Kako od ideje napraviti uspešan posao i kroz kakav proces svaki preduzetnik na putu ka uspehu mora da prođe?Da li jedna samouslužna perionica može da postane socijalni biznis koji može pomoći unapređenju položaja marginalizovanih grupa? Odgovor na ovo pitanje dali su pobednici ovogodišnje Akademije omladinskog preduzetništva, projekta koji se sprovodi drugu godinu zaredom pod potkroviteljstvom Asocijacije za afirmaciju kulture, a koji je namenjen mladim ljudima koji žele da pokrenu ili unaprede svoj posao ili ideju.

Tvorac pobedničkog projekta Kilino Stojkov iz Novog Mileševa osmislio je ideju otvaranja samouslužne auto-perionice, čiji bi priklupljeni profit bio namenjen rešavanju socijanih pitanja i unapređenju položaja romske populacije. Projekat pod nazivom Connect Clean Roma Group predstavlja ideju o osnivanju socijalnog preduzeća, kao potrebu za održivim socijalnim biznisom koji je direktno usmeren na razvoj zajednice u opštini Novi Bečej. Prihodi od pomenutog biznisa bili bi uloženi u razvoj neformalnog obrazovanja, ekološke akcije i održavanje javnih sredina, kao i u edukaciju romskih sakupljača. Kroz prizmu socijalnog preduzetništva, biznis bi u velikoj meri uticao na rešavanje socijalnih pitanja, kao i unapređenje položaja marginalizovanih grupa u zajednici. Connect Clean Roma Group pobedom na takmičenju Akademija omladinskog preduzetništva obezbedio je sebi učešće na CEO Vivaldi Forumu Mokrogorske škole menadžmenta koja se održava u martu sledeće godine.

,,Kada sam se prijavio za ovo takmičenje odnosno za ceo program Akademije omladinskog preduzetništva već sam imao unapred spremnu celokupnu ideju, međutim rad sa mentorima mi je mnogo pomogao da što bolje definišem svoje krajnje ciljeve. U planu mi je prikupljanje ostatka sredstava koji je neophodan za realizaciju biznis plana’’, izjavio je nosilac pobedničkog projekta Kilino Stojkov.

Žiri sačinjen od predstavnika uspešnih domaćih kompanija i Unije poslodavaca Srbije, za vicešampionsko mesto odabrao je biznis ideju pod nazivom Kutije za klince. Projekat je zamišljen po principu da deca na mesečnom nivou dobijaju personalizovanu kutiju sa edukativnim sadržajem, materijalima, simboličkim igračkama i časopisima. Misija projekta jeste doprinos porodici, kroz zbližavanje dece sa roditeljima zajedničkim radom na edukativnom i zabavnom sadržaju. Svaka kutija ima svoju priču, a časopis koji se dobija uz svaki poklon, nadovezuje se na prethodni paket, kojim ova avantura dobija svoj nastavak i celinu. Fokus je na materijalima koji obrađuju teme geografije, nauke kroz eksperimentisanje, kao i opšte kulture.

Još jedan tim koji je privukao veliku pažnju i zauzeo treće mesto nosi naziv Bee visible i za cilj ima edukaciju malih preduzetnika o značaju digitalnih alata i platformi za razvoj biznisa. Glavna misija je smanjenje zagađenosti okoline zamenom tradicionalnih marketinških kampanja, kao što su novinski članci, flajeri i plakati, marketingom koji se služi digitalnim alatima, kroz direktnu pomoć malim preduzetnicima u ovladavanju ovim alatima.

Drugoplasirani i trećeplasirani timovi osvojili su vredan online KAMPSTER kurs po izboru iz oblasti IT-a, poslovnih kurseva, kurseva jezika, kao i kurseva web i digitalnog marketinga.

Akademija omladinskog preduzetništva sprovodi se drugu godinu zaredom i reč je o  besplatnom edukativnom programu u okviru kog mladi rade na razvoju svoje preduzetničke ideje, a na ovogodišnji konkurs prijavilo se više od 70 mladih ljudi. Oni su prošli kroz četvoromesečni intenzivni program i edukaciju uz stručnu podršku mentora, kako bi svoje ideje pretvorili u biznis planove i na Završnom takmičenju ih predstavili potencijalnim investitorima.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.