Kompanija Xiaomi našla se na 266. poziciji liste Fortune Global 500 za 2022. godinu koja je objavljena danas. Globalna tehnološka kompanija, koja je treći najveći proizvođač pametnih telefona na svetu, napredovala je na listi četvrtu godinu zaredom.

Xiaomi se prvi put pojavio na Fortune Global 500 listi na 468. poziciji 2019. godine, samo devet godina nakon osnivanja. Ova brzorastuća kompanija je od tada svake godine poboljšavala svoju poziciju – 2020. se našla na 422. mestu, dok je prošle godine zauzela 338. mesto.

Prema časopisu Fortune, Xiaomi je napredovao je za više od 200 pozicija za četiri godine, što ga čini najbrže rastućom tehnološkom kompanijom iz Kine.

Prihod i prilagođena neto dobit kompanije Xiaomi dostigli su nove maksimume u 2021. godini. Ukupan prihod koju je Xiaomi Grupa ostvarila u 2021. iznosi 328,3 milijardi RMB, što je povećanje od 33,5% u odnosu na prethodnu godinu. Prilagođeni neto profit dostigao je 22 milijarde RMB prošle godine, što je povećanje od 69,5% u odnosu na prethodnu godinu. Prihod kompanije na inostranim tržištima u 2021. porastao je za 33,7% u odnosu na prethodnu godinu, što čini 49,8% njenog ukupnog prihoda. U prvom kvartalu 2022. ovaj udeo je povećan na 51,1%.

Zahvaljujući „Smartphone × AIoT“ strategiji, globalna isporuka pametnih telefona kompanije Xiaomi dostigla je rekordnu vrednost u 2021. Xiaomi AIoT proizvodi su se takođe brzo razvili u bogat ekosistem proizvoda oko pametnih telefona. Prema izveštaju kompanije Canalys, Xiaomi je u proteklom periodu bio na trećem mestu u globalnoj industriji pametnih telefona sa tržišnim udelom od 14,1% u 2021. Prodaja Xiaomi pametnih telefona bila je na prvom mestu na 14 tržišta, a među prvih pet na 62 tržišta. Od 31. decembra 2021. godine, više od 434 miliona pametnih uređaja je bilo povezano na Xiaomi platformu (bez pametnih telefona, tableta i laptopova), što je povećanje od 33,6% u odnosu na prethodnu godinu. Broj njegovih globalnih aktivnih korisnika MIUI interfejsa na mesečnom nivou dostigao je 509 miliona, što je povećanje od 28,4% u odnosu na prethodnu godinu.

U 2021. broj isporuka flagship pametnih telefona porastao je na oko 13% od ukupnih isporuka Xiaomi pametnih telefona, što se skoro udvostručilo u odnosu na prethodnu godinu. U međuvremenu, Xiaomi je nastavio da povećava svoja ulaganja u istraživanja. U 2021, rashodi kompanije Xiaomi za istraživanje i razvoj bili su 13,2 milijarde RMB, što je povećanje od 42,3% u odnosu na isti period prošle godine. Očekuje se da će u narednih pet godina ulaganje kompanije Xiaomi u istraživanje premašiti 100 milijardi RMB. Od 31. marta 2022, Xiaomi je dobio više od 26.000 patenata; broj globalnih prijava patenata premašio je 53.000. U budućnosti, Xiaomi ostaje posvećen stvaranju neverovatnih proizvoda sa pristupačnim cenama kako bi svako mogao da poboljša svoj svakodnevni život kroz inovativnu tehnologiju.

Tagovi

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.