Brend Dior je, na kineskim društvenim mrežama, optužen za rasizam zbog reklame na kojoj je prikazana azijska manekenka koja prstom povlači rub oka na gore, u koso.

Francuski modni brend objavio je sliku na svom Instagram nalogu početkom ove nedelje, nakon čega su je ubrzo uklonili zbog lavine negativnih komentara na ovu objavu.

Dior se nije javno izjašnjavao o ovom incidentu.

Kontroverzna fotografija postavljena je pre šest dana kako bi promovisala Diorovu novu kolekciju šminke. Na slici se vidi kako manekenka podiže oko u koso sa natpisom „Kanališite svoju mačju žestinu“.

Veibo (jedna od najvećih društvenih mreža u Kini) korisnici su kasnije ponovo objavili ovu fotografiju i na ostalim platformama kineskih društvenih mreža, gde su kritikovali sliku i pokrenuli novi hešteg pod nazivom „Diorova reklama za šminku optužena za diskriminaciju Azijata“.

Diorov Instagram nalog preplavljen je komentarima besnih korisnika. „To je rasna diskriminacija“, jedan je od komentara sa najviše lajkova.

„Da li pokušavate rasističkom igrom da zaradite novac?“ takođe je jedan od komentara internet korisnika.

Državne novine Global Times objavile su tekst pozivajući brend da se izvini.

„Povlačenje očiju u stranu… ismeva izgled Azijata, posebno istočnih,“ pišu državne novine. „Nadamo se da će se Dior suočiti sa svojim greškama, uputiti iskreno izvinjenje, odgovoriti azijskom društvu i dati jasne izjave o tome kako sprečiti da se slični problemi dešavaju u budućnosti.”

Neki od internet korisnika su takođe pozvali kineske poznate modele i manekenke koje rade sa Diorom da prekinu svoju saradnju sa brendom.

Ima i onih koji misle da je ova diskusija preterana.

„Oni koji su izuzetno nesigurni u sebe i osetljivi, svakako neće moći da podnesu nikakav humor na njihov račun“, napisao je jedan od korisnika Veibo-a.

„Oni koji kupuju u Dior-u ne misle da ovo vređa Kinu, uvek su zabrinuti oni koji tamo ne kupuju“, takođe je jedan od komentara koji se ne slaže sa ovom diskusijom.

Ovo nije prvi put da se Dior našao u spornoj priči u Kini, gde je jedno od njegovih najvećih tržišta.

Jedna od tih situacija bila je kada je 2021. godine slika kineskog modnog fotografa, za ovaj brend, izazvala bes nakon što su neki korisnici interneta rekli da fotografija predstavlja održavanje zapadnog stereotipa azijskog lica. Fotograf se kasnije izvinio, a Dior je rekao da „poštuje osećanja kineskog naroda“.

Dior je, i 2022. godine, bio optužen da je „kulturno prisvojio“ kineski tradicionalni dizajn za jednu od svojih suknji.

Slično se desilo i kineskom brendu grickalica koji je ranije optužen za rasizam jer je u reklamama koristio model sa uskim očima.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.