• Lexus NX ocenjen je sa pet zvezdica koje dodeljuje Euro NCAP, nezavisna organizacije za testiranje bezbednosti vozila
  • Impresivni ukupni rezultati luksuznog SUV-a srednje veličine u svim kategorijama – zaštiti odraslih, dece i ugroženih učesnika u saobraćaju, kao i bezbednosnih rešenja
  • Rezultati svedoče o efikasnosti treće generacije paketa Lexus Safety System +, ugrađenog kao standard u sve nove verzije modela NX
  • Rezultati na Euro NCAP testu podjednako se odnose na hibridno-električni model NX 350h i plug-in hibridno-električni NX 450h+
  • Bezbednosna rešenja NX-a prevazilaze visoke kriterijume Euro NCAP testiranja, donoseći i po prvi put u svetu primenjen sistem povezivanja elektronskog otvaranja vrata s monitorom mrtvog ugla, čime je omogućena zaštita od saobraćajnih nezgoda koje mogu biti izazvane nesmotrenim otvaranjem vrata

Značajan paket naprednih sistema za bezbednost i pomoć vozaču, koji je primenjen na potpuno novom modelu Lexus NX, omogućio je ovom luksuznom SUV modelu srednje veličine da dobije maksimalnih pet zvezdica koje dodeljuje Euro NCAP, nezavisna evropska grupa za testiranje bezbednosti vozila.

Izveštaj o testiranju pokazao je vrhunske karakteristike NX-a u svakoj kategoriji. Time se potvrđuje kvalitet i efikasnost najnovije, treće generacije paketa Lexus Safety System +, ugrađenog u sve NX verzije kao standard, uporedo sa sveobuhvatnim pasivnim bezbednosnim rešenjima i podrazumevanom čvrstinom automobila koji pružaju zaštitu u slučaju sudara. Ovi rezultati se podjednako odnose na hibridno-električni model NX 350h i plug-in hibridno-električni NX 450h.

Preciznije, NX je postigao rezultat od 83% zaštite odraslih putnika, 87% za decu, 83% za ugrožene učesnike u saobraćaju, i 91% za efikasnost svojih bezbednosnih sistema pomoći.

Lexus je značajno poboljšao obim i funkcionalnost sistema aktivne bezbednosti i pomoći vozaču, tako da su oni sada u stanju da otkriju najrazličitije opasnosti u brojnim situacijama u saobraćaju. Na primer, sistem pre sudara (Pre-Collision System – PCS) dobio je unapređeni radar i sistem kamera s milimetarskim talasima, tako da može da otkrije pešake i motocikle koji se nađu na putanji automobila. Takođe, nudi povećanu zaštitu prilikom skretanja na raskrsnici, određujući kada postoji visok rizik od sudara sa nailazećim vozilima, ili prilikom prelaženja puta pešaka i biciklista.

NX je takođe bio prvi Lexusov model u kome je primenjen novi sistem pomoći pri upravljanju u slučaju opasnosti. Sistem momentalno prepoznaje trenutak kada vozač skreće kako bi izbegao prepreku – pešaka ili zaustavljeno vozilo, na primer – i pruža automatsku pomoć pri upravljanju, istovremeno zadržavajući automobil u saobraćajnoj traci. Ova i druga poboljšanja PCS-a značajno su povećala njegovu sposobnost otkrivanja rizika od nezgoda.

Svi bezbednosni sistemi za asistenciju koje je testirao Euro NCAP dobili su najbolju,  ocenu  “dobar”, uključujući tu i performanse PCS-a, LTA-a, pomoć za kontrolu i ograničenje brzine, kao i praćenja pažnje vozača.

Ispunjavaći ključne kriterijume Euro NCAP testiranja, NX ide i korak dalje u obezbeđivanju sigurne i bezbrižne vožnje. Na primer, sa sistemom pomoći za bezbedan izlazak iz vozila (Safe Exit Assist), NX je prvi u svetu dobio objedinjeni sistem rada vrhunskog elektronskog sistema za otvaranje vrata čija elektro komanda je povezana sa monitorom mrtvog ugla: ako monitor mrtvog ugla otkrije vozilo koje se približava sa zadnje strane, otvaranje vrata biće onemogućeno kako bi se izbegao rizik od sudara. Lexus Safety Sistem + takođe poseduje adaptivni tempomat s poboljšanim performansama tako da može brže da reaguje na zastoj u saobraćaju, ali i da prati pravilniju liniju vožnje u krivinama, prilagođavajući brzinu na način koji je prirodniji za vozača.

Iako je Lexus Safety System + standardno ugrađen u sve evropske verzije novog NX-a, vlasnici modela višeg nivoa opreme mogu dodatno opremiti svoje vozilo opcionim paketom proširene bezbednosti (Extended Safety Package). Ovaj paket dodatno obuhvata pomoć pri promeni trake (Lane Change Assistance – LCA), koja obezbeđuje automatsko upravljanje prilikom promene saobraćajne trake kada vozač koristi pokazivače pravca u vožnji na auto-putu, i upozorenje o nailasku na bočna vozila u saobraćaju; ovaj sistem koristi radar kako bi uočio i upozorio vozača na vozila koja se približavaju sa bilo koje strane prilikom izlaska iz raskrsnice malom brzinom.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.