Svetla strana Dark store-a

    Piše Đorđe Davidović, generalni direktor Wolt Srbija

    0
    Foto: Promo

    “Never let good crisis go waste”, izgovorio je britanski premijer Vinston Čerčil prilikom formiranja Ujedinjenih nacija posle Drugog svetskog rata. Sedamdeset i pet godina kasnije, slično su razmišljali i globalni investitori. U momentu kada je svet stao, pobeđivali su oni koji su biznisu dodali brzinu.

    Pandemija je omogućila da privatne kompanije koje vrede više od milijardu dolara i nisu na berzi, takozvani Junikorni (Unicorn), dožive ekspanziju. Ako ih je 2013. godine, kada je nastao termin Unicorn, bilo svega 12, danas ih je više od 750. Samo u prvih 6 meseci ove godine, ovakve start up kompanije prikupile su 300 milijardi dolara kapitala, skoro kao čitave 2020. godine.

    Veliki deo tog “kolača” pripao je kompanijama koje dostavljaju namirnice za manje od pola sata, čime je E-commerce postao jedna od ključnih industrija. Model brze dostave funkcioniše tako što postoje radnje, takozvani dark store (namenjen isključivo za dostavu), u gusto naseljenim delovima grada, a dostavljači su pozicionirani ispred radnje i čekaju porudžbinu iz marketa. Dark store je najčešće u vlasništvu kompanije koja vrši dostavu, a radijus isporuke ograničen je na 1/1.5 km vazdušnom linijom čime se garantuje vreme dostave.

    U skladu sa ovim trendovima, ali i sa lokalnim potrebama, kompanija Wolt (finski Unicorn) otvorila je prvi dark store u Beogradu i Novom Sadu. Iako je kompanija prisutna u 23 zemlje, Srbija je među prvima u kojima je Wolt razvio ovaj način prodaje. U roku od 30 minuta namirnice se kupcima dostavljaju direktno iz Wolt Marketa, preko Wolt platforme. To je brže i jeftinije nego da kupac sam ode u nabavku, a svakako lagodnije nego da se dostava čeka nekoliko dana.

    Trideset minuta postala je mera, pa je kompanija, u saradnji sa poznatim trgovinskim lancima, omogućila da korisnici za isto vreme kupe i piće, voće i povrće, kozmetiku, pecivo, cveće, poklone, knjige…

    Iako je, usled pandemije, svet usporio, naša misija je bila da ljudima za što kraće vreme dostavimo ono što im je neophodno. Zajedno sa našim partnerima gradimo novu realnost, a E-commerce svakako zauzima centralno mesto u njoj.