MOL Grupa kupuje više od 400 benzinskih stanica u Poljskoj

    0
    • MOL ​​ulazi na poljsko tržište akvizicijom 417 servisnih stanica u iznosu od 610 miliona dolara koje posluju pod brendom Lotos koji posluje širom zemlje, kao i potencijalom da dostigne treću poziciju na lokalnom tržištu maloprodaje goriva
    • Kao deo dogovora, PKN Orlen kupuje 185 servisnih stanica iz mađarskog i slovačkog portfolija MOL Grupe po ceni od 259 miliona dolara
    • Ovom akvizicijom MOL već prevazilazi svoj strateški cilj do 2025. godine i dostiže broj od skoro 2400 servisnih stanica
    • Da bi se finalizovao dogovor PKN Orlen treba da dobije odobrenje od Evropske komisije i tako završi spajanje sa Lotosom

    MOL je danas potpisao set ugovora sa Grupom Lotos SA i PKN Orlen koji pokrivaju prodaju i kupovinu nekoliko elemenata portfelja. MOL preuzima 417 benzinskih stanica u Poljskoj što omogućava kompaniji da postane treći igrač na lokalnom tržištu maloprodaje goriva. Dodatni dugoročni dogovor obezbediće snabdevanje gorivom za kupljenu mrežu u Poljskoj. Postignuti dogovor je u skladu sa ažuriranom dugoročnom strategijom MOL Grupe „SHAPE TOMORROW“ 2030+.

    Ovom akvizicijom, MOL Grupa ulazi u 10. zemlju sa svojim segmentom usluge kupcima (Consumer Services). Broj servisnih stanica u mreži će dostići 2390 od trenutnih 1943, koje posluju pod okriljem 5 različitih brendova. Ovo uključuje nedavno kupljenih 120 servisnih stanica brenda OMV širom Slovenije i 95 novih servisnih stanica u Slovačkoj i Mađarskoj. Ovi dogovori podležu odobrenju spajanja.

    Nakon završetka transakcije, MOL će se pojaviti kao glavni igrač na poljskom tržištu maloprodaje goriva, dok današnji dogovor pruža izvanrednu priliku za širenje i odlično se uklapa u ambicioznu strategiju rasta segmenta Consumer Services.

    „Za MOL ovaj dogovor predstavlja veliki korak na strateškom putu transformacije koji smo započeli 2016. i ubrzali prošle godine ažuriranjem naše strategijom. Kupovina ACG imovine u Azerbejdžanu, projekat izgradnje Polyol postrojenja u Mađarskoj i naš ulazak u Poljsku su važne prekretnice na putu ostvarenja naših ciljeva. Ovom akvizicijom, dobićemo pristup najvećim tržištima u Centralnoj i Istočnoj Evropi, kao i mogućnost da našim proizvodima i uslugama dopremo do skoro 40 miliona potencijalnih kupaca. Mađari i Poljaci dele ista istorijska iskustva, naš zajednički cilj je da obezbedimo bezbedno snabdevanje energijom regiona CIE. Verujem da će energetski koridor Sever-Jug dodatno ojačati ovim sporazumom.” – rekao je Zsolt Hernádi, predsednik Uprave i izvršni direktor MOL Grupe.

    „Ovo je prelomni trenutak za poljsku industriju goriva. Uskoro ćemo da finalizujemo akviziciju LOTOS Grupe, dogovor koji ima za cilj da doprinese čitavoj poljskoj privredi, obema kompanijama koje su uključene, njihovim kupcima, zaposlenima i akcionarima. Od kada je proces pokrenut, naglašavali smo da je prioritet da se obezbede dodatne koristi od pravnih sredstava za spajanje, i upravo smo to postigli. U oblasti maloprodaje, sa našim mađarskim partnerom smo pregovarali o razmeni imovine, koja će direktno unaprediti naše planove geografskog širenja jačanjem maloprodajnog lanca u Slovačkoj, ali i kroz ulazak na potpuno novo tržište Mađarske.”- rekao je Daniel Obajtek, predsednik Upravnog odbora PKN ORLEN.

    MOL-ovo regionalno prisustvo će se dalje proširiti u okviru najveće ekonomije u regionu Centralne i Istočne Evrope. Kupljena imovina će pružiti osnov za budući rast u zemlji, u kojoj je MOL do sada imao ograničeno prisustvo. Poljska ima jake ekonomske izglede i visoku stopu motorizacije sa ogromnim tržišnim potencijalom u regionu sa 23 miliona tona godišnje potrošnje goriva i očekivanim srednjoročnim rastom od 1-2%. Stečena mreža nudi posebno jake tržišne pozicije među stanicama na autoputu sa daljim mogućnostima organskog rasta i značajnim povećanjem prodaje ne-gorivo proizvoda.

    „Pre nešto manje od godinu dana predstavili smo ažuriranu MOL strategiju 2030+ i naš cilj je bio da proširimo našu mrežu servisnih stanica na 2200 jedinica u CIE do 2025. Završetkom ove transakcije, čak i premašujemo postavljen cilj i želimo dobrodošlicu Poljskoj u naš portfolio segmenta Consumer Services. Nećemo se zaustaviti na ovome obzirom da verujemo da segment usluga ima odličan potencijal u okviru tranzicije na polju energije. Naš cilj je da odgovorimo na potrebe što većeg broja kupaca i da obezbedimo rešenja za mobilnost u skladu sa promenljivim navikama potrošača, uz najkvalitetniju robu i usluge. Sjajna mreža brenda Lotos biće odličan osnov za to.”– rekao je Péter Ratatics, izvršni potpredsednik MOL Grupe za segment Consumer Services.

    U zavisnosti od konačnog odobrenja kupovine imovine u Poljskoj, MOL prodaje 185 servisnih stanica iz svog portolija, od kojih se 144 nalaze u Mađarskoj i 41 u Slovačkoj PKN Orlenu po ceni od 259 miliona dolara.

    Dogovor PKN Orlen treba da dobije odobrenje od Evropske komisije i tako završi spajanje sa Lotosom.