Društvene mreže uzele su veliku ulogu u političkim kampanjama, ali kako postoje prednosti, tako postoje i manje svetle tačke digitalnog marketinga.

Može li Tviter da donese pobedu na izborima?

Evo šta su o ulozi društvenih mreža u političkim kampanjama za podkast magazina Politico rekli Erik Vilson, digitalni strateg republikanaca, Zak Grauman, bivši menadžer predsedničke kampanje Endrua Janga i Aron Smit, direktor „Pew Research“ centra.

„Znamo da je većina glasača više aktivna na Fejsbuku. Dakle, ono što se dešava na Tviteru je prvenstveno performativno i osmišljeno za novinare, influensere, kreatore javnog mnjenja i ostale izabrane zvaničnike koji se eventualno moraju pridobiti kako bi se ostvarila pobeda na Tviteru. Ako ste rešili da povećate status na Tviteru, morate se potruditi da uzmete glavnu ulogu tog dana, to je cilj, posebno kada uzmemo u obzir ograničenja političkog oglašavanja koja postoje na toj platformi“, tvrdi Erik Vilson.

„Morali smo da pronađemo veliki broj pristalica Endrua Janga, a društvene mreže su postale naše oruđe za izgradnju kampanje“, ispričao je svoja iskustva Zak Grauman.

Ako govorimo o korelaciji aktivnosti na društvenim mrežama i broja glasova, Vilson tvrdi da treba da budemo svesni toga da birači koji izlaze na izbore nisu toliko aktivni na Tviteru.

„Ipak to nije stvarni život, ali je važan deo narativa. Kada iznosite ciljeve treba da budete jesni i treba da znate šta tačno želite da izvučete iz te platforme. Uz pomoć Tvitera možete da oblikujete narativ, ali sve činjenice i podatke morate da učinite dostupnim za vaše saveznike na platformi.“

Može li se Tviter iskoristiti za kampanju bilo koje stranke?

„Pretpostavimo da u mejnstrim sferi postoji negativno mišljenje o kandidatu. Postoje dva puta za koji se možete opredeliti. Mogli biste to da ignorišete, ali to je pogrešno i ne preporučuje se. Drugo, mogli biste da iznesete svoje činjenice i priču i da pokušate da ispravite uverenje koje smatrate pogrešnim. Postoji i treći način, a to je ismevanje glasina“, tvrdi Vilson.

Da li je moguće razdvajanje politike na Tviteru i u stvarnom životu?

„Mislim da je to zaista teško. Jedan deo političara i dalje igra na tradicionalnu kartu za koju mislim da polako odumire. Postoji veliki broj bitnih birača koji nisu toliko aktivni na društvenim mrežana ili koji konzumiraju medije, kao što svi radimo kada pratimo politička dešavanja“, rekao je Grauman.

„Verujem da je Endru Jang bio prvi kandidat za pobedu prema anketi mladih u Ajovi, a nije ušao u prva dva u izbornom kokusu te večeri. Postoji ogromna razlika između ključnih birača demokrata i onih koji su ‘na mreži’, posebno mladih. Tviter ne glasa“, zaključuje Grauman.

Tagovi

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.