Kineski proizvođači koji snabdevaju luksuzne svetske brendove poput Birkina i Louis Vuittona vrhunskim proizvodima sada prodaju slične artikle direktno potrošačima putem interneta, po znatno nižim cenama od originalnih.

Viralni snimci na društvenim mrežama prikazuju ove dobavljače kako nude gotovo iste proizvode – logoa brenda – po ceni koja je čak deset puta niža od tržišne.

Luksuzni proizvodi po fabričkim cenama

Društvenim mrežama proširili su se video snimci u kojima dobavljači otkrivaju proizvode za bendove poput Chanel, Estée Lauder, Bobbi Brown i druge.

Zatim iste te proizvode nude – naravno bez logotipa bredna – tvrdeći da su izrađeni od visokokvalitetnih materijala i uz pomoć vešte radne snage.

Neki čak obećavaju da će pokriti carinske dažbine i obezbediti besplatnu dostavu.

Jedan od dobavljača je tvrdio da se čuvena tašna Birkin, za koju morate da budete na spisku kako bi je dobili, koja se u maloprodaji prodaje za 34.000 dolara, zapravo košta samo 1.400 dolara za izradu.

U video snimcima se naglašava da proizvođači „imaju malu zaradu, a da većina novca ide samom brendu“.

Kampanja na društvenim mrežama usred trgovinskih tenzija

Ovaj trend se pojavio kao posledica aktuelnih trgovinskih tenzija između Sjedinjenih Američkih Država i Kine.

Kao odgovor na Trampove carine i pritisak na američke firme da vrate proizvodnju u zemlju, kineski proizvođaci koriste društvene mreže da prikažu kako izgleda proizvodnja i kako bi prikazali detaljnu analizu troškova, piše The Economic Times.

„Prava cena Birkin torbe i za šta zapravo plaćate“,  piše u objavi uz video koji objašnjava cenu dizajnerske tašne.

Trgovinski rat preselio se na društvene mreže

Ovi video snimci izazvali su raspravu o tome da li Amerika može uspešno da nastavi svoju strategiju trgovinskog rata.

„Čak i kad se plate carine i dostava, i dalje je mnogo jeftinije nego da kupiti iste proizvode preko američkih firmi“, napisao je jedan korisnik na mreži X.

Drugi video pokušava da razbije stereotip o proizvodima „Made in China“ prikazujući detaljan proces izrade, naglašavajući veštinu i kvalitet materijala koji se koristi.

Kina drži svoju poziciju

Uprkos američkoj carini od 145% na kinesku robu, Kina je uvela svoje kontramere sa carinama od 125% i ne pokazuje znake povlačenja.

Umesto toga, Peking se fokusira na unutrašnje reforme i širenje trgovinskih partnerstava.

Predsednik Kine Si Đinping nazvao je mere Sjedinjenih Američkih Država „jednostranim zlostavljanjem“.

Njegovi ministri su ponovili ovaj stav, ističući da se Kina neće pokoriti spoljnim pritiscima i da će „nastaviti da se bori do kraja“.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.