Kina novim merama podstiče potrošnju

0
Foto: CRI

Kina će uvesti nove mere za jačanje potrošnje proizvoda u ključnim sektorima i iskorišćavanje potencijala ruralne potrošnje, navodi se u saopštenju Državnog saveta.

Biće pružena veća podrška rastu tzv. Internet plus turizma, kako bi se u većoj meri zadovoljila potražnja ljudi kada je reč o potrošnji, odlučeno je na sastanku Državnog saveta kojim je predsedavao kineski premijer Li Kećijang, prenosi Kineski međunarodni radio na srpskom.

Podaci Ministarstva trgovine pokazuju da su u 2019. godini maloprodaja automobila, kućnih aparata, nameštaja, građevinskog materijala i ugostiteljstvo činila oko 25 odsto od ukupne maloprodaje u Kini, a maloprodaja istih proizvoda u ruralnim oblastima iznosila je 14,7 odsto.

U oktobru je ukupna maloprodaja zabeležila rast od 4,3 odsto na godišnjem nivou, beležeći pozitivan rast tri meseca zaredom.

“Mi treba da istražimo nove momente u potrošnji kako bi podstakli domaću potražnju“, rekao je Li.


Na jučerašnjem sastanku dogovoreno je da će strategija jačanja domaće potražnje imati prioritet. Lokalne vlasti se podstiču da preduzmu mere kako bi pospešile kupovinu automobila i podigle kvote za dodelu registarskih tablica. Podsetimo, u gradovima u Kini ne mogu svi da imaju automobile već postoje kvote u pogledu mogućnosti dobijanja tablica, kako bi se smanjilo zagađenje i izbegle saobraćajne gužve.

Dalje, u odlukama Državnog saveta se navodi da se dobavljači ugostiteljskih usluga podstiču da svoje menije i usluge diverzifikuju i nadograde, ali i da podignu standard usluga.

Podizanje nivoa okružne i gradske potrošnje poslužiće kao uporište za podsticanje ruralne potrošnje. U većoj meri će se raditi na izgradnji poslovnih i trgovinskih objekata u različitim kineskim okruzima i opštinama, kao i logističkih mesta u selima, navodi se u smernicama Državnog saveta.