“Tokom krize smo bili vredni, kreativni i solidarni”

    INTERVJU Dragan Stajković, generalni direktor kompanije Bambi

    0

    Prethodne dve godine za Bambi su bile rekordne. Tokom krizne 2020. godine, sa naših linija plasirano je 30 miliona kilograma proizvoda. Već u 2021. godini, taj rezultat bio je znatno viši, kaže u intervjuu za „Nedeljnik“ Dragan Stajković, generalni direktor kompanije Bambi.

    Kako je protekli period izgledao iz perspektive vaše kompanije? Koliko je Bambi uspeo da zadrži pozitivan kurs poslovanja?

    Teško da je bilo ko mogao da predvidi ovako turbulentan period koji je zahvatio ceo svet, a tu pre svega mislim na krizu izazvanu kovid pandemijom, a sada nažalost i sukobe u Ukrajini. Međutim u svetu biznisa nema vremena za „žalopojke“, te smo se brzo prilagodili novim pristupom mnogim temama. Jedan od naših prioriteta je razvoj lokalnih i regionalnih dobavljača naročito u svetlu njihovog značaja za prevazilaženje problema stalnog i nekontrolisanog skoka cena. Nismo upali u paniku i zamku preventivne štednje, već smo se fokusirali na konstantno ulaganje u inovacije i naročito ljude. Regrutovali smo eksperte i neprestano davali podršku profesionalnom razvoju naših zaposlenih, ali smo i značajno ulagali u proizvodne procese i brendove.

    Koliko je nov pristup poslovanju u uslovima krize uticao na rezultate?

    Ne bih se hvalio u prethodnom odgovoru da nismo bili uspešni. Šalim se malo, ali prethodne dve godine za Bambi su bile rekordne. Tokom krizne 2020. godine, na domaće i inostrano tržište, sa naših linija plasirano je 30 miliona kilograma proizvoda. Već u 2021. godini, taj rezultat bio je znatno viši. Prethodnu godinu ćemo pamtiti i kada je reč o izvozu, s obzirom na to da je ostvaren porast za 10 odsto. Protekli period je obeležilo i uspešno lansiranje inovativnih proizvoda poput PlazMixa, praktičnog obroka koji se može poneti, kao i zdravijih izbora, Wellness kekseva i barova bez dodatog šećera, te sa više proteina. Već na jesen, stižu i neočekivane kombinacije ukusa, ali da ne otkrivam previše.

    Prošlu godinu obeležilo je i pokretanje nove Plazma linije, investicije vredne 12 miliona evra. Da li imate u planu širenje na nova tržišta?

    Na to smo neizmerno ponosni. Kad god odem u proizvodnju, svratim u nov pogon i uživam u prizoru „reke plazme“ na 310 metara dugačkoj liniji. Novi proizvodni pogon je najveće pojedinačno ulaganje u istoriji postojanja naše kompanije, kojim smo gotovo udvostručili proizvodnju omiljenog biskvita. Ujedno, to je i svojevrsna najava ambicioznih ciljeva da Plazmu predstavimo što većem broju tržišta, naročito što smo ulaskom u Coca-Cola HBC porodicu dobili priliku da se, oslanjajući se na njihovo ogromno iskustvo i dobru praksu, još snažnije predstavimo ne samo regionu već i šire. Istovremeno, tu je prilika i za moćnu sinergiju naših portfolija, čime nastup na tržištu činimo još atraktivnijim.

    Bambi je kompanija koja se rukovodi principima održivog razvoja i odgovornog poslovanja. Šta za vas to zapravo znači?

    Godinama unazad svoj poslovni bilans posmatramo i kroz doprinos zajednici, jer su solidarnost i podrška, ali i ulaganje u održivu budućnost deo našeg identiteta i poslovne kulture. Održivost, sa posebnim fokusom na smanjenje CO2, nam je inače jedan od kompanijskih prioriteta kom smo strateški pristupili. U julu 2020. u potpunosti smo prešli na upotrebu obnovljivih izvora energije. Takođe, kraj 2021. simbolično smo zaokružili sadnjom drveća u „Bambi parku“ i promenili čak 2/3 našeg voznog parka vozilima sa pogonom na tečni naftni gas, a u planu je i dalja nabavka vozila sa pogonom na alternativne vidove energije. Planovi koje imamo u domenu održivosti pokazaće sa koliko ambicija želimo da pristupimo zelenim rešenjima.

    Koji su dalji planovi kompanije?

    Kao što sam već pomenuo, ljudi i inovacije ostaju prioritet. Sa nestrpljenjem čekamo otvaranje Centra za istraživanje i razvoj, investicije vredne dva miliona evra. Tu ćemo istraživati, baviti se edukacijom, nalaziti nova rešenja i biti prava podrška našem celokupnom poslovanju. Stalnim iznenađenjima u portfoliju, opravdavamo lojalnost potrošača. Da smo na dobrom putu govori ocena potrošača po kojoj smo već 12 godinu zaredom najomiljeniji brend u kategoriji slatkiša. Nosioci smo i prava na korišćenje žiga „Čuvarkuća“ za Plazmu i Zlatni Pek, što svedoči našoj posvećenosti razvoju domaće privrede.