• Neto prihodi od 189,5 milijardi evra, povećani su za 6% u poređenju sa 2022. godinom, pri čemu su konsolidovani obim isporuka povećani za 7%
  • Neto dobit je porasla za 11% na 18,6 milijardi evra Prilagođeni operativni prihod(1) povećan je za 1% na 24,3 milijarde evra, sa maržom AOI od 12,8%
  • Industrijski slobodni novčani tokovi(2) od 12,9 milijardi evra predstavljaju povećanje od 19% u poređenju sa 2022.
  • Snažan bilans stanja, sa industrijskom raspoloživom likvidnošću od 61,1 milijarde evra.
  • Prodaja lakih električnih vozila (LEV) povećana je za 27% u 2023. godini, pri čemu su plug-in hibridna električna vozila (PHEV) na prvom mestu u SAD(3), i drugom mestu za LEV u SAD-u; globalna prodaja BEV vozila povećana je za 21% u 2023. godini.
  • Vraćeno je 6,6 milijardi evra gotovine akcionarima u 2023. godini putem dividendi i otkupa akcija, što predstavlja povećanje od 53% u poređenju sa 4,3 milijarde evra u 2022.
  • Predložena dividenda od 1,55 evra po običnoj akciji, što je povećanje od oko 16% u poređenju sa prethodnom godinom, uz uslov odobrenja akcionara.
  • Najava programa otkupa akcija na otvorenom tržištu za 2024. godinu u iznosu od 3,0 milijarde evra.

 

„S obzirom da je nedavno prošlo tri godine od osnivanja Stellantisa, toplo zahvaljujem našim timovima koji izvršavaju svoje zadatke na najvišem nivou i daju veliki doprinos našoj priči o rastu, čak i u najizazovnijim situacijama. Današnji rekordni finansijski rezultati su dokaz da smo postali novi globalni lider u našoj industriji i ostaćemo čvrsti kao stena dok gledamo ka nemirnoj 2024. godini. Zahvaljujući našoj fleksibilnoj tehnologiji i planu proizvoda, spremni smo da se suočimo sa različitim scenarijima koji bi mogli da se pojave i nastavimo da ostvarujemo naše ciljeve za 2030. godinu, u skladu sa našom strategijom Dare Forward.“

Karlos Tavares (Carlos Tavares), izvršni direktor

AMSTERDAM, 15. februar, 2024 – Stellantis N.V. danas je saopštio rekordne celogodišnje rezultate za 2023. Neto prihodi su porasli za 6% u odnosu na prethodnu godinu, dostigavši 189,5 milijardi evra, neto dobit je porasla za 11% na 18,6 milijardi evra, a industrijski slobodni tok gotovine povećan je za 19% u odnosu na prethodnu godinu, dostigavši 12,9 milijardi evra. Globalna prodaja BEV porasla je 21% u odnosu na prethodnu godinu, a LEV 27% u odnosu na prethodnu godinu, pri čemu su PHEVu SAD bili na prvom mestu(3) a LEV u SAD na drugom mestu.(3) Rezultati su u skladu sa ciljevima Dare Forward 2030 i podržani su sledećim konkretnim akcijama:

BRIGA: Stellantis je i dalje na putu da ostvari svoj cilj neto nultih emisija ugljenika do 2038. godine (4). Stellantis je smanjio svoje apsolutne emisije tona CO2 u okviru Opsega 1 i 2 za 20% u 2023. godini u poređenju sa baznom godinom 2021. Konstantan fokus na kupca doveo je do smanjenja stope grešaka na vozilima tri meseca nakon isporuke kupcu za više od 40% u poređenju sa 2021. godinom. Prihvatanje modela cirkularne potrošnje, kompanija je otvorila svoj prvi Centar za cirkularnu ekonomiju u Italiji, stvarajući centar izvrsnosti usmeren na industrijalizaciju oporavka i održive ponovne upotrebe materijala, a poslovanje je ostvarilo rast prodaje od 18% u odnosu na prethodnu godinu. Kompanija je pokrenula plan kupovine akcija za zaposlene – Shares to Win – u Italiji i Francuskoj, a proširiće ga na druge zemlje tokom 2024. godine.  Takođe, potpisano je više od 600 kolektivnih ugovora koji pokrivaju otprilike 90% zaposlenih širom sveta. Stellantis nagrade za studente su proslavile više od 600 članova porodica zaposlenih zbog posvećenosti kontinuiranom učenju i obrazovanju, a Stellantis Fondacija je uspostavila partnerstvo sa CERN-om kako bi otvorila „Kapiju nauke“ (Science Gateway) u Ženevi, svoj novi centar za popularizaciju nauke.

