD VEĆ RASKIDAO UGOVOR SA ISTIM PREVOZNICIMA

U slučaju najnovijeg posla koji su ove prevozničke kompanije dobile radi se, kako je Nedeljnik već pisao, o poslu procenjene vrednosti više od 114,4 milijarde dinara (oko 972 miliona evra), odnosno prevozu na 12 linija na teritoriji gradske opštine Surčin, gde će biti održan EXPO 2027, kao i na još 304 linije prigradskog i lokalnog prevoza.

Povod da Beograd uopšte raspiše ovaj tender bio je raskid ugovora sa istom grupom prevoznika koja je sada pobedila na javnoj nabavci.

Naime, tokom poslednje sednice Skupštine grada Beograda u martu doneta je odluka o sporazumnom raskidu desetogodišnjeg ugovora sa dve „Strele“, „Lastom“ i „Lastrom“. Takođe, pre nego što je taj raskid postao „sporazuman“, grad je već imao spremnu verziju odluke u kojoj „jednostrano“ raskida ugovor zbog kršenja i neispunjenja ugovornih obaveza.

Međutim, kako je raskid postao „sporazuman“ tako je na istoj sednici usvojena i Odluka o usvajanju predloga gradskog sekretarijata za saobraćaj za poveravanje obavljanja komunalne delatnosti prevoza na „liniji 600“ kao i prigradskog i lokalnog saobraćaja.

„RAMPA“ ZA GSP?

U javnom pozivu na osnovu koga je konzorcijum predvođen „Strelom“ dobio ovaj  milijardu evra vredan posao stoji i da će se, zbog specifičnosti koje su vezane za EXPO 2027, potez 600 (Surčin) tretirati kao javni gradski autobuski prevoz putnika odnosno kao zaseban potez, a u okviru navedenog projekta.

Grad Beograd, dakle, odlukom o dodeli posla „Streli“ i partnerima taj potez dodeljuje privatnicima – ali smo već pisali da je to u suprotnosti sa poslovnim planovima Gradskog saobraćajnog preduzeća – GSP Beograd.

GSP je u Planu poslovanja koji su podržali isti odbornici koji su glasali za Odluku o javno-privatnom partnerstvu na osnovu koje je sproveden ovaj tender, među operativne ciljeve za 2025. na prvo mesto stavili postizanje dogovora sa Sekretarijatom za javni prevoz da u trenutku uspostavljanja novih autobuskih linija, prvo GSP iskaže svoje mogućnosti za operativno preuzimanje linije.

„Cilj je i da se obezbedi da GSP bude nosilac funkcije javnog prevoza za EXPO 2027 kao i da se obezbedi obavljanje prevoza na sezonskinm linijama koje opslužuju Avalu i Adu Ciganliju i na noćnim linijama“, naveo je GSP a objavio Nedeljnik uoči martovske sednice Skupštine Beograda.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.