Vaše obrazovanje je impresivno, ali i košarka kao propratna aktivnost. Koje su sličnosti između sporta i biznisa?

U oba slučaja, timski rad je ključan za postizanje uspeha. Kao što tim u košarci mora delovati kao jedno kako bi postigao pobedu, tako i tim u biznisu treba efikasno da sarađuje kako bi dostigao cilj. Takođe, samo postavljanje ciljeva i motivacija za njihovo postizanje važni su kako u sportu, tako i u biznisu. Postoji još jedna sličnost, a to je – da biste poboljšali performanse, u oba slučaja, neophodno je redovno analizirati rezultate i identifikovati oblasti za unapređivanje. Praćenje metrika i prilagođavanje planova može doprineti dugoročnom i održivom biznisu a samim tim i uspehu. Pobeda mi je jednako „slatka“ i u biznisu i u sportu!

Imate višegodišnje iskustvo rada u inostranstvu, a posebno se interesantnim čine dve godine u Nemačkoj. Kako se poslovanje tamo razlikuje u odnosu na ono kod nas i da li Wolt pravi iskorak u radu, približavajući se inostranim trendovima?

Da, vratio sam se u Srbiju nakon 10 godina studiranja i rada u inostranstvu, gde se radi u nešto drugačijim okolnostima odnosno gde je sistem potpuno drugačije postavljen. Daleko pre nas, tamo su sinhronizovali obrazovanje, rad, potrebe tržišta i uvezali ih sa konkretnim biznisima. To me je možda i opredelilo za rad u kompaniji Wolt Srbija. Upravo ta kultura u radu, gde nemate osećaj da radite u tradicionalnoj domaćoj kompaniji već ste deo razvijenog zapadnog sistema, inovativnog, digitalnog, u duhu vremena i društva koje živimo. Mnogo mojih kolega u Woltu takođe ima međunarodno iskustvo ili obrazovanje, i to je sigurno jedna od najvećih prednosti koju smo uspeli da iskoristimo na pravi način. Upravo ta izloženost različitim kulturama, jezicima i poslovnim okruženjima omogućuje vam da proširite svoje horizonte i steknete niz specifičnih veština koje mogu napraviti razliku u vašoj profesionalnoj karijeri.

Vodite segment koji je najveći u okviru Wolta, a to je poručivanje i dostava hrane. Primećujete li neke zanimljive potrošačke navike?

Potrošačke navike u naručivanju hrane iz restorana su evoluirale, a online platforme i mobilne aplikacije dodatno su promenile način na koji ljudi pristupaju naručivanju i biranju svog ručka. Korisnici prate ocene drugih korisnika, pre nego što se odluče odakle da poruče hranu. Ove povratne informacije pružaju uvid u kvalitet hrane, brzinu dostave i ukupno iskustvo naručivanja. Ono što je jedna od najvažnijih stavki koja se izdvojila kroz razvoj online poručivanja hrane jeste da potrošači traže restorane koji pružaju brze usluge i obezbeđuju dostupnost kvalitetne hrane u skladu sa njihovim vremenskim ograničenjima.

Korisnici često biraju platforme koje im pružaju dodatne benefite ili popuste pri svakoj narudžbini, pogotovo u vremenima inflacije, tako da je sekcija stalnih popusta, akcija i besplatne dostave konstantno prisutna na našoj aplikaciji. Wolt je digitalna platforma koja pruža širok izbor restorana, što korisnicima omogućava da biraju između različitih kuhinja i specijaliteta, što je posledično dovelo do značajnog širenja raznovrsnosti hrane koja se poručuje i dalo opciju korisnicima da se upoznaju sa mnogim do sada nepoznatim kuhinjama i restoranima, tako da vidimo ekspanzije nekih jela poput pokea, koja su donesena u Srbiju kroz aplikaciju.

Ranije je pizza bila tradicionalno daleko najpopularnije jelo na dostavi, dok se danas lista najpopularnijih jela dodatno proširila i izmenila. Pred nama je Dan zaljubljenih, kada na Woltu ljudi najviše poručuju japansko jelo sushi. Kao poseban trend treba izdvojiti povećano interesovanje za zdravom ishranom. Restorani koji nude zdrave i nutritivno bogate opcije često privlače korisnike sa ovim preferencijama. Ovo više nije samo sezonski trend i nešto što se nudi na nekoliko mesta u gradu, već sada se može videti fina ponuda u većini restorana kao i posebni restorani koji se fokusiraju na healthy i vege opcije.

Uskoro vaš staž u Woltu puni četiri godine. Kako su izgledali počeci poslovanja Wolta u Srbiji i da li ste očekivali da će kompanija naći mesto na tržištu?

Spočetka, kada se Wolt prvi put pojavio na tržištu Srbije, suočavao se s izazovima u prilagođavanju lokalnim potrebama i uslovima koji su potpuno različiti u odnosu na tržišta u kojima je Wolt već postojao. Sam moj početak bio je pre korone, tako da je online trgovina generalno bila još uvek slabo razvijena u Srbiji, ali upravo to je i predstavljalo neverovatan potencijal tržišta i ono što je mene najviše privuklo. Food delivery kao takav je već bio razvijen u više od 25 zemlja, tako da ovaj sistem je već uigran i bilo je potrebno pravilno preneti to i na Srbiju. Sa druge strane, naše tržište nije imalo ideju o čemu se ovde radi i bila je potrebna edukacija svih Wolt partnera, od korisnika, partnera restorana i retaila, malih preduzetnika, do partnera dostavljača, kako sve treba da funkcioniše i kako da svi budu zadovoljni.

Veliku ulogu je naravno imala i pandemija koja je „katapultirala“ u nebesa sve vrste online trgovine, a posebno dostavu hrane. Do ovog procesa bi neizbežno došlo, samo što je korona skratila nekoliko godina širenja svesti o food deliveryju i korišćenja naših usluga, kao digitalne platforme koja danas uvezuje najrazličitije partnere. Naš rast nezaustavljivo raste, i mi vidimo veliki potencijal i kroz širenje novih vertikala kao što je uvođenje retail sektora na aplikaciju, Wolt +, Wolt Drive. Takođe, Wolt je uložio velike napore kako bi razumeo specifičnosti domaćeg tržišta na kojem posluje i prilagodio usluge u skladu sa njim. Verujem da je ispravna i održiva Strategija Wolta u ovih pet godina na tržištu Srbije, pre svega i pristup partnerima, njima kao i nama donela stabilan i kontinuiran rast, povećanje prodaje, nov pristup potrošačima i mnogo inovacija.

Koje su tri reči koje želite da zapamte vaši korisnici?

Brzo, raznovrsno i jednostavno.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.