TEHNOLOGIJA: Da bi podržala opšti rast tržišta i pomogla u elektrifikaciji u Severnoj Americi, u 2024. će biti lansirano još 18 dodatnih BEV modela, čime će se do kraja 2024. dostići ukupno 48 modela.  Potpuno novi Citroën ë-C3 počinje od 23.300 evra i najkonkurentniji je B-segment EV proizveden u Evropi, dok Jeep® Avenger, koji je proglašen Evropskim automobilom godine 2023, i dalje dobija najviša priznanja. Stellantis je lansirao prvu od četiri potpuno nove BEV-centrične platforme, STLA Medium, na modelu Peugeot E-3008 s najvećim dosegom u klasi do 700 kilometara (435 milja). Druga platforma, STLA Large, lansira se 2024. godine sa dosegom od 800 kilometara (500 milja) i opremljena je da premaši očekivanja kupaca. STLA Large je izuzetno fleksibilna, BEV-native platforma koja će poslužiti kao osnova za nadolazeće globalne automobile u D i E segmentima, i sposobna je da koristi više pogonskih sistema, uključujući hibridne i unutrašnje sagorevanje. Stellantis je osigurao snabdevanje sirovinama do 2027. i potpisao sporazum sa CATL-om za snabdevanje LFP baterijskim ćelijama i modulima, što dodatno proširuje njihov portfelj hemije za baterije. Stellantis i Ample uspostavili su partnerstvo u tehnologiji zamene baterija kako bi isporučili potpuno napunjene EV baterije za manje od pet minuta. Stellantis se pridružio Symbio i drugim akcionarima u otvaranju SymphonHy, prve gigafabrike u Francuskoj i najvećeg integrisanog postrojenja u Evropi koje proizvodi vodonične gorivne ćelije. Stellantis sprovodi višedimenzionalnu strategiju za poluprovodnike kako bi obezbedio sigurnost snabdevanja i podstakao inovacije. SiliconAuto, zajedničko preduzeće sa Foxconn-om u odnosu 50/50, prilagodiće čipove namenjene novoj generaciji platformi vozila u autoindustriji počevši od 2026. godine. U 2023. godini, Stellantis Ventures je investirao u šest novih startapa, a Stellantis je potpisao 49 komercijalnih ugovora sa novim startapima.

VREDNOST: Fleksibilnost, način rada, otpornost i agilnost su i dalje osnovna pravila mentaliteta kompanije Stellantis, i nizom svojih objava o novim tehnologijama i modelima, Kompanija teži da se profitabilno nosi sa tražnjom kupaca, fluktuacijama na tržištu, i političkim promenama. Stellantis je ostvario kontinuiran rast van proširene Evrope i Severne Amerike sa „trećim motorom“ (5) koji je postigao rast neto prihoda od 13%. U Kini, Stellantis je uložio 1,4 milijarde evra u Leapmotor, proizvođača originalne opreme za nova električna vozila, i sada drži oko 21% akcija, što daje kompaniji Stellantis vodeću ulogu u podsticanju njihovog obećavajućeg rasta u Kini, kao i globalnih prilika za ekspanziju putem novog zajedničkog poduhvata Leapmotor International kojim upravlja Stellantis. Na ovaj način, Stellantis popunjava prazan prostor u svom poslovnom modelu, i sada može iskoristiti konkurentnost kompanije Leapmotor u Kini i ostatku sveta. Stellantis Pro One komercijalna vozila su ostvarila vodeću tržišnu poziciju u regionima EU30 i Južna Amerika, i neprikosnoveni su lider u prodaji BEV vozila u EU30 sa udelom na tržištu od 38.8%. Kompanija cilja da ostvari globalno liderstvo do 2027. sa svojom potpuno ažuriranom i proširenom gamom, koja uključuje SUS, baterije, gorivne ćelije sa hidrogenom, i verzije sa proširenom autonomijom. Ogranak za podatke-kao-uslugu, Mobilisights, je kreirao inovativna rešenja i sklopio strateške sporazume putem svoje ponude prilagođenih paketa podataka i striminga podataka.

PREDVIĐANJA I IZGLEDI: Nastavljajući svoj momentum iz 2023. godine, uprava ističe nekoliko faktora koji bi mogli da stvore okruženje koje podstiče prihode u 2024. godini, uključujući manja ograničenja u smislu nabavke i logistike, stabilizacija i potencijalno smanjenje kamatnih stopa, i prednosti očekivanog proširenja ponude proizvoda Kompanije. Kompanije ostaje pri minimalnom obećanju od dvocifrene marže prilagođenog operativnog prihoda (AOI) u 2024. godini, kao i pozitivni industrijski slobodni tok gotovine, uprkos makroekonomskim nesigurnostima.

Uslovljeno odobrenjem akcionara, Stellantis predlaže isplatu dividende od 1,55 evra po zajedničkoj akciji, povećanje od oko 16% u poređenju sa prethodnom godinom, a očekivani kalendar za NYSE, Euronext Milan i Euronext Paris je sledeći: (i) ex-datum 22. april 2024., (ii) datum zapisa 23. april 2024., i (iii) datum isplate 3. maj 2024. Stellantis će takođe sprovesti program otkupa akcija na otvorenom tržištu težak 3 milijarde evra, koji uključuje akcije otkupljene za servisiranje kompenzacije na osnovu akcija i kupovinu akcija zaposlenih u iznosu od 0,5 milijardi evra, u 2024.

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.