Kako izabrati adekvatno rešenje za eFiskalizaciju i ne pogrešiti

    0

    Sve vreme trajanja tranzicije u krugovima obveznika fiskalizacije provejavalo je mišljenje da će država odložiti krajnji rok za njegovo okončanje koji je definisan za 30. april 2022. Ali odlaganja nema, jer je za donošenje ove odluke nadležna Vlada Srbije, a njoj je od momenta raspuštanja Narodne skupštine zakonski prestao mandat. 

    PRESIJA PRED ISTEK ROKA

    Preko 140.000 obveznika je Poreskoj upravi prijavilo preko 200.000 poslovnih lokacija u kojima će obavljati maloprodaju za koju je neophodno izdavanje novih fiskalnih računa. Ali broj onih koji su se do sada kompletno fiskalizovali i uveli neko od rešenja je donekle skroman, ako se uzme u obzir skori istek roka. Obveznici su možda oklevali i zbog toga jer su sve vreme trajanja tranzicije bili zasipani nepotpunim i kontradiktornim informacijama. 

    KATEGORIJE OBVEZNIKA I REŠENJA ZA EFISKALIZACIJU

    Ukoliko posmatramo (nove) obveznike eFiskalizacije, možemo da uočimo nekoliko kategorija adekvatnih tehničko-komercijalnih rešenja: 

    mikropreduzetnici i obveznici sa minimalnim volumenom izdavanja računa: oni se većinom opredeljuju za rešenja koja podrazumevaju korišćenje mini mobilnih uređaja koji bi im poslužili i kao fiskalni uređaj, sa malim brojem artikala. Ova grupa preduzetnika će za izdavanje fiskalnih računa moći da koristi svoj postojeći računar sa prilagođenim softverom i štampom na bilo kom štampaču, čak i u A4 formatu.

    vlasnici internet prodavnica: ovi obveznici nisu u obavezi da izdaju papirni račun sa QR kodom i Poreska uprava je za njih osmislila isključivo softversko rešenje za eFiskalizaciju; 

    mali i srednji preduzetnici: ovo je najznačajnija kategorija obveznika po brojnosti i obimu trgovine i za njih su u ponudi rešenja koja poseduju samostalni elektronski fiskalni uređaj (fiskalne kase), sa odgovarajućim štampačem; veliki poslovni sistemi kojima su u fokusu IT kompanije – integratori.

    Dejan Kontić, direktor prodaje kompanije DATALAB, naveo je da su potrebe fiskalnih obveznika prilično jasno definisane: 

    Rešenje za eFiskalizaciju mora da bude pouzdano jer proces fiskalizovane maloprodaje (u pogledu komunikacije sa Poreskom upravom) ne trpi prekide u radu;

    Efiskalizacija je trošak za obveznika i treba ga minimalizovati – komercijalne pogodnosti podrazumevaju i besplatno korišćenje tokom perioda prilagođavanja na nove uslove poslovanja;

    Dostupnost poslovne i tehničke podrške. Za mnoge preduzetnike, fiskalizacija je nov i nepoznat teren gde je podrška u vidu inicijalnog treninga i posleprodajne komunikacije ključna. 

    Integrisane korisne dodatne opcije uključene u cenu – odgovarajući na potrebe tržišta,

    DATALAB nudi svoje Pantheon Web Light rešenje prilagođeno za maloprodaju – jednostavan online poslovni program za izdavanje i prijem fiskalnih računa, uz elektronsko i skladišno poslovanje, vođenje putnih naloga i evidenciju radnog vremena.

    Većina obveznika eFiskalizacije koji izdaju veliki broj fiskalnih računa neće biti u obavezi da kupuje bilo kakav dodatni hardver, već će za izdavanje fiskalnih računa koristiti postojeće računare i štampače, uz akreditovano softversko rešenje. DATALAB je za svoje klijente obezbedio specijalne uslove kupovine računara. Ovo se odnosi na garantovanje raspoloživih količina termalnih štampača kojih nedostaje na tržištu, ali i za sve korisnike PANTHEON Web Light-a 10% popusta na kupovinu termalnih printera, čitača kartica, računara i LPFR-a.  

      OPREZ OD LOVACA NA JEDNOKRATNU I BRZU ZARADU

    Prilikom izbora ponuđača rešenja za eFiskalizaciju, preduzetnici bi prvo morali da obrate pažnju na to da li je sertifikovan od strane Poreske uprave. Ukoliko je ispunjen ovaj inicijalni uslov, preporuka je da se nabavka vrši od kompanija sa dugogodišnjim prisustvom i izgrađenom poslovnom reputacijom, koje pružaju podršku i servis svojim korisnicima. E-fiskalizacija predstavlja kontinuiranu poslovnu aktivnost, a scenario gde prodavac rešenja u nekom momentu prestane da postoji je prava noćna mora za korisnika.