U nedelji koja polako odmiče, ekologija je zauzela veoma važno mesto. Ipak, ovo nije tipična priča o ekologiji, ispunjena globalnim izazovima poput klimatskih promena ili predviđanjima letnjih temperatura. Umesto toga, u fokusu ove ekološke simfonije bila je neobična melodija koju je izvodila pevačica Bili Ajliš.

Najava njenog trećeg albuma „Hit me hard and soft“ je bila pozivnica za buđenje, akciju i promenu, kakvu publika (ne samo njena) do sada nije imala priliku da vidi.

Tik pre nego što je sa publikom podelila više informacija, pevačica je dobro osmišljenom marketinškom strategijom obgrlila svoju armiju pratilaca iz sajber prostora, dodajući ih na listu bliskih prijatelja na Instagramu. Mreže su tih dana gorele od rilsova poput “Da li je tvoje ime na listi bliskih prijatelja Bili Ajliš? Moje jeste”. Prema CrowdTangle-u, ovo ju je dovelo do velikog uspeha, jer je superzvezda dobila više od sedam miliona novih pratilaca u samo dva dana.

S obzirom na promociju novog albuma, tajmning nije mogao biti bolji. Ali kako Ajliš i njen tim objašnjavaju, tu se krila dublja poruka. „Činjenica da imam mnogo veću publiku i platformu nego ikada pre u životu znači da mogu dosegnuti još više ljudi, i to je tako ogromna odgovornost i privilegija“, rekla je pevačicaza Billboard. „Ako ne iskoristim privilegiju da nešto dobro uradim u svetu, šta je onda poenta?“

„Moji roditelji su me uvek dobro informisali i hiper-svesno podsećali da svaki izbor koji napravimo i svaka akcija koju preduzmemo ima uticaj negde ili na nekoga, dobar ili loš, i to mi je uvek ostalo u glavi“, nastavlja ona. „Ne mogu jednostavno da ignorišem ono što znam i da nastavim sa svojim poslom i karijerom skrštenih ruku. To nije način na koji sam odrasla, niti kako želim da živim svoj život.“

U skladu sa najavom albuma, Ajliš je ažurirala naslovnu stranicu svoje veb lokacije kako bi uključila tab o održivosti, nudeći transparentan prikaz mnogih ekološki prihvatljivih inovacija albuma kada je reč o fizičkim proizvodima, od vinila i CD-ova do mrčendajza. To je kruna njenih višegodišnjih napora da promeni muzičku industriju iznutra, jer se ona i njena majka, Megi Baird, bore za održivije prakse širom poslovanja od samog početka.

Dok su fanovi uživali u zvucima novih pesama, iza kulisa se odvijao nevidljiv proces ekološke borbe. Vinilni diskovi, sa svojim raznolikim varijantama postali su simbol spoja umetnosti i održivosti, u kojem svaki ton nosi poruku za buduće generacije.

Crni vinil novog albuma proizveden je od 100% recikliranog materijala, dok su obojeni vinili, svi bez izuzetka, nosili pečat ekološke savesti. Kroz ECO-MIX i BioVinyl, Ajliš je probila granice, postavljajući standarde za industriju koja je dugo vremena bila opterećena potrošačkim navikama i, ruku na srce, nije mnogo marila za planetu. Njeni napori su izlazili iz okvira muzike, transformišući čitavu industriju i postavljajući novi put ka održivijoj budućnosti.

 

Njen aktivizam nije se nije zaustavljala samo na vinilnim diskovima. Sva pakovanja proizvedena su od recikliranih materijala, od sertifikovanog papira do upotrebe boja koje su pravljene na biljnoj bazi. Kutije za isporuku napravljene su od recikliranih materijala, štiteći i samo sadržaj i okolinu. Čak su i kasete dobile novo ruho – napravljene su od recikliranih delova, sa ekološki prihvatljivim materijalom umesto plastike.

Svaki deo ovog procesa, svaki detalj, bio je pažljivo osmišljen, oslikavajući ne samo predanost pevačice, već i njen duboki osećaj odgovornosti prema planeti i budućim generacijama.

Dok se svet okreće novim notama melodije „Udari me snažno i nežno“ (Hit me hard end soft), dok fanovi osećaju ritam održivosti koji pulsira kroz svaku pesmu, postavlja se pitanje da da li ćemo, poput pevačice, ustati i prihvatiti izazov? Da li će se svet, praćen njenim primerom, okrenuti prema planeti i krenuti putem promene?

Sa lansiranjem i izdanjem albuma „Hit me hard end soft“, Ajliš i njen tim nastavljaju svoju posvećenost održivosti kroz saradnju sa organizacijom Reverb. Ova saradnja seže duboko, obuhvatajući širok spektar inicijativa koje idu korak dalje od puke proizvodnje muzike. Reverb je partner sa kojim su radili na mnogim projektima, uključujući napajanje glavne bine na Lollapaloozi Chicago solarno napunjenim baterijama i uštedu impresivnih 8,8 miliona galona vode pružanjem biljnih obroka za izvođače i ekipu tokom turneje „Srećnija nego ikad“.

Odlučnost pevačice, njene porodice i tima da izazovu status quo muzičke industrije jasno se vidi u njihovom angažmanu ka održivosti.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.