Kad je u pitanju primena veštačke inteligencije u poslovnim i proizvodno-tehničkim operacijama, postoje strahovi (ili samo nervoza) koji muče menadžere i preduzetnike. Jedan strah je rizik od greške u programiranju i širenje lažnih informacija koje mogu da nanesu veliku štetu digitalnoj infrastrukturi kompanije i njenoj reputaciji. Drugi strah je od sajber napada koji ugrožavaju bezbednost kompanije i prave joj finansijsku štetu. Treću vrstu straha menadžera najbolje je opisao kupac koji je bio toliko frustriran neljubaznim odgovorima četbota jednog maloprodajnog lanca u Nemačkoj da je odlučio da odustane od kupovine u toj trgovini.  

Zato Wall Street Journal piše da su do sada kompanije pretpostavljale da je korišćenje najsavremenije tehnologije samo po sebi dobra stvar, ali se sada suočavaju sa sve više dilema. Izvlačeći zaključke iz svog istraživanja Rebeka Karp i Atikus Peterson, iz Harvard Business School, tvrde da se veštačka inteligencija najčešće ne primenjuje jer se poslovni lideri plaše da bi nova tehnologija mogla ugasiti neke poslove, poremetiti dinamiku radnog mesta ili zahtevati nove veštine radnika. 

Bez obzira na sva ubeđivanja, strahovi menadžera i vlasnika kompanija su realnost. To pokazuje i istraživanje PricewaterhouseCoopers-a neposredno objavljeno pred Svetski ekonomski forum u kome je učestvovalo 4.700 izvršnih direktora kompanija širom sveta. Prvi zaključak je da 75 odsto anketiranih smatra da je napredak u generativnoj veštačkoj inteligenciji njihova glavna briga i da će AI značajno promeniti način na koji njihova kompanija stvara i isporučuje vrednost u naredne tri godine. Više od polovine izvršnih direktora veruje da će AI poboljšati njihove proizvode ili usluge, ali 69 odsto navodi da je njihovim radnicima potrebna obuka da bi stekli veštine za korišćenje te tehnologije i da su zabrinuti kako će AI povećati rizike sajber bezbednosti i širenje dezinformacija. Zbog brzih promena, 45 odsto izvršnih direktora ne veruje da će njihova preduzeća preživeti u narednih deset godina, a 55 odsto misli da neće morati radikalno da se menjaju. „Rekao bih da je to malo naivno jer se svet oko njih tako brzo menja“, replicirao im je Bob Moritz, predsednik Upravnog odbora PwC-a.  

CEO TEKST PROČITAJTE U NOVOM BROJU NEDELJNIKA, KOJI JE U PRODAJI OD ČETVRTKA, 29. FEBRUARA, NA SVIM KIOSCIMA I NA NSTORE.RS

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.