Da li želite da preuzmete Nedeljnik android aplikaciju?

DA | NE

Društvo

(VIDEO) I drugi znaju za jadac: Svuda u svetu je haos na otvaranjima velikih prodavnica

Lidl uvek privlači veliku pažnju potrošača i navodi da je prvo pojavljivanje u mnogim zemljama izazvalo nezapamćene gužve, pa tako možete videti kako se gomila ljudi u Bugarskoj, Rumuniji i u Litvaniji bori za svoje mesto u redu sa željom da se što pre domogne željenih namirnica. A ta borba često preraste i u fizički obračun...
Piše Uroš Jovičić
Datum: 12/10/2018

(VIDEO) I drugi znaju za jadac: Svuda u svetu je haos na otvaranjima velikih prodavnica

Foto: Tanjug

Kažu da je 11. oktobra planeta mogla da prestane sa okretanjem i da na nju siđu vanzemaljci, ali da to u Srbiji niko ne bi primetio.

Otvoren je Lidl, a građani su bili u kupovini, ili za tastaturama, spremni da komentarišu šoping maniju.

U 12 gradova u Srbiji otvoreno je 16 prodavnica tog nemačkog trgovačkog lanca, a niske cene koje su promovisane u danima pred otvaranje privukle su veliki broj ljudi.

Posebno važan ton, dao je predsednik Srbije Aleksandar Vučić koji je na otvaranju rekao da Lidl nije obična prodavnica.

"Ovo je nešto malo važnije. Zemlja sa takvom ponudom u maloprodaji građanima pruža i izbor da mogu da biraju jeftino, a kvalitetno", rekao je Vučić.

Međutim, veliko interesovanje za Lidl izazvalo je brojne oprečne reakcije.

Dok neki u vezi sa snimcima otimanja za piletinu pišu da je to "sramota Srbije" i na posprdan način komentarišu ponašanje svojih sunarodnika, drugi pišu o tome da je logično da ljudi žele da iskoriste velike popuste jer zbog svog "siromaštva" inače nisu u prilici da ih kupe. Mediji u regionu situaciju su okarakterisali kao "spektakl" i sa čuđenjem konstatovali da su neki ljudi bili spremni da ispred prodavnica dođu u 5.45 kako bi zauzeli red.

Ipak, da li se Srbija zbog ovog slučaja razlikuje od drugih zemalja?

Lidl uvek privlači veliku pažnju potrošača, a njegovo prvo pojavljivanje u mnogim zemljama izazvalo je nezapamćene gužve.

Tako možete videti kako se gomila ljudi u Bugarskoj, Rumuniji i u Litvaniji bori za svoje mesto u redu sa željom da se što pre domogne željenih namirnica. Ta borba često preraste i u fizički obračun, kao recimo u Madridu.

U medijima se pojavljuju i snimci iz Sjedinjenih Američkih Država i zemalja zapadne Evrope koji prikazuju kako izgleda kada u tako razvijenim zemljama bude promovisan popust za određeni proizvod.

Tako možete videti kako se Francuzi bore za svoje pakovanje Nutele....

 

...borbu za povrće u Velikoj Britaniji

 

....bitku za roštilj na Malti

...ali i snimke "Crnog petka" iz SAD.

Ipak, taj dan u Americi ima nešto drugačije kulturološko značenje. Obeležava se posle Dana zahvalnosti (svaki četvrti četvrtak u novembru) i predstavlja početak Božićne šoping sezone.

Sa druge strane, to ne menja činjenicu da je taj dan pretvoren u konačni obračun za popust.

Svako će na svoj način objasniti uzroke takvog ponašanja ljudi, a u Srbiji objašnjenja često dobijaju i politički ton.

Ipak, koliko je Lidl važan za građane Srbije pokazuje i to što je grupa ljudi čekala ispred objekata trgovinskog lanca koji se otvaraju tek za nekoliko meseci, u Pančevu i u opštini Čukarica. 


Ukupno komentara: 2



Sva polja su obavezna.



dada
12.10.2018 - 16:30
darkrefterensi@gmail.com
\"Kako da kontrolisete stanovnike jedne zemlje? Tako sto kontrolisete sta kupuju. Mislim da sam vam dovoljno rekao. Strani trgovacki lanci kao Lidl visestruko su stetni za lokalnu ekonomiju. Em vam prodaju uvoznu robu, em vam izvlace profit iz zemlje. Rezultat - unisteni domaci proizvodjaci i uvecan trgovinski deficit. Da li vas to zanima? (...)\" Miroslav Olenjin
zec
13.10.2018 - 06:33
'u se na se i poda se"
Mnogo ljudi razmišlja samo o materijalnom. I to rade od kolevke pa do groba.