Internet domen je jedan od osnovnih elemenata onlajn identiteta i vrlo važan deo slagalice pri građenju brenda. On je kamen temeljac veb-sajta na kome se gradi celokupno onlajn poslovanje i prvi element od kog kreće Guglova pretraga. Treba da bude atraktivan, lako pamtljiv i da asocira na nešto što je u poslovnom smislu važno firmi koja ga koristi. Zato je bitno, ali i prilično teško, osmisliti dobar naziv domena.

Na putu do dobrog domena svaka je pomoć dobrodošla, a odnedavno nam pomoć stiže i u vidu ChatGPT-a, aplikacije čija je „inteligencija“ bazirana na algoritmima mašinskog učenja koji su razvijeni za bolje razumevanje zavisnosti između različitih delova teksta. Za razliku od nekih prethodnih „inteligentnih“ softvera čija je interakcija bila ograničena na unapred definisane odgovore, ChatGPT generiše svoj sopstveni sadržaj.

On razmatra kontekst, kao i sadržaj upita na originalnim jezicima (komunikacija sa njim ne mora da se odvija na engleskom), te nastoji da stvori potpuno nove sadržaje koji liče na sadržaj koji je stvorio čovek. Inače, ChatGPT razume i srpski jezik i ćirilicu, a funkcioniše na 95 jezika koji obuhvataju širok spektar maternjih jezika i regionalnih dijalekata. Vlada i sa nekoliko programskih jezika.

Za njegovu obuku izgrađen je superkompjuter koji na globalnoj listi zauzima jedno od prvih pet mesta, što dovoljno govori o izuzetnoj težini zadatka koji ChatGPT obavlja. Zato je generativna veštačka inteligencija, čiji je on predstavnik, toliko impresivna.

Kako definisati dobar upit?

Na vaš upit ChatGPT daje odgovor, pa kroz seriju upita i odgovora vi, na neki način, komunicirate sa njim. Što je upit detaljniji, to će rezultati biti bolji. U upitu možete definisati ton i stil pisanja, a možete se pozvati i na neke poznate autore i njihov stil. Možete mu definisati i kome se obraća – maturantima srednje škole, posetiocima koncerta ili tehnološke konferencije. Mogućnosti variranja upita su skoro beskonačne i direktno utiču na dobijeni rezultat.

Da biste dobili što bolji odgovor u vezi s domenom pogodnim za vaš biznis, u upit treba da uključite detalje o tipu poslovanja, specifičnim elementima ponude, ciljnoj publici i ostalim bitnim stvarima. Takođe, možete da definišete i šta naziv domena ne treba da sadrži.

Na upit (na ćirilici): „Generiši kreativne ideje za naziv .rs domena za moju novu poslastičarnicu. Pomeni kolače i torte. Naziv .rs domena treba da sadrži pojam ili pojmove na srpskom. Naziv .rs domena treba da komunicira kvalitet po pristupačnim cenama. Trebalo bi da se dopadne ljudima u dvadesetim i tridesetim godinama. Naziv domena treba da bude atraktivan, što kraći, i lak za pamćenje.” ChatGPT je dao 20 predloga, među kojima su bili: UkusniZalogaji.rs, SlatkiRaj.rs, KolaciZaSve.rs, UkusneTajne.rs, NajsladjaPonuda.rs…

Primetićete da je koristio „ošišanu“ latinicu za nazive domena, pa to treba imati u vidu ako u upit uključite i pojam „kolač“, jer ćete među predlozima dobiti i KolacMajstor.rs. Hm… Kolac? Ili kolač? Ako takav domen vidi neko ko ne zna o čemu se radi, zabuna je nadohvat ruke.

Testiranje ćirilice

Da bi cela stvar bila zanimljivija, postavljen mu je skoro isti upit, uz jednu malu ali značajnu izmenu – umesto za .rs domen, traženi su mu predlozi za nazive .срб domena. Dobijeni predlozi su obuhvatili: УкуснеКреације.срб, СлаткоЗадовољство.срб, СлаткеЧаролије.срб, КвалитетниДесерти.срб…

Zaključak

Pokazalo se da ChatGPT zaista može biti od pomoći ako ostanete bez ideja za naziv domena. Iskoristite ga da dobijete inspiraciju, a zatim se poigrajte sa ponuđenim predlozima. Probajte, ume da bude zabavno. A i korisno.

ChatGPT nije predstavnik one veštačke inteligencije na koju pomislimo kad gledamo SF filmove, ali je dovoljno „inteligentan“ da predstavlja koristan alat za pomoć u svakodnevnom poslu. Na aktuelno pitanje hoće li takvi alati zameniti ljude iskristalisao se odgovor koji glasi „Ne. Samo one ljude koji takve alate neće umeti da koriste.“ A ChatGPT je nesporno vrlo koristan alat, ako znamo da ga koristimo na pravi način.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.