Koje su odlike kvalitetne mobilne mreže? Kako se obavlja merenje i koji su rezultati merenja u Srbiji? Na ova i mnoga druga pitanja odgovara Ijan Fog, potpredsednik za analitičke poslove kompanije Opensignal.

Merili ste realno korisničko iskustvo u Srbiji i istraživanje pokazuje da mreža A1 Srbija beleži najbolje rezultate u šest od sedam kategorija. Šta je to što je mrežu A1 odvojilo od ostatka konkurencije?

Ono što je najbitnije jeste stvarno iskustvo korisnika neke mreže. Pažljivim merenjem i analizom uz pomoć nezavisne metodologije prema kojima se meri nivo zadovoljstva korisnika pri upotrebi mobilnog interneta, došli smo do rezultata da mreža A1 ima najbolje rezultate u kategorijama: brzina download-a, tj. preuzimanja podataka, dostupnost 4G mreže i video-iskustvo, dok prvo mesto deli u kategorijama: iskustvo pri korišćenju glasovnih aplikacija, video-igara i brzina upload-a, tj. slanja podataka od korisnika. 

Beleženjem stvarnog iskustva korisnika i razumevanjem njihove interakcije sa ovom mrežom na mestima gde žive, rade ili kuda putuju, dobijamo bolju sliku o tome kako mreža zaista funkcioniše i otuda ovakvi rezultati za Srbiju. 

Zašto je sprovođenje ovog i sličnih istraživanja značajno za mobilne mreže i njihove korisnike?

Naši izveštaji* i podaci su korisni za različite vrste publike. Na primer, operateri mogu da koriste našu analitiku i podatke kako bi im pomogli da unaprede iskustvo koje pružaju svojim korisnicima, dok su korisnici u mogućnosti da donesu odluke o mrežnim provajderima utemeljene na pouzdanim informacijama.

Po čemu se vaša istraživanja razlikuju od onih koja sprovode druge nezavisne kompanije, koje takođe mere performanse mreže?

Mi koristimo drugačiji pristup prikupljanju podataka, analizi i izveštavanju od drugih kompanija. U svim analizama primenjujemo jedinstvenu, doslednu metodologiju na globalnom nivou, a prilikom analize podataka poštujemo standardne principe i prakse koji se primenjuju u nauci o podacima. Za razliku od drugih, mi ne namećemo nikakva ograničenja u pogledu baze korisnika i ne koristimo inženjerske parametre ni najbolje performanse mreže.

Analizom najveće baze uzoraka, koja najtačnije odražava sastav celokupne populacije, mi smo u mogućnosti da uporedimo mreže na osnovu merila koja su važna korisnicima – ključnih usluga, kao što su dostupnost veze, brzina i video. Dakle, mi merimo i izveštavamo o pravom iskustvu koje korisnici dobijaju.

Na aukciju za dodelu frekvencija namenjenih 5G tehnologiji u Srbiji i dalje se čeka. Koliki uticaj na korisničko iskustvo očekujete kada 5G bude dostupan korisnicima?

Mobilne mreže najnovije generacije, 5G mreže, u principu značajno unapređuju korisničko iskustvo. Često vidimo da su prosečne brzine preuzimanja preko 5G mreže pet do šest puta veće nego kada je u pitanju 4G, ali brzine mogu da budu još veće.

Takođe, uočavamo poboljšanje i kada su u pitanju druga merenja, na primer ocene video-iskustva su bolje za 30% do 50% prilikom korišćenja 5G mreže.

Može li uređaj koji koristi korisnik uticati na rezultate merenja i ako može, u kojoj meri?

Da, uređaj može uticati na mobilno iskustvo. Jednu od najjasnijih razlika uočavamo kada uporedimo iskustvo korisnika koji poseduju 5G modele pametnih telefona sa onima koji još uvek koriste 4G modele i koji nisu u mogućnosti da koriste pogodnosti poboljšanja koja donosi 5G mreža.

*Opensignal Awards – Serbia: Mobile Network Experience Report February 2022 je izveštaj zasnovan na nezavisnim analizama mobilnih merenja beleženih u periodu od 1. oktobra do 29. decembra 2021 – © 2022 Opensignal Limited.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.