Mercator Grupa je povećala prihode na svim tržištima na kojima posluje. Maloprodaja Mercator Srbije je ove godine, u odnosu isti period prethodne, ostvarila rast za 1,6%.

Mercator Grupa je u prvih devet meseci 2021. godine ostvarila sve ključne poslovne ciljeve i poboljšala svoje poslovne rezultate u odnosu na isti period prošle godine. Operativna dobit iznosila je 57,6 miliona evra, neto dobit iz pomenutog perioda poslovanja 12,6 miliona evra, a normalizovani EBITDA je veća za 10,8% u odnosu na isti period prošle godine i iznosi 139,3 miliona evra. Mercator Grupa je isto tako dodatno smanjila svoj neto finansijski dug u posmatranom periodu.

Mercator je nakon mnogo godina uspeo smanjiti odnos između neto finansijskog duga i normalizovane EBITDA ispod pet puta, što dokazuje da strateške odluke daju prave rezultate. Finansijski zdrav i poslovno uspešan Mercator nije samo u interesu kompanije, zaposlenih i vlasnika, već i celog lanca od proizvođača do prehrambene industrije u Sloveniji i regionu. Mercator će nastaviti s digitalnom transformacijom poslovanja i insistirati na pružanju modernih, personalizovanih usluga i ponuda za kupce. Kako je Mercator Grupa deo Fortenova Grupe, možemo nastaviti sa strateškim ulaganjima, posebno u novi logističko-distributivni centar u Ljubljani i obnovu prodajne mreže“, rekao je Tomislav Čizmić, predsednik Uprave Mercatora.

Prihodi od prodaje porasli su za gotovo 1% u posmatranom periodu i iznosili su 1,6 milijardi evra, pri čemu Grupa takođe beleži sličan rast prihoda od maloprodaje kao osnovne delatnosti. Poređenja sa 2019. godinom (period pre korone) takođe potvrđuju da je Mercator Grupa uspešno poslovala, jer su prihodi od prodaje u periodu od 1. do 9. meseca 2021. porasli za 2,9% u odnosu na isti period pre proglašenja epidemije COVID-19 (period od 1. do 9. meseca 2019.). Najveći rast prihoda od prodaje zabeležen je u trgovini na malo. Preduzeće Poslovni sistem Mercator d.d. uspešno je poslovalo u periodu prvih devet meseci 2021. godine, ostvarivši 34,4 miliona evra operativne dobiti (EBIT), što je povećanje od 4,2 miliona evra u odnosu na uporedni period prošle godine.

Mercator Grupa je u prvih devet meseci ove godine u osnovna sredstva uložila 20,9 miliona evra, od čega je najviše bilo za obnovu prodajne mreže.

Poslovanje u periodu prvih devet meseci 2021. godine obeležila je epidemija COVID-19, što je zahtevalo donošenje dodatnih mera, kontinuirano prilagođavanje stvarnom stanju i posledicama pojedinačnih mera koje su preduzeli Vlada i drugi nadležni organi. Uspešno poslovanje zavisilo je uglavnom od brzog prilagođavanja poslovanja i zalaganju zaposlenih u Mercator Grupi.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.