Kompanija Incode Technologies, lider u oblasti razvoja tehnologije potvrde identiteta za potrebe globalnih kompanija, dostigla je „unicorn“ status nakon što je u najnovijem ciklusu investicija prikupila 220 miliona dolara, povećavši svoju vrednost na 1,25 milijardi dolara. Kako bi ubrzao unapređivanje načina na koji ljudi potvrđuju svoj identitet i komuniciraju sa najvećim svetskim kompanijama, Incode je najavio proširenje svog razvojnog centra u Srbiji koji je odigrao ključnu ulogu u najnovijim tehnološkim dostignućima. O projektima i ciljevima kompanije, uticajima koronavirusa na poslovanje, kao i važnosti tima baziranog u Srbiji razgovarali smo sa izvršnim direktorom i osnivačem Incode Technologies Rikardom Amperom.

Šta je to što Incode čini posebnim i što ga odvaja od drugih konkurenata na tržištu?

Mi smo 2018. godine odlučili da počnemo da se bavimo digitalnim identitetom jer smo mislili da će u budućnosti to postati veoma značajna oblast. Ključna stvar je u tome što smo mi postali prva kompanija koja je za potrebe utvrđivanja identiteta koristila isključivo tehnologiju. Svi ostali koji su se bavili time slali su informacije ljudima koji žive mahom u Aziji, kako bi vršili proveru. Mi smatramo da je tehnologija pouzdanija i jedina smo kompanija koja se u potpunosti oslanja na sopstvenu tehnologiju.

Na koji način je pandemija uticala na vaše poslovanje?

Koronavirus nam je umnogome pomogao i učinio projekte kojima se bavimo mnogo značajnijim. Ljudi su morali sve poslove da završavaju putem interneta, a u takvim transakcijama se sve svodi na digitalni identitet. Pandemija je trajala veoma dugo i mislim da je u potpunosti promenila ljudske navike, što smatram pozitivnom promenom. Kao i mnoge druge krize u istoriji čovečanstva i ova je naterala ljude da napreduju i razvijaju tehnologiju koja naš život čini lakšim i sigurnijim.

Ljudi su često skeptični prema tehnologiji, naročito kada je reč o sigurnosti. Na koji način Incode reguliše bezbednost svog sistema?

Kada ljudi pomisle na sistem prepoznavanja lica, oni zamišljaju kamere za nadzor na ulicama. Mi se ne bavimo takvim stvarima. Sve što mi radimo podrazumeva potpunu privatnost i kontrolu korisnika nad svojim podacima. Nekada su svi podaci bivali centralizovani, pa su se ljudi često plašili kriminalaca i vlada koji bi mogli da iskoriste njihove podatke. Nova stvar koju usvajamo je decentralizacija. Ne moraju svi podaci da se čuvaju na jednom mestu, već u različitim bazama, što donosi prednost u vidu digitalnog identiteta, bez mogućeg upada hakera. Većina naših podataka se zapravo nalazi na papiru koji je egipatski izum star oko 3000 godina, što je vrlo primitivno. Moramo iskoreniti ovakav način funkcionisanja i digitalizovati sve što pre, kako bismo što brže završavali određene poslove.

U kojim se oblastima trenutno primenjuje vaša tehnologija?

Postoji nekoliko veoma interesantnih primena. Na početku su to pretežno bile banke, a sada je primena najpopularnija na fudbalskim stadionima. Možete kreirati svoj virtuelni identitet koji garantuje mnogo veću anonimnost, a sa druge strane morate više voditi računa kako se ponašate, jer nema načina da izbegnete eventualnu kaznu i izbacivanje sa stadiona. Hoteli su takođe sve više zainteresovani za našu tehnologiju jer njihovi gosti pomoću jedne fotografije mogu objediniti sve usluge koje hoteli nude.

Veliki doprinos nedavnim uspesima dali su pripadnici tima lociranog u Beogradu. Koliko je važna njihova uloga u kompaniji?

Njihova uloga je zapravo ključna. Jovan Jovanović (koji je u kompaniji od njenog osnivanja) bio je tu kada nismo imali nikakav proizvod i s vremenom je formirao veoma dobar tim sastavljen od svojih prijatelja i kolega. Njima pripisujem sve zasluge kada je reč o inženjerskom delu i zapravo je većina kodova formirana u ovom delu sveta. Zbog toga želimo da znatno proširimo kancelariju u Beogradu i u narednih pet godina dođemo u mogućnost da se naša tehnologija koristi za identifikovanje ljudi pri svim mogućim aktivnostima u čitavom svetu.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.