Kineska medijska grupa danas je održala forum „Evropski partneri“ za saradnju sa medijima 2020. putem video veze. Na forumu je govor održaozamenik šefa Odeljenja za publicitet pri Centralnom komitetu CK-a, direktor i glavni urednik KMG-a Šen Haisijung, ističući važnost pridržavanja multilateralizma, jačanje dijaloga i razmene i izgradnju kinesko-EU medijskog partnerstva.
Predstavnici KMG-a i 28 učesnika iz 25 medijskih organizacija iz 16 zemalja evropskog regiona započeli su dijalog putem videa na temu „uzajamnog poverenja, dijaloga, saradnje i dobitne pobede“ i zajedno izdali „Zajedničku izjavu o jačanju medijske saradnje“, aktivno promovišući jačanje saradnje između kineskih i evropskih medija, pomažući jedni drugima, ujedinjujući se u borbi protiv pandemije i jačajući poverenje međunarodne zajednice, prenosi Kineski međunarodni radio na srpskom.
Zamenik šefa Odeljenja za publicitet pri Centralnom komitetu CK-a, direktor i glavni urednik KMG-a Šen Haisijung je na forumu podvukao: „Sve dok glasine zamenimo naukom, otuđenje saradnjom, predrasude razumevanjem i strah pouzdanjem, konačno ćemo imati lepo proleće“ .
Šen Haisijung je dao tri predloga za kinesko-evropsku saradnju u medijima: prvi je produbljivanje saradnje u protivepidemijskom izveštavanju, drugi promovisanje razmene poseta i razmene između medijskog osoblja, a treći jačanje izgradnje mehanizama saradnje. Šen je istakao:
„Kina i EU imaju široki konsenzus i zajedničke interese u podršci i praktikovanju multilateralizma, jačanju globalne protivepidemijske saradnje i zajedničkom promovisanju globalnog ekonomskog oporavka i suočavanju sa klimatskim promenama. Naš zajednički jezik mnogo je više od naših razlika. Dijalog, razmena i saradnja između kineskih i evropskih medija takođe će ući u novu fazu tešnjeg, dubljeg i pragmatičnijeg“.
Predsednik Rojtersa Majkl Friedenberg je na forumu rekao: „Moramo shvatiti važnost saradnje u novom medijskom ekosistemu. Saradnju možemo postići kroz vesti, industrijske saveze, nove poslovne mogućnosti, platforme za razmenu sadržaja itd. Kineska centralna radio i televizija i njena Međunarodna agencija za video vesti važni su partneri Rojtersa. Zajedno ćemo globalnim korisnicima pružiti brže, pouzdanije i verodostojnije globalne vesti“, podvukao je Friedenberg.
Paolo Panera, glavni urednik i izvršni direktor italijanske medijske grupe Klas Editori (Class Editori), rekao je kada je govorio o potpisivanju Memoranduma o razumevanju „Pojas i put“ između Kine i Italije: „Aktivno promovisanje predsednika Si Đinpinga u jačanju informacione saradnje u okviru ‘Pojasa i puta’ je od velikog značaja i sigurno će postići plodne rezultate“.
Naveo je da ukoliko ne bude dvosmerne i iskrene komunikacije neće biti potpunog poverenja i pune saradnje. Mediji su odigrali važnu ulogu u prijateljskim odnosima među zemljama i narodima sveta